Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man fremskynde eller øke hårproduksjon?

Kort sagt, hvordan får man mye ansiktshår?

Er det i det hele tatt mulig, enten ved hjelp av den myteomspunnede barberingen, andre stimulerende midler, eller hormoner?

Tipper de fleste kremer ol. er tull. Har ikke hørt om hormoner el. som skal gjøre dette (med mindre det er snakk om å sette igang puberteten?).

Kroppen tilpasser seg hele tiden, og legger hår og fett på områder som blir mye eksponert for kulde (kanskje derfor man har hår på hodet i det hele tatt og ikke så mye på resten av kroppen). Så dyppe ansiktet i snø, gå mot vinden ol. kan kanskje funke.. hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så spekteret stopper for meg (med en temperatur på 37 grader celcius)? Hvor, sånn ca?

Det jeg mente var for eksempel under målinger, eller en laser som sender ut lys på 500 nm, kan det være at det er en gjennomsnittlig avrunding? Eller stråling en tar imot fra stjerner langt borte for å beregne fart osv osv, at dette ikke er en 100 % nøyaktig måling, men et intervall?

Om nei, isåfall, finnes det uendelig muligheter for stråling imellom 500 og 500,0000000000001 nm?

Varmestrålingen fra kroppen kommer i et vidt spekter av hovedsaklig dyp infrarødt. (Kjapt anslått er toppen rundt 10000nm ved 37°C). Strålingen har ingen definert begrensning i spekteret, men er statistisk fordelt utover. Ikke gauss-fordelt, men en av de andre vanlige statistiske fordelingskurvene som jeg ikke husker navnet på. Kurven har noen uregelmessigheter på grunn av absorbsjonsspekter/emmisjonsspekter til stoffene i huden.

Siden man ikke utstråler uendelig mange fotoner så stråler man ikke ut alle bølgelengder samtidig, men det er en skur av IR-fotoner som emmiteres hele tiden. Samler man opp disse over en periode vil man se at de fordeler seg etter en statistisk fordeling.

Her kan du se et spekter for langt høyere temperaturer. Se for deg hvordan amplituden minker og kurven skyves til høyre etter hvert som temperaturen faller mot 37°C.

F18-02%20Planck%20black%20body.jpg

Her med logaritmiske skalaer.

planck_radiation.gif

BlackBodyLog.GIF

Lenke til kommentar
Hvordan kan man fremskynde eller øke hårproduksjon?

Kort sagt, hvordan får man mye ansiktshår?

Er det i det hele tatt mulig .. ved hjelp av den myteomspunnede barberingen

nix, søk i tråden. Håret på utsiden av huden er døde celler, å klippe/manipulere dem på noe som helst vis vil ikke påvirke veksten.

Har dog hørt egg/proteiner skal stimulere hårvekst. Innbiller meg selv at jeg ble mer skjeggete etter en periode jeg spiste egg daglig.

Hvis ikke får du bruke Toppik ;)

Endret av toth
Lenke til kommentar

1080i er langt dårligere enn 1080p, ja. Men jeg vet ikke hva som bruker mest båndbredde av 720p og 1080i. Etter det jeg har skjønt, så sendes de fleste, om ikke alle HD-kanaler i 1080i, men når personer tar opp TV-programmene for å legge det ut på for eksempel torrent-sider, så konverterer de til 720p.

Lenke til kommentar
Hvorfor sendes ikke tv-serier i 1080p, bare i 720?

Det er nok ikke bare det at båndbredden økes.

Jeg leste en artikkel i et hi fi magasin her på vårparten om dette, og der kom det frem at TV selskapene rett og slett ikke er i stand til å sende 1080p enda.

Selv i Japan er de tvunget til å sende i 1080i /720p. Dette på grunn av de store mengder data som skal overføres ved en 1080p sending.

Foreløpig må vi nøye oss med 1080p på blu ray.

Jeg kan forresten ikke skjønne hvorfor Tv selskapene sender gammeldagse 1080i istedet for 720p.

720p er da mye bedre å se på ved sportsendinger.

Lenke til kommentar

Det der er vel nedre hjørnetann hvis jeg har skjønt rett.

Vertikale sprekker gir vel en stygg grobunn for karius og baktus. Regner med tannlegen sjekker om bruddet går på skrå rett under tannkjøttet og ikke går helt inn til nerven. I så fall er du heldig. Da fjernes nok kun den løse biten og kantene slipes. Dersom bruddet går ned til rota eller går inn til nerven så er det nok best å fjerne tanna og sette inn en ny keramisk tann. Dette tar litt tid så det kan hende du får gulltann mens den av keramikk er i produksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...