oldboy Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 *snip* Så klart, det er mulig å lage slike for hobbybruk. Nå vet jeg ikke hvor stort vakum storken er ute etter, men skal han få til noe av betydning så tror jeg ikke slike duger. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Blodgivere får tappet ½ liter blod 4 ganger per år, og må da ofte ta jerntilskudd for å slippe å få for lite jern (hemoglobin) i de røde blodlegemene. De røde blodlegemene nyproduseres i beinmargen, men nyproduksjonen er langsom. Blodgivere får en viss opptrening av blodmargen, noe som kan bidra til at de lettere kommer seg etter en ulykke der de mister mye blod. Da slenger jeg med et bonusspørsmål, hvor gammel må man være for å gi blod? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kan blinde folk merke om det er lyst eller mørkt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kan blinde folk merke om det er lyst eller mørkt? hvordan skulle de kunne gjøre det? de som er 100% blinde ser ingenting, verken lys eller mørke. hvis man er f.eks 90% blind ser man jo om det er lyst eller ikke, det spørs egentlig hva du legger i blind... Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Da slenger jeg med et bonusspørsmål, hvor gammel må man være for å gi blod? Hovedregelen er at alle friske mennesker mellom 18 og 60 år kan melde seg som blodgivere og eventuelt gi blod til fylte 70 år. kilde: http://www.blodbanken-oslo.no/blodgivning/hvem.html Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Nei, bare kom på spørsmålet etter at jeg så på Animal Planet om noen marker som var redd for lyset, men samtidig var blinde. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Nei, bare kom på spørsmålet etter at jeg så på Animal Planet om noen marker som var redd for lyset, men samtidig var blinde. da kan de på en eller annen måte registrere lys... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Nei, bare kom på spørsmålet etter at jeg så på Animal Planet om noen marker som var redd for lyset, men samtidig var blinde. Da må jo det være snakk om at de har noe lysfølsomme greier selv om de ikke kan "se" på samme måte som oss mennesker. Det eneste vi mennesker kan bruke til å "merke" lys med er i praksis øyet, så hvis et menneske er 100% blind kan hun ikke merke forskjell mellom lys og mørke. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Da slenger jeg med et bonusspørsmål, hvor gammel må man være for å gi blod? Hovedregelen er at alle friske mennesker mellom 18 og 60 år kan melde seg som blodgivere og eventuelt gi blod til fylte 70 år. kilde: http://www.blodbanken-oslo.no/blodgivning/hvem.html Takker. Nei, bare kom på spørsmålet etter at jeg så på Animal Planet om noen marker som var redd for lyset, men samtidig var blinde. da kan de på en eller annen måte registrere lys... Lysfølsomme celler i "huden" hvis jeg husker rett. Var vel en artikkel i illustrert vitenskap om øyets evolusjonære utvikling der disse lysfølsomme cellene man finner i noen marker var et tidlig sted i det "moderne" øyets historie. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hvor kalde er øreflippene når det er kaldt ute, og de er så kalde at det svir? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hvordan finansieres hardware.no, akam.no, diskusjon.no osv? Er det kun med reklame? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hvordan finansieres hardware.no, akam.no, diskusjon.no osv? Er det kun med reklame? og ikke minst prisguide.no redigert: tror nettverket får betalt pr. klikk prisguide.no sender videre. Endret 4. januar 2009 av Zlatzman Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Las ein gong 1kr pr klikk prisguiden sendte vidare. Vist nokon kunne bekrefte det hadde det vore bra. Er jo ein del klikk i prisguiden for dagen vil eg tru. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 så nettopp Sunshine. er dette ren fiction? sabla kul film Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 så nettopp Sunshine. er dette ren fiction? sabla kul film Hvorfor skulle det ikke være fiksjon? Filmen er o gjennomført usaklig. AtW Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er livet en illusjon? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kan du komme med et spørsmål det er mulig å svare på? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er livet en illusjon? Høyner deg, med: "Hva er meningen med livet?". Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvordan lager man et nytt emne med en undersøkelse i? Ikke noe filosofisk spørsmål dette her. Trenger bare litt hjelp Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er livet en illusjon? Høyner deg, med: "Hva er meningen med livet?". Ser deg, og høyner med: "Hvor kommer vi fra?". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå