A-Jay Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Noen som vet hvorfor Google har byttet favicon? Oppdaget nettopp, da jeg ikke fant igjen fanen jeg lette etter. Den har pleid å være sølvgrå. Fant på google: 1 Endret 10. januar 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvordan så den første servern til Google ut, og ca. hvilke spefikasjoner hadde den. Jeg mener å huske at Google folka hadde bygd en billig en selv, isteden for å kjøpe en dyr en fra IBM, riktig? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Er det sant at Israel (eller et annet land?) innførte en lov en gang som sa at pi=3, fordi det står slik i bibelen? Hvordan så den første servern til Google ut, og ca. hvilke spefikasjoner hadde den. Jeg mener å huske at Google folka hadde bygd en billig en selv, isteden for å kjøpe en dyr en fra IBM, riktig? http://en.wikipedia.org/wiki/Google_platfo...re_and_software Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Er det sant at Israel (eller et annet land?) innførte en lov en gang som sa at pi=3, fordi det står slik i bibelen? Fant på google: 1 Hvordan så den første servern til Google ut, og ca. hvilke spefikasjoner hadde den. Jeg mener å huske at Google folka hadde bygd en billig en selv, isteden for å kjøpe en dyr en fra IBM, riktig? Fant på Google: 1 Fant på Wikipedia: 1 Endret 10. januar 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Er det sant at Israel (eller et annet land?) innførte en lov en gang som sa at pi=3, fordi det står slik i bibelen? Fant på google: <a href="http://www.straightdope.com/columns/read/8...ing-pi-equals-3" target="_blank" rel="nofollow">http://www.straightdope.com/columns/read/8...ing-pi-equals-3</a> Får bare 404-feil Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Spørsmål som ikke var snedige er fjernet. (Og som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Får bare 404-feil fixed Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ja, skvatt litt. Det var stygt! http://googlesystem.blogspot.com/2009/01/n...le-favicon.html Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg likte det ganske godt jeg. Friskere, mer moderne og vil nok raskt bli like gjenkjennelig for folk flest. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg så ikke at det var en "G" engang, før jeg leste det... Bra jobbet google! Hvorfor brukes fortsatt IR i fjernkontroller osv? Det er jo så utrolig mye lettere med bluetooth. Så slipper jeg å flytte popkornet hver gang jeg skal bytte kanal... Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Er det ikke snedig å spørre om hvor man får tak i Eagles-billetter? I og med at de er utsolgt, vil jeg vite hvor det finnes ekstrabilletter. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hvorfor brukes fortsatt IR i fjernkontroller osv? Det er jo så utrolig mye lettere med bluetooth. Så slipper jeg å flytte popkornet hver gang jeg skal bytte kanal... Vil tro IR er billigere å produsere, og at det strengt talt ikke er noe stort behov for noe bedre. Bluetooth krever også mer strømm og avgir mer stråling i og med at fjernkontrollen må være tilkoblet TV-en hele tiden for at det ikke skal ta evigheter for å bytte kanal ol. (å måtte koble opp hver gang osv.). Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Godt poeng kake. I og med at IR er lys og ikke strøm i seg selv, så krever det ikke en konstant forbindelse. Når du nevner det så tar det sin tid å koble til xbox kontrollen. Hadde gått fra vettet om jeg måtte gjøre dette med fjernkontrollen også... Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Lite kjapt spøsmål! Kanskje ikke så snedig men har lurt på det en stund nå! Om du kjører i lysets hastighet og avfyrer et gevær, vil da kula gå i lysets hastighet pluss hastigheten den har i fra før av med tanke på det den har til vanlig? Enda et til spørsmål faktisk! Du kjører litt fortere enn lysets hastighet så setter du på langlysene. Vil du da se lysene framfor deg eller bak deg?? Lenke til kommentar
wûst Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Vet ikke om jeg bør ta dette i en av helse-trådene, men jeg lurer på om det er sant at man kan få skader senere i livet ved at man "knekker fingrene" osv, sånn at det kommer en knekkelyd. Et spm. til, er det sant at man vokser i høyde fram til man er 20? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg tror lysene på magisk vis vil eksplodere. Nå er det vel heller ikke fysisk mulig å bevege ser fortere enn lyset? Kula derimot tror jeg aldri ville hatt nok energi til å forlate løpet i utgangspunktet. @ sattern Det er ikke direkte farlig å knekke leddene, men det er heller ikke noe en lege ville anbefalt. En kan fint vokse etter en er 20. Men det er vel heller begrenset hvor mye det er? Endret 11. januar 2009 av Habitats Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Lite kjapt spøsmål! Kanskje ikke så snedig men har lurt på det en stund nå!Om du kjører i lysets hastighet og avfyrer et gevær, vil da kula gå i lysets hastighet pluss hastigheten den har i fra før av med tanke på det den har til vanlig? Det er umulig å bevege seg fortere, elløer like fort som lyset. Men for å omformulere spørsmålet, slik at det er i det minste teoretisk mulig (men svært vanskelig å gjennomføre i praksis). Q: Om en kjører en bil i 99.99% av lysets hastighet, og skyter en kule ut fra denne bilen, med 50% av lysets hastighet. Vil kulen gå fortere enn lysets hastighet? A: Nei. Kulen vil bevege seg med en hastighet som er enda nærmere lysets hastighet (jeg har ikke gjort utregninene til dette, men for eksempel 99.9998% av lysets hastighet), men uansett hvor fort bilen kjørte og hvor fort kulen beveget seg fra bilen, ville ikke lyshastigheten bli brutt. Det har med relativitet å gjøre, og man finner flere dypere forklaringer av det på www.howstuffworks.com, wikipedia.com/no, og i et par tråder som nylig har blitt opprettet her i Teknologi og vitenskap-delen. Du kjører litt fortere enn lysets hastighet så setter du på langlysene. Vil du da se lysene framfor deg eller bak deg?? Man kan ikke kjøre fortere eller like fort som lyset. Uansett hvor fort du kjører (eller står i ro), fra 1 km/t til 99,99999999999.....% av lysets hastighet, så vil lysstrålene fjerne seg fra deg, med lysets hastighet. Morsomt, ikke sant? ^^ Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 så da vil lysene i fra bilen faktisk bevege seg dobbelt så fort i teorien?? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Blæ, glem det. Endret 11. januar 2009 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå