Codename_Paragon Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 satt og så på http://www.721.dk/Navigatoer%20paa%20job.JPG så kom det tilbake til meg!Jeg veit at en gang i tida brukte vi ö. Men, rundt 1990 elns sluttet vi med det. Why? Mange eldre idag skriver fortsatt ö i norge. Jeg ser ö brukt på norske kart (spesielt sjøkart) som nok er eldre enn 1990, men ikke mye. Ellers ser jeg bare ø brukt på trykk i Norge. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Er det noen måter man kan fikse ozonlaget på? Ozonlaget er nå i ferd med å fikse seg selv. I og med at det nå i et par tiår har vært internasjonalt forbudt å slippe ut ozon-ødeleggende stoffer, i hovedsak klorfluorkarboner, så kan vi nå bare sette oss ned og vente ca hundre år så er ozonlaget helt helbredet, helt av seg selv. Jeg har imidlertid en mistanke om at du tror det er hullene i ozonlaget som fører til global oppvarming, eller at CO2-utslippene skader ozonlaget. Men glem det. Ozonlaget beskytter oss kun mot skadelig UV-lys. Mer UV-lys gir i praksis ingen oppvarmingseffekt. CO2-utslippene påvirker ikke ozonlaget. Så den globale oppvarmingen skyldes IKKE hullene ozonlaget. Denne koblingen er en vanlig misforståelse, men den er usann. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvor kan jeg kjøpe stålkuler med en diameter på mellom 1 og 2 cm? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Er det noen måter man kan fikse ozonlaget på? Ozonlaget er nå i ferd med å fikse seg selv. I og med at det nå i et par tiår har vært internasjonalt forbudt å slippe ut ozon-ødeleggende stoffer, i hovedsak klorfluorkarboner, så kan vi nå bare sette oss ned og vente ca hundre år så er ozonlaget helt helbredet, helt av seg selv. Jeg har imidlertid en mistanke om at du tror det er hullene i ozonlaget som fører til global oppvarming, eller at CO2-utslippene skader ozonlaget. Men glem det. Ozonlaget beskytter oss kun mot skadelig UV-lys. Mer UV-lys gir i praksis ingen oppvarmingseffekt. CO2-utslippene påvirker ikke ozonlaget. Så den globale oppvarmingen skyldes IKKE hullene ozonlaget. Denne koblingen er en vanlig misforståelse, men den er usann. Hva forårsaker Global oppvarming da? Snø Lenke til kommentar
powerslave Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvorfor får ikke jenter navle lo mens gutter får det? Finner ingen god forklaring på fenomenet...hmmm Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Fant svaret på mitt spørsmål, glemte google Den rådende oppfatning blant klimaforskere er at oppvarmingen er menneskeskapt, der stadig økende utslipp av industrielle klimagasser som CO2 gjør at mindre av tilført strålingsvarme til jorden igjen unnslipper atmosfæren Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Vi menn har mer hår rundt omkring på magen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvorfor får ikke jenter navle lo mens gutter får det?Finner ingen god forklaring på fenomenet...hmmm Ehm... Får de ikke det? Det var nytt for meg. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvor kan jeg kjøpe stålkuler med en diameter på mellom 1 og 2 cm? Det første som slo meg var kulelagerprodusent Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hva er navle lo? Navlehår? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hva er navle lo? Navlehår? Støv og hår fra t-skjorte og genser? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Vet ikke om det er et snedig spørsmål, men kan man direktekoble to PC`er`? Altså ikke via en ruter? Edit: Glem det, fant det ut Btw; Direktekobling med CAT-6 kabel gikk fortere enn vanlig Endret 25. november 2008 av Applebee Lenke til kommentar
powerslave Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hva er navle lo? Navlehår? Støv og hår fra t-skjorte og genser? samme som du får under beina når du går i sokker, bare at loet kommer i navlen Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Vet ikke om det er et snedig spørsmål, men kan man direktekoble to PC`er`? Altså ikke via en ruter? Ja. Enten via en vanlig ethernetkabel, eller via trådløsnett, eller via firewire (brukes mye i Mac-miljøet), eller via USB, eller via noe annet. I september 1969 ble to datamaskiner koblet sammen på UCLA-universitetet i USA, og de kommuniserte med hverandre, den hendelsen regnes via omveger (bl.a det såkalte ARPANET) som starten på det vi i dag kaller Internet. Endret 25. november 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Oppfølger til navlelo: Hvorfor er navlelo alltid sort? Uansett hvilken farge tskjorta har.. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Oppfølger til navlelo: Hvorfor er navlelo alltid sort? Uansett hvilken farge tskjorta har.. Er kanskje lurt å vaske mer enn en gang i uka. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Vet ikke om det er et snedig spørsmål, men kan man direktekoble to PC`er`? Altså ikke via en ruter? Ja. Enten via en vanlig ethernetkabel, eller via trådløsnett, eller via firewire (brukes mye i Mac-miljøet), eller via USB, eller via noe annet. I september 1969 ble to datamaskiner koblet sammen på UCLA-universitetet i USA, og de kommuniserte med hverandre, den hendelsen regnes via omveger (bl.a det såkalte ARPANET) som starten på det vi i dag kaller Internet. Jeg trodde internett starta i det amerikanske militæret jeg. Det starte vel først med morse, en stund etter det, ble vel det lagd en sambandsnettverk? Eller er jeg helt på jordet her? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Du tenker kanskje på GPS? Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) ARPA som lagde det me kjenner som internett i dag(ARPANET), skulle utvikle teknlogi til det amerikanske forsvaret. Nettverket vart laga robust og vart laga for å kople datamskiner saman. Endret 25. november 2008 av Actrm Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Du er ikke helt på jordet når du tror at det amerikanske forsvaret hadde en finger med i spillet i utviklingen av internet. ARPANET(Advanced Research Projects Agency Network) Kommer av det amerikanske forsvarets forskningssenter. (Senere fikk de inn en D for defence, og heter nå DARPA) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå