NothinDoin™ Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Har vi et sted på forumet som jeg kan spør om elektronikk? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Har vi et sted på forumet som jeg kan spør om elektronikk? Data - Elektronikk ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) F.eks her EDIT : heanwi kom meg i forkjøpet Endret 23. desember 2008 av johome Lenke til kommentar
co2 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hva betyr egentlig "miskunn"? Så det sto forbarme en plass, altså beskytte/vise omsorg? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Ja, det er vel temmelig riktig, men ordet er ikke et verb? I nyere oversettelser av bibelen er "miskunn" på vei ut og blir erstattet av godhet/barmhjertighet. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 hvorfor lukter fisk ganske likt lukten som kommer om man drar forhuden tilbake på penis etter at den har dekt hodet en stund? hvorfor er blader formet som de er? cannabisbladene ser veldig spesielle ut, hvorfor? Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 hvilke dager i julen går posten som vanlig? Lurer på dette jeg også, så jeg tar en liten bump. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 O.o Skjermkortet mitt er omlastet i trondheim. går vel ikke ann å hente pakker i morgen nei? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) hvilke dager i julen går posten som vanlig? Jeg fant ikke noe på posten.no, annet enn dette fra Bring (bedriftspost): http://www.bring.no/9138.cms Eventuelt kan du lete fram ditt postkontor her: http://kart.posten.no/default.aspx?visible...mp;checked=post Endret 23. desember 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Julaften er arbeidsdag, og siden post og sånn blir levert på formiddagen kan du sikkert hente skjermkortet i morra (om det har kommet frem). Men husk at mange forretninger stenger tidlig. Jeg lurer mer på hvilke dager i romjula som regnes som virkedager av Posten. Jeg har et par pakker på vei fra dealextreme, som gjerne skulle vært fremme så fort som mulig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Når åpner butikkene etter jula igjen? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Når åpner butikkene etter jula igjen? Lørdag Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 også er de stengt på søndag igjen.. Hmm.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hva feirer human-etikere istedet for jul? (Siden de skal ha gaver og slikt). Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 haha, det blir jo feil? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Det blir det ikke. Er det vår feil at den kristne tro har plassert sin feiring av Jesu fødsel på samme dag/tid som vintersolfeiringen, eller feiringen av de korteste dagene i året som man finner igjen i de aller fleste kulturer, også de som er langt eldre enn kristendommen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Humanetikere kan vel feire en religionsfri jul, uten kirkebesøk, julesalmer og spise hedenske retter som svin (juleribbe), gi og få gaver (hva har det med religion å gjøre?), ha juletre, kjøpe som gale, pynte med lysestaker, pepperkakehus, hjerter, stjerner (når fikk en/noen religioner patent på stjernesymbolet?), kaker osv. Spørsmål: Pynter de like mye med rød farge og stjerner i USA som i Norge med tanke på at det er kommunistiske symboler? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Beklager, men spørsmålet mitt var ikke ment som en etisk diskusjon. Jeg lurer bare, rett og slett. Det jeg tenker på er jo at jul er en kristen høytid, der man feirer Jesu fødsel. Er det slik at man har "stjelt" en allerede eksisterende høytid og "kristnet" den, eller er det andre veien, at human-etikere også feirer jul, men da for tradisjonens skyld? Eventuelt noe annet. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Beklager, men spørsmålet mitt var ikke ment som en etisk diskusjon. Jeg lurer bare, rett og slett. Det jeg tenker på er jo at jul er en kristen høytid, der man feirer Jesu fødsel. Er det slik at man har "stjelt" en allerede eksisterende høytid og "kristnet" den, eller er det andre veien, at human-etikere også feirer jul, men da for tradisjonens skyld? Eventuelt noe annet. Tingen er bare at jul ikke er en kristen høytid. De har mer eller mindre "stjelt" en allerede eksisterende høytid, ja. Forøvrig, litt interresant lesestoff: http://finn.weblogg.no/311204041954_god_hedensk_jul.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå