ATWindsor Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvorfor sendes ikke tv-serier i 1080p, bare i 720? Det er nok ikke bare det at båndbredden økes. Jeg leste en artikkel i et hi fi magasin her på vårparten om dette, og der kom det frem at TV selskapene rett og slett ikke er i stand til å sende 1080p enda. Selv i Japan er de tvunget til å sende i 1080i /720p. Dette på grunn av de store mengder data som skal overføres ved en 1080p sending. Foreløpig må vi nøye oss med 1080p på blu ray. Jeg kan forresten ikke skjønne hvorfor Tv selskapene sender gammeldagse 1080i istedet for 720p. 720p er da mye bedre å se på ved sportsendinger. Det du sier henger jo ikke sammen? Det er ikke båndbredden som er problemet, men mengden data som skal sendes? Det er jo to sider av samme sak, mere dat krever mer båndbredde. Og på tv-sendinger har man lengt mer tilgejngelig bånbdredde tilgjangenlig enn en enkelt 1080p-kanal. Nå måtte man antakelig godt ned på kanalantallet endel dog. AtW Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Mulig å lage en Trekant som ikke har en vinkelsum på 180º? Lenke til kommentar
Pe2 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Mulig å lage en Trekant som ikke har en vinkelsum på 180º? Ja, om du lager den på overflaten av en kule. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Mulig å lage en Trekant som ikke har en vinkelsum på 180º? Ja, om du lager den på overflaten av en kule. Hva mener du? Hvis du mener det jeg tror du gjør (Som er å ha en halvkule under trekanten) Vil det ikke være èn trekant, men en trekant med en halvkule under...Altså vinkelsummen av trekanten vil fortsatt være 180º Lenke til kommentar
Pe2 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Mulig å lage en Trekant som ikke har en vinkelsum på 180º? Ja, om du lager den på overflaten av en kule. Hva mener du? Hvis du mener det jeg tror du gjør (Som er å ha en halvkule under trekanten) Vil det ikke være èn trekant, men en trekant med en halvkule under...Altså vinkelsummen av trekanten vil fortsatt være 180º "On a sphere, the sum of the angles of a triangle is not equal to 180°" Du kan lese litt mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Spherical_geometry Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Okei, skjønner nå Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Litt mer spesifikt så gjelder 180° regelen kun for trekanter i et flatt plan. Andre buede/bøyde overflater enn kuler vil heller ikke følge regelen. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Litt mer spesifikt så gjelder 180° regelen kun for trekanter i et flatt plan. Andre buede/bøyde overflater enn kuler vil heller ikke følge regelen. Blir firkanter bøyd på buede overflater slik at summen av vinklene overstiger 360? Eller gjelder det kun trekanter? For å generalisere, gjelder det alle n-kanter eller kun trekanter? Er det et slags forhold til hva som er maks grader for n-kanter på en buet overflate? Hva er maks for en trekant uten at linjene krysses? Endret 11. desember 2008 av chokke Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Har en vertikal sprekk i nedre Cuspid tann, kan og vil tannlegen kunne gjøre noe med dette? Tannlegen kan nok gjøre noe med det, men "prepare for unforseen payment invoices". Det er nok uhyggelig dyrt om du er over 20. Samtidig bruker enkelte leger og tannleger (som regel private tannleger) å ta betaling for de snåleste ting. Jeg måtte betale tretti kroner for den desinfiseringen legen gjorde med huden min når han skulle sette ei sprøyte. Endret 11. desember 2008 av Astralnoise Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Ok, spørsmål igjen: Mulig å lage noe som ikke slites? For hvis det er det, hadde det vært genialt. Men muligens litt dumt og spørre om på et forum, for om det ikke er laget ville nok få her inne visst hvordan man laget det Lenke til kommentar
co2 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Har en vertikal sprekk i nedre Cuspid tann, kan og vil tannlegen kunne gjøre noe med dette? Tannlegen kan nok gjøre noe med det, men "prepare for unforseen payment invoices". Det er nok uhyggelig dyrt om du er over 20. Samtidig bruker enkelte leger og tannleger (som regel private tannleger) å ta betaling for de snåleste ting. Jeg måtte betale tretti kroner for den desinfiseringen legen gjorde med huden min når han skulle sette ei sprøyte. Og jeg som faen ikke har råd til mat, herre. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvor lenge kan ei rotte holde pusten? Lenke til kommentar
Swixcap Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Hvor lenge kan ei rotte holde pusten? Fra Wikianswers: Rats don't breath. They take oxygen into their bodies with a complex absorption process through their epidermus. Epidermus = huded Det virkerlige spørsmålet er: Hvor lenge kan rotter holde pusten under vann? Endret 11. desember 2008 av Useless Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvor lenge kan ei rotte holde pusten? Fra Wikianswers: Rats don't breath. They take oxygen into their bodies with a complex absorption process through their epidermus. Epidermus = huded Det virkerlige spørsmålet er: Hvor lenge kan rotter holde pusten under vann? Høres rart ut for meg, rotter har jo lunger. Og det heter vel ikke epidermus? Epidermis er jo overhuden, så jeg regner med det er de påstår. AtW Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Laveffekt-lasere er jo kjent for å kunne være farlige om man stirrer rett inn i de, men er lommelykter farlige på samme måte? Tenker da på LED-lykter med mye lys i en liten emitter. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hvor lenge kan ei rotte holde pusten? Fra Wikianswers: Rats don't breath. They take oxygen into their bodies with a complex absorption process through their epidermus. Epidermus = huded Dette tror jeg virkelig ikke noe på. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Kva er det som gjer at ein blir "tett" i nasen ? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Er det mulig å kjenne (eller ikke kjenne blir mer riktig) smaken av ingenting? Hva er isåfall det nærmeste man kan komme ingenting i smake? Destilert vann? Lenke til kommentar
!alex! Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Laveffekt-lasere er jo kjent for å kunne være farlige om man stirrer rett inn i de, men er lommelykter farlige på samme måte? Tenker da på LED-lykter med mye lys i en liten emitter. Lasere er skadelige for øynene fordi lyset de sender ut er koherent, monokromatisk og polarisert. Lys fra en LED og andre lyskilder er ingen av delene og er derfor ikke skadelige for øynene ved samme effekt som en laser. Selvfølgelig, har du en 1000W LED og du stirrer lenge nok inn i den, så er nok ikke det akkurat sundt for øynene dine... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå