-kga- Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det med at det klør og svir på andre deler av kroppen når du klør på en helt annen del kommer antagelig av att nervene til det område du klør på også er koblet til den delen av hjernen som styrer det andre området, en liten feil med andre ord. Folk som har misten et bein eller en arm kan ofte føle at noen tar på områder av den armen om de tar dem på visse punkter av kroppen. I de tilfellene så har nabo områdenne tatt over senos området armen hadde i hjernen før. Om en person tok VGS for si 5-6 år siden, kan den personen da forbedre noen av karakterene slik att en kan få høyere snitt og da kan komme inn på visse studier? Eller er en bunnet til de karakterene en fikk for lenge siden. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hvor stor er hverdens største enkeltfil? Hvorfor fylles ikke lungene op av CO2 hvis vi blåser alt luft ut av dem først? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 En ting til. Ofte når jeg går av toget til oslo på morran kommer det en gjeng med folk som går i gule refleksvester og kaller seg jernbaneverket som går på toget. Har egentlig lurt litt på hva de folka driver med... Kanskje de bor i Oslo og skal på jobb? Jernbaneverket drifter infrastrukturen. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Ofte når jeg går av toget til oslo på morran kommer det en gjeng med folk som går i gule refleksvester og kaller seg jernbaneverket som går på toget. Har egentlig lurt litt på hva de folka driver med... Jernbaneverket bygger og vedlikeholder jernbanetraseene, skinnene, tunellene, strømnettet og lignende, altså omtrent slik Vegvesenet har ansvaret for bygging og vedlikehold av riks- og fylkesveiene. NSB har kun ansvaret for tog og stasjoner, skinnene de kjører på er det altså Jernbaneverket som tar seg av. Her er Jernbaneverkets lekre logo, som tydeligvis forestiller to jernbaneskinner som forsvinner inn i en tunell: Endret 28. november 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 En ting til. Ofte når jeg går av toget til oslo på morran kommer det en gjeng med folk som går i gule refleksvester og kaller seg jernbaneverket som går på toget. Har egentlig lurt litt på hva de folka driver med... Kanskje de bor i Oslo og skal på jobb? Jernbaneverket drifter infrastrukturen. Jeg tror discostu snakker om et tog som ikke skal videre. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Er det totalt umulig å lage noe helt 100% virus sikkert? Sikkert vanskelig å motbevise, men man kan jo lure. Jeg for min del tror det ikke det er mulig. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Er det totalt umulig å lage noe helt 100% virus sikkert? Sikkert vanskelig å motbevise, men man kan jo lure. Jeg for min del tror det ikke det er mulig. Jeg tror det er fullt mulig, men jeg er ultrasær, jeg bruker Mac ... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Er det totalt umulig å lage noe helt 100% virus sikkert? Sikkert vanskelig å motbevise, men man kan jo lure. Jeg for min del tror det ikke det er mulig. er ikke umulig å lage noe 100% virus-sikkert nei. fjern alle USB-enheter, diskett-stasjoner, cd-rom, nettverk og lignende, så har ikke viruset noe vei å komme inn. ellers er det en fin balanse mellom brukervennlighet og sikkerhet, for sikkert og det er lite brukervennlig og motsatt. så det blir vanskelig å lage ting veldig sikkert. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hvor mange virus finnes til Mac, og hvor mange finnes til Linux? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Er det totalt umulig å lage noe helt 100% virus sikkert? Sikkert vanskelig å motbevise, men man kan jo lure. Jeg for min del tror det ikke det er mulig. Det er selvfølgelig mulig, problemet er ofte at selv om systemet i seg selv er sikkert så kan man fortsatt lure brukerne til å gjøre dumme ting. Så selv om brukerne er forhindret i å skade selve systemet eller andre brukere så kan de fortsatt skade seg selv... Lenke til kommentar
discostu Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Fins det tyggegummi med koffein eller andre stimulanter i Norge, og er det lovlig å importere det? Tror ikke det finnes i norge, vet du kan få kjøpt det hos www.thinkgeek.com Det er lovlig å importere koffein til eget bruk. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Er det totalt umulig å lage noe helt 100% virus sikkert? Sikkert vanskelig å motbevise, men man kan jo lure. Jeg for min del tror det ikke det er mulig. Selvsagt er det mulig. Steg 1. Fjern alt av åpninger. USB-porter, nettverksporter, diskettstasjoner, mm. Steg 2. Fjern alt av brukere. Voila. Du har nå en PC som ikke har kontakt med omverdenen og heller ingen som kan bruke PCen. Nå er den 100% virus-sikker... ... men bruke den? Drøm videre... Endret 28. november 2008 av Slimda Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Fins det tyggegummi med koffein eller andre stimulanter i Norge, og er det lovlig å importere det? Tror ikke det finnes i norge, vet du kan få kjøpt det hos www.thinkgeek.com Det er lovlig å importere koffein til eget bruk. Ja der jeg også har sett de. Må kjøpe litt battle stimulants til TG nemlig:P Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hvor mange virus finnes til Mac? Ved siste opptelling var det 4 siden OSX-lanseringen i 2001 (hvorav 1 trojaner), og alle fire må aktivt innstalleres og godkjennes med adminpassordet for maskinen. Det vil si at man for tiden må være rimelig hjernedød for å få virus eller lignende på Mac. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg tror discostu snakker om et tog som ikke skal videre. Toget blir da ikke stående på plattformen på Oslo S, det kjører ett eller annet sted. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Jeg tror discostu snakker om et tog som ikke skal videre. Toget blir da ikke stående på plattformen på Oslo S, det kjører ett eller annet sted. Jeg mente videre i vanlig passasjertrafikk. Hvorfor stapper de da toget med JV-folk før den kjører videre, i ikke-trafikk? Eller kanskje jeg misforsto discostu og JV-folkene bare er vanlige togpendlere. Endret 28. november 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
discostu Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Fins det tyggegummi med koffein eller andre stimulanter i Norge, og er det lovlig å importere det? Tror ikke det finnes i norge, vet du kan få kjøpt det hos www.thinkgeek.com Det er lovlig å importere koffein til eget bruk. Ja der jeg også har sett de. Må kjøpe litt battle stimulants til TG nemlig:P Ta en svipptur til sverige, der selger de koffeinpiller ala 200mg. Jeg pleier å kjøpe et par bokser når jeg er innom, bruker det i treningssammenheng, men har også brukt det tidligere år på tg. Jeg tror discostu snakker om et tog som ikke skal videre. Toget blir da ikke stående på plattformen på Oslo S, det kjører ett eller annet sted. Jeg mente videre i vanlig passasjertrafikk. Hvorfor stapper de da toget med JV-folk før den kjører videre, i ikke-trafikk? Eller kanskje jeg misforsto discostu og JV-folkene bare er vanlige togpendlere. Du misforsto meg ikke, når jeg går ut av toget fylles toget med JV-folk og jeg regner med den da kjører videre. Har ikke ventet på at toget skal kjøre siden jeg må rekke jobben. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Hvor mange virus finnes til Mac? Ved siste opptelling var det 4 siden OSX-lanseringen i 2001 (hvorav 1 trojaner), og alle fire må aktivt innstalleres og godkjennes med adminpassordet for maskinen. Det vil si at man for tiden må være rimelig hjernedød for å få virus eller lignende på Mac. Det har nok litt med popularitet også. Hvis man ser på hvor mange hull som var rapportert for XP, Vista og OS X i 2007, så er det faktisk flere hull i OS X. Så hvis man virkelig vil inn på et OS X system, så er ikke det så mye vanskeligere enn å komme inn på en Windows-maskin, så lenge man har erfaring. Se linken under: http://blogs.zdnet.com/security/?p=758 Endret 28. november 2008 av _Zeke Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Endrer spørsmålet mitt til: Er det mulig å ha en fullt brukbar virussikker pc? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg lurte bare fordi alle vet at Windows er oftest infisert, og at folk mener at det er færrest virus til Mac, selv om det er flere mac-brukere enn linux-brukere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå