Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Quoter meg selv, et spørsmål jeg ikke fikk svar på:

Hvordan er det mulig å finne ut Energi, protein, fett osv i en ting?

Er det mulig med alle ting - f.eks tre, eller gjelder dette kun spiselige ting?

Er det f.eks mulig og finne ut hvor mange proteiner det er i en stein? :p

(Nei, jeg tror ikke det er proteiner i steiner, men det var bare et eksempel)

EDIT: Nå kom jeg jo på at tre er til den grad spiselig, for noen dyr i alle fall :p

9080903[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket firma tjener mest penger i hele verden?

9194440[/snapback]

"Tjene" tolker jeg til inntekter av salg. I så fall er det Wal-Mart som tjener mest. De solgte for 348 milliarder dollar i fjor. Forbes Toppliste

Hvordan er det mulig å finne ut Energi, protein, fett osv i en ting?

Er det mulig med alle ting - f.eks tre, eller gjelder dette kun spiselige ting?

Er det f.eks mulig og finne ut hvor mange proteiner det er i en stein? :p

(Nei, jeg tror ikke det er proteiner i steiner, men det var bare et eksempel)

EDIT: Nå kom jeg jo på at tre er til den grad spiselig, for noen dyr i alle fall :p

9080903[/snapback]

Jeg har dessverre ikke noen hjelp, men jeg tror det regnes ut i fra bestemte formler for hvilke ingredienser man tar opp i kroppen. F.eks de ulike fett-typene, de ulike sukkerartene, proteinene osv. Vitaminer og mineraler tror jeg ikke teller med. Stein er sammensatt av mineraler så der tror jeg man får resultatet null energi.

Ellers så burde næringsmiddeltilsynet ha dokumentasjon på hvordan det regnes ut. Der kan de ta f.eks en hamburger, putte den i en mikser og mose den helt, veie opp f.eks ca 1 gram burgermos, blande det med vann og måle diverse parametere i det vannet med laboratorieinstrumenter. Til slutt ganger de opp for å få tallet per 100 gram hamburger.

Lenke til kommentar
Gutter kan vitterlig sminke seg de også. Ikke at det sees på som normalt i de fleste miljøer, men muligheten er der.

9194886[/snapback]

Hmm, de gutta som skal være ekstra fjong kan sminke seg de også ja. Jeg tror det er vanlig utenfor homsemiljøer også. F.eks blandt gutter på vestkanten av Oslo, Sandvika og tilsvarende steder rundt i landet.

De vanligste virkemidlene er vel:

Deo, aftershave, nybarbert, fancy hårsveis gjerne med gele, voks, skum, eller noe annet kliss, maskara (nøkternt påført), dekkstift på kviser, selvbruningskrem eller "solspray" og ikke minst klær og *bling-bling*.

Lenke til kommentar
Ja er jo gjerne slik at sossegutta ser litt bedre ut ifølge jentene iallefall... Det kan jo ikke være slik at sossegutta rett og slett er heldigere naturlig? :p hvem som helst kan jo bli en soss, eller wannabesoss :p

9195098[/snapback]

tXtb3qivtE4

http://www.youtube.com/watch?v=tXtb3qivtE4

Hmm.. funker ikke den "Youtube-in-post" greia :hmm:

Endret av LockNess
Lenke til kommentar
Hva er poenget med hydraulikk som dette?

Youtubefilm:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

bVkSDH61ACc&

9192130[/snapback]

Hmm. Tja. Citroen feks har dette på sine enkelte modeller.

Fattern har en XM (3L, V6, 200hp).

Man har mulighet som:

1. Velge høyde.

2. Velge hardhet på fjærene.

- Kjører man fort kan man senke bilen og harde fjærene.

- Kjører man på humpet vei er det bare og hæve.

- Skal man kjøre djevelfort over fartshump så er de bare og heve litt og så hardne fjærene.

- Man kan senke seg under hinder som feks millitær bomstasjon (har ikke prøvd, men på en annen hinder jeg har sett så er det fullt mulig).

- Kjører man feks i høy snø så heis bilen helt opp.

Orker man ikke og måkke så kan man kjøre hevet over snøen og så senke seg over den (men ikke så lurt (is lages da (på bilen)))

Lenke til kommentar

Hvorfor får jeg sånn passelig høy piping i en av ørene, som blir gradvis lavere helt til det forsvinner? Det varer alt fra 30 sekunder til max 1,5 minutt. Lengden og hvor høyt det er varierer, altså. Får det av og til. Noen som vet hvorfor dette skjer, og hva som lager lyden? Regner med jeg ikke er den eneste som har opplevd dette...

Lenke til kommentar

Det har garantert mye å gjøre med at det vi kjenner til fra før er trygt og godt, men det forklarer ikke nostalgifølelsen en som f.eks. er født på åttitallet får ved å se filmer som er eldre enn ham selv. Kanskje vi ser på gamle ting som koselige fordi de fremstår naive og romantiske for oss, siden kulturen hele tiden utvikler seg.

EDIT: Det står ikke så mye på Wikipedia om nostalgi, det er stort sett ordets etymologi og gamle nostalgibølger som omtales. Behovet på forskning på området er kanskje ikke så stort.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det er litt dumt, for det er meget interessant. For min del, i hvert fall. Hvorvidt nostalgi er en positiv eller negativ følelse (jeg har problemer med dette), og mange andre slike småting hadde vært veldig fint å fått svar på, men det går vel ikke med mindre jeg forsker på det selv. ^^;;

Lenke til kommentar
Eg trur eg veit kva du meine. Sånn at du høyrer eit slags "dunk" også pip det?

Ikke akkurat dunk. Mer at jeg plutslig mister hørselen i det ene øret (som varer to sekunder kanskje) og deretter kommer pipingen.

9195799[/snapback]

Har sånn eg og.. Opplever det på nett same måten. Trur kanskje det har noko med lufttrykk endringar i øyret? Nei, veit ikkje eg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...