SeaLion Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hvorfor hender det enkelte mennsker slår hode sitt (i en vegg) når de gjør noe dumt? Fordi det føles så godt når man slutter ... Lenke til kommentar
Jambimaster Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvordan kommer man seg på internett dersom man ikke har noen nettlesere installert og ingen snille venner som vil gi installasjonfilen? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Internet Explorer er vel for intrigert i Windows til at det skal kunne fjernes, så hvertfall i Windows er vel ikke det noe problem? Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvis du bare går på f.eks min datamaskin og skriver en internettadresse i adressefeltet så kommer i alle fall jeg automatisk til IE6 (?). Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvordan kommer man seg på internett dersom man ikke har noen nettlesere installert og ingen snille venner som vil gi installasjonfilen? Henter Explorer 7 via Windows Update f.eks? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 I et annet operativsystem, kanskje? Skal vel ikke være mulig å få et slikt problem med windows. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Har aldri prøvd. I Ubuntu etc. er det bare å gå på add/remove og velge Mozilla Firefox 3.0 - så har du en kurant nettleser. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvordan kommer man seg på internett dersom man ikke har noen nettlesere installert? Nettlesere kan (i utgangspunktet) kun brukes på http-protokollen (webben), men internett består av flere andre protokoller. News-protokollen krever f.eks en news-leser, det finnes også usenet, epost, ftp, irc, icq, netstat, ping, finger, p2p, bittorrent pluss mange mange flere. Så man kan altså ha masse glede av andre deler av internett uten en eneste nettleser (http-klient). Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvordan kan man se Melkeveien på himmelen, når vi selv befinner oss i den? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Vi ser jo ikke hele melkeveien på himmelen, men bare deler av den. Du påstår vel ikke at du ikke kan se deg selv selv om du er en del av deg selv? Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Aight, skjønner. Takk. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hva er teoretisk maksimal hastighet til data overført gjennom fiberkabel? Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Læraren min trur eg sa kanskje 1tb/s, men det heile blir begrensa av utstyret og teknologien du har i enden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Læraren min trur eg sa kanskje 1tb/s, men det heile blir begrensa av utstyret og teknologien du har i enden. Det er feil. Nivået er nok langt høyere enn det. I prinsippet er det vel uendelig om man kan skille mellom uendelig mange bølgelengder, men det kan man vel ikke, om man går utifra en maks bølgelengde og en maks energinivå, så vil jeg tro maks teoretisk informasjon i en enkelt bølge er gitt av antallet diskrete energinivåer som er mulig å få mallom det laveste energinivået og maks energinivå. AtW Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Finnes det et teoretisk maksimum for hvor mye informasjon som kan passere et punkt? Om du bruker lasere til å sende informasjon med og krysser et høyt antall laserstråler i et punkt, er det teoretisk mulig at dette punktet kan bli 'mettet'? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvordan kommer man seg på internett dersom man ikke har noen nettlesere installert og ingen snille venner som vil gi installasjonfilen? get <url> I kommandolinjen. Hvis du kjører linux/unix eller noe i den duren. Lenke til kommentar
OinkOink Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvem har rekorden i antall knockouts på rad i boksing? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvordan kommer man seg på internett dersom man ikke har noen nettlesere installert og ingen snille venner som vil gi installasjonfilen? Er en grunn til at man har pakkebehandler i linux.... Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvor får man kjøpt amerikansk-norsk overgang til stikk kontakt? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvor får man kjøpt amerikansk-norsk overgang til stikk kontakt? Hvordan skal du få til det på en enkel måte? Hvis den amerikanske kjører 110V 60 Hz mens den norske kjører 230V 50 hz. Det kan fåes til delvis med en trafo, men da får du 230V 60 hz istedenfor 50 hz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå