gnav Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Er E=mc^2 praktisk bevist? Hvorfor gange akkurat lyshastighet^2 med massen, for å få energien? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Gjør plastikk dekselet på 9800gx2 noe spesielt? Eller kan man fjerne det om man vil? (Man mister vel garantien, men bedre lufting ) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kan tenke meg det er på å holde skjermkortet sin eigen varme borte frå resten av maskina, samt å lede luft ut til lufteholet bak på kortet. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Forskning på lidelser, sykdom og liknende, under hvilken avdeling ligger det under i helsevesenet? Endret 2. desember 2008 av co2 Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Så jeg ville ikke fått bedre lufting hvis jeg tok bort dekselet, og satt en 120mm som "hjelper" den vifte som allerede er der? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Så jeg ville ikke fått bedre lufting hvis jeg tok bort dekselet, og satt en 120mm som "hjelper" den vifte som allerede er der? Veit ikkje sikkert, men det er vel berre å prøve? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Så jeg ville ikke fått bedre lufting hvis jeg tok bort dekselet, og satt en 120mm som "hjelper" den vifte som allerede er der? Veit ikkje sikkert, men det er vel berre å prøve? Og bryte garrantien for å teste noe som ikke er sikkert at fungerer? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Har også sett folk som har ganga sammen 2 13-sifrede tall på noen få sekunder, bare helt tilfeldige tall programledern kom på. Svaret ble lagt ut på skjermen med en gang, og mannen brukte kanskje 5-6 sekunder så ramsa han opp hele svaret helt korrekt. Det sies at menneskehjernen er kraftigere enn noen datamaskin som er laget hittil. å sammenligne hjernen med en CPU blir egentlig som å sammenligne epler og bananer. CPU bruker kun 0 og 1 og oversetter alt til ting vi forstår. hjernen er dem vel ikke helt sikre på, men antar den funker analogt, altså at den tenker på hele bildet og ikke små deler av det. Hjonernen jobber også i paralell, mens prosessorer jobber i serie. I naturen har vi ikke tid til at informasjonen skal bearbeides før den går til neste trinn, derfor går råinformasjonen til flere deler samtidig og man danner et intrykk. Kansje dere har sett på et bilde uten å se hva det var, så plutselig smeller det på plass. Det er da at noen deler av hjernen jobber raskere. Anyways. Om noen er intressert i disse tingene, så vil jeg anbefale å kjøpe boka Mind Hacks Høyre hjerne halvdel jobber i parallell, mens venstre jobber i seriell/linjært. (Jill Bolte Taylor: My stroke of insight@TED Arti sak hjernen Endret 2. desember 2008 av Crowly Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Mulig jeg er en elendig googler idag, men hvor kan jeg finne en liste over "alle" ord i bokmål eller nynorsk? (bortsett fra papirordbøker) Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Tror ikke du kan finne en liste, men du kan søke blandt de som finnes; http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...bokmaal&s=n Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg trenger ingen søkemotor, jeg trenger en liste, fant en med 300 ord her. Skulle gjerne hatt en komplett liste da Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hva har skjedd med den øverste fisken her? Den er totalt oppblåst, men er like aktiv som artsfrendene. Halen ser også litt deformert ut. Gravid eller snart død? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hva har skjedd med den øverste fisken her? Den er totalt oppblåst, men er like aktiv som artsfrendene. Halen ser også litt deformert ut. Gravid eller snart død? Fisk blir ikke gravid, de legger egg. Så det kan neppe være det uansett. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg trenger ingen søkemotor, jeg trenger en liste, fant en med 300 ord her.Skulle gjerne hatt en komplett liste da Bøkmålsordliste? , har en her hjemme. Men du tenker kanskje på en elektronisk? Fant en her: http://www.math.uio.no/~klara/ordliste/indnoen.html Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Når bestefar var liten var det forbudt å skrive med venstrehånda på skolen, selv om man var venstrehendt. Da fikk de et rapp over fingrene med spanskrøret. Så han måtte tvinge seg til å skrive med høyre, og skriver like bra med begge hendene nå. Akkurat samme situasjon med min farmor . Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Fant en her:http://www.math.uio.no/~klara/ordliste/indnoen.html Herlig! Det som hadde gjort deg til dagens helt hadde vært om du finner en mellom Bokmål og Nynorsk edit: og som ikke er teknisk, men "vanlig" Endret 2. desember 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Er E=mc^2 praktisk bevist? Hvorfor gange akkurat lyshastighet^2 med massen, for å få energien? Ja, det er den. Det vet jeg ikke, men det blir som å spørre om hvorfor alle konstantene i universet er slik de er. Det enkleste er bare å si at det er bare slik. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hva har skjedd med den øverste fisken her? Den er totalt oppblåst, men er like aktiv som artsfrendene. Halen ser også litt deformert ut. Gravid eller snart død? Fisk blir ikke gravid, de legger egg. Så det kan neppe være det uansett. men har de ikke et "egglager" de slipper ut en gang i året eller hvordan fungerer det? Og hva har mest sannsynligvis skjedd med fisken? Lenke til kommentar
Argument Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Fisken er nok på vei til å gyte. Og ja, det er sannsynligvis rognposen (gonaden) som eser ut. Hva har skjedd med den øverste fisken her? Den er totalt oppblåst, men er like aktiv som artsfrendene. Halen ser også litt deformert ut. Gravid eller snart død? Fisk blir ikke gravid, de legger egg. Så det kan neppe være det uansett. Er ikke uer en fisk? Eller guppy, sverddrager, molly, platy, osv... Endret 3. desember 2008 av Argument Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Spørsmål: I hvilken landsdel, fylke eller kommune drikkes det mest kaffe per innbygger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå