Emomilol Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) wow, hadde aldri trodd jeg hadde så mange innlegg her men litt on-topic nå: hva skjer i kroppen når man dør en "naturlig" død? 9178336[/snapback] jaok, men hvorfor stopper hjertet? 9178684[/snapback] Når det er en en naturlig død regner jeg med at det stopper av utmattelse. Er det tekniske bevis på at det finst spøkelse? 9178676[/snapback] Nei. Endret 31. juli 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
GaiusJuliusCaesarOctavianus Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvordan går det ann å bøye kornstrå uten å knekke de, og uten å legge fra seg noen fotspor i åkeren? Så dette på en dokumentar på TV Norge, jeg trodde selvfølgelig at dette var laget av en gjeng bonder med litt for god tid. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg tror Simen1 hadde verdens beste svar på dette langt bak i denne tråden. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) ...og det er forøvrig en annen(eller flere?) tråd om akkurat dette, så bruk søkefunksjonen så finner du;) Endret 31. juli 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvor mange Ohm er et vanlig bilbatteri? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 At den er laget på et sted der en eller flere personer bor Hvem har flest innlegg av alle her inne? Er det Simen1? Mannen har jo 0,31 % av alle innlegg jo! 9177654[/snapback] Her har du en topp-10: Simen1 - 126 Zappza - 81 .Marcus - 77 khaffner - 65 Lakus - 60 DemoniZer - 60 KoffeiinKaniin - 56 Bruktbilen - 52 todda7 - 49 Hellemyr0 - 49 9178120[/snapback] Mente på hele diskusjon.no WOW! Visste ikke at jeg hadde så mange, og at jeg er på sjuende plass! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvordan går det ann å bøye kornstrå uten å knekke de, og uten å legge fra seg noen fotspor i åkeren? Så dette på en dokumentar på TV Norge, jeg trodde selvfølgelig at dette var laget av en gjeng bonder med litt for god tid. 9178852[/snapback] Dem går der traktoren har kjørt. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvordan går det ann å bøye kornstrå uten å knekke de, og uten å legge fra seg noen fotspor i åkeren? Så dette på en dokumentar på TV Norge, jeg trodde selvfølgelig at dette var laget av en gjeng bonder med litt for god tid. 9178852[/snapback] Dem går der traktoren har kjørt. 9180147[/snapback] Også bruker de ikke planker når de skal bøye de? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jau, planker og tau. Var på TV for en stund siden der et par folk viste hvordan det gikk. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Hvem har flest innlegg av alle her inne? Er det Simen1? Mannen har jo 0,31 % av alle innlegg jo! 9177654[/snapback] Simen1 -------------------27793 Snekker`n----------------20903 efikkan -------------------19019 Zeph -------------------17551 ATWindsor---------------- 16497 psilocybe------------------15275 Jarmo -------------------14627 MrLee -------------------14530 Mala -------------------14481 datating -------------------13808 Endret 31. juli 2007 av Konnis Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 B|real har vel totalt flest innlegg om en teller med Off-topic-innlegg. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Åj. 17.000 innlegg i OT-baren faktisk Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Her kan man se topp 20 i forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?&act=Mem...sort_order=desc Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvordan virker en muttertrekker? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvor mye energi fra kull/atomkraftverk importerer vi i prosent i gjennomsnitt? Helst med kilde. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hva legger potetsalatprodusenten min i "hjemmelaget"? Godt spørsmål. Jeg lurer på det samme for mye av maten jeg kjøper. Jeg regner med det bare er villedende PR. Altså at det ikke blir laget hjemme hos noen i det hele tatt. Men som alibi for påstanden så lager de det sikkert etter en oppskrift eller metode som man like gjerne kunne gjort hjemme. Altså at de bruker masseproduserende samlebånd men bruker ingredienser som er tilgjengelige for vanlige folk og teknikker som kan la seg gjøre uten industrielt utstyr. For eksempel kan neppe vanlig melk kalles hjemmelaget siden den er homogenisert og fettmengden er justert (krever dyrt industrielt utstyr). Likevel kan de sikkert kalle et produkt for hjemmelaget selv om det er brukt vanlig melk i det fordi man enkelt får tak i vanlig melk som privatperson. Det er også en rekke andre industrikrevende ingredienser man får tak i hjemme så strengt tatt kan nesten hva som helst kalles hjemmelaget. Ordet hjemmelaget blir etter min mening vannet ut fordi det brukes på produkter som ikke er laget hjemme hos noen. Hva skal man kalle mat som er laget hjemme hos noen hvis selv fabrikkrpdusert mat kalles hjemmelaget? Hvordan skal man skille på det når begge deler kalles hjemmelaget? Er det mulig å skyte en kule vekk med en annen kule, slik at kulene treffer hverandre? Har det blitt gjort?9177484[/snapback] Pistolkuler og geværkuler? Neppe. Det blir omtrent som å skyte på leirduer (som kan være litt vanskelig bare det), og avansere med å bytte ut hagla (~200 kuler) med én kule (noe som sikkert blir mye vanskeligere) og deretter øke hastigheta på leirdua fra rundt 10 meter per sekund til rundt 300 meter per sekund (OK, nå begynner det å bli ganske umulig selv for verdenseliten på leirdueskyting) og deretter redusere arealet på leirdua fra ca 100 kcadratcentimeter til 1 kvadratcentimeter. Jeg vil tippe at verdenseliten på leirdueskyting kanskje klarer å treffe en av en million kuler på denne måten, under optimale forhold. Hvis du tenker på automatiserte systemer så kan jeg ikke se for meg at noen systemer klarer å oppdage og finne posisjonen til kula raskt nok. Videre ser jeg ikke for meg at systemet klarer å sikte sinnsykt raskt og nøyaktig nok på samme tid. Å sikte med et gevær på kanskje 4kg raskere enn armen på en harddisk klarer å flytte seg 3 cm skal nok mye til for å klare. Hvem har flest innlegg av alle her inne? Er det Simen1? Mannen har jo 0,31 % av alle innlegg jo! 9177654[/snapback] Topplisten til forumet finner du ved å trykke på "min assistent" i menyen til venstre og deretter "10 mest aktive brukere". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvor mye energi fra kull/atomkraftverk importerer vi i prosent i gjennomsnitt? Helst med kilde.9181113[/snapback] Jeg fant ikke noe direkte svar men det er i hvert fall en fyldig rapport på hvor mye vi eksporterer og importerer her. Der står det også fra hvem og i hvilke kvartaler, måneder og uker vi har importert mye og lite. I tillegg har jeg noen flere ledetråder: "56% av kraften Danmark produserte i 1998 var kullkraft." "Dansk elproduksjon er ikke så kullbasert som man har gitt inntrykk av i den norske debatten. Kull- og koksandelen er redusert fra 84 % til 56 % på fem år, og er fortsatt på vei ned." kilde "Hittil i år (14. september 2004) har vi netto import drøyt 5 TWt, noe som tilsvarer årsforbruket til nær 300 000 husholdninger. Den importerte strømmen kommer stort sett fra danske kullkraftverk." Kilde "Importert kullkraft koster altså mellom 45 og 50 øre inkludert moms (ifølge Ole Gabrielsen, handelsdirektør Lyse, VG nett 27.02.06)" Kilde Klimautfordringer og energipolitikk "Importen er for det aller meste kullkraft fra kraftverk i Danmark, tyskland, Polen og Russland." Kilde SSBs temasider om energi. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Kanskje ikke så snedig at det gjør noe, men se i nåde: Hvor får jeg kjøpt Thermos®-kaffekanner her i landet? Sånne: Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Går det ann å rape om man har pustet inn helium gass, og hvordan vil det høres ut? Alså, mener ikke rappe, men rape, sånn som noen mener er uhøffelig Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg kom til å tenke på noe nå. Settes korkene på USB-penner på automatisk elelr er det personer som gjør det? Det er litt vanskelig å forestille seg hvordan en maskin gjør det, det er liksom en mennesketing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå