Gyr0 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg har hatt et yoghurtbrød ståendes i en uke nå. Rista det, fungerte helt fint. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hvor mye er en fungerende Tandberg Sølvsuper 10 verdt? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg har hatt et yoghurtbrød ståendes i en uke nå. Rista det, fungerte helt fint. Kan riste to uker gammel brød, blir som nytt. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Når man besvarer et spørsmål med et nytt ett, hva heter dette? Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 2D-strek-koder? Hvor blir de brukt, har aldri sett dem :S Er mulig noen har nevnt det, men brukes ikke 2D strekkoder som visittkort også? At man bare leser av strekkoden og dermed kan man få opp adressen til en hjemmeside, telefonnummer, adresse osv? Husker jeg drev litt med sånt da jeg hadde en mobil som egnet seg. Brukte blant annet Kaywa. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hvordan best lydisolere ett rom? Gips? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hvordan best lydisolere ett rom? Gips? Spørs helt på forholdene, hvor mye plass man kan bruke, budsjett, hvor store krav man har osv. Om man vil gjøre det best mulig, så bygger man et separat rom inne i rommet, som står på fjerer eller liknende, og sørger for at begge de to rommene har god lydisolasjon, feks med et tjukt lag beting, mye isolasjon, og en tung kledning (feks gips), men de færreste har slike behov. AtW Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Når man besvarer et spørsmål med et nytt ett, hva heter dette? Trøndersk. Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hvordan best lydisolere ett rom? Gips? Den mest effektive måten å lydisolere et rom på er å skape et vakuum mellom det og omverden. Dvs, gjøre rommet til en thermos. Den mest praktiske måten er vel å kle det i lag av gips og glava/skumgummi Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hvordan best lydisolere ett rom? Gips? Den mest effektive måten å lydisolere et rom på er å skape et vakuum mellom det og omverden. Dvs, gjøre rommet til en thermos. Den mest praktiske måten er vel å kle det i lag av gips og glava/skumgummi Vakuum-ideen fordrer jo at det ikke er fysisk kontakt mellom rommet og omverdenen (er det kontakt vil man få flanketransmisjon). Noe som er i praksis umulig, da måtte rommet vært en stor magnet eller liknende, som svever over bakken. AtW Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg har hatt et yoghurtbrød ståendes i en uke nå. Rista det, fungerte helt fint. Kan riste to uker gammel brød, blir som nytt. Eller bare kutte opp brødet på forhånd og pælme i frysen. Da slipper man å bekymre seg for slikt. Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hvordan best lydisolere ett rom? Gips? Den mest effektive måten å lydisolere et rom på er å skape et vakuum mellom det og omverden. Dvs, gjøre rommet til en thermos. Den mest praktiske måten er vel å kle det i lag av gips og glava/skumgummi Vakuum-ideen fordrer jo at det ikke er fysisk kontakt mellom rommet og omverdenen (er det kontakt vil man få flanketransmisjon). Noe som er i praksis umulig, da måtte rommet vært en stor magnet eller liknende, som svever over bakken. AtW Noe som vel kommer frem av at jeg skriver at det ikke er den meste praktiske måten å gjøre det på. Det å skape et totalt vakuum er dessuten umulig, også i teorien. Imidlertid ville du fått en svært god lyddemping ved å plassere rommet på fjærer og suge ut all luften i en kapsel rundt det. Du vil selvfølgelig også få et problem mtp døren, men det kan til dels løses med en luftsluse. Men som sagt er jo dette langt fra den mest praktiske måten å gjøre det på, og folk flest gjør nok lurt i å satse på gips og glava. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Hva er den mest potente psykedelikaen som fins i naturen? Tenker da på kjemikalier som ikke er syntetisk framstilt. Edit: Skriveleif. Endret 24. november 2008 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
beerformyhorses Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Tror det ligger litt i naturen til psykedeliske stoffer at effekten er høyst subjektiv. I tillegg kommer det jo an på hvordan du regner.(pr/mengde, rusfølelse, varighet) Etter hva jeg forstår skal vist Salvia divinorum i alle fall være en kandidat. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Ja tenkte i dette tilfellet hvilket virkestoff som er mest potent. I Salvia så er det vel Salvinorin A som er virkestoffet, mens et annet sterkt virkestoff er Dimethyltryptamine, som finnes i mange planter og dyr. Til og med i mennesker. Men det er nok sant som du sier, det er i høy grad subjektivt. Hadde likevel vært interessant å se en sammenligning. Endret 24. november 2008 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hvordan best lydisolere ett rom? Gips? Den mest effektive måten å lydisolere et rom på er å skape et vakuum mellom det og omverden. Dvs, gjøre rommet til en thermos. Den mest praktiske måten er vel å kle det i lag av gips og glava/skumgummi Vakuum-ideen fordrer jo at det ikke er fysisk kontakt mellom rommet og omverdenen (er det kontakt vil man få flanketransmisjon). Noe som er i praksis umulig, da måtte rommet vært en stor magnet eller liknende, som svever over bakken. AtW Noe som vel kommer frem av at jeg skriver at det ikke er den meste praktiske måten å gjøre det på. Det å skape et totalt vakuum er dessuten umulig, også i teorien. Imidlertid ville du fått en svært god lyddemping ved å plassere rommet på fjærer og suge ut all luften i en kapsel rundt det. Du vil selvfølgelig også få et problem mtp døren, men det kan til dels løses med en luftsluse. Men som sagt er jo dette langt fra den mest praktiske måten å gjøre det på, og folk flest gjør nok lurt i å satse på gips og glava. Personlig tviler jeg på at du i praksis får noen bedre forhold enn du får med en klassik boks i boks-design, da jeg vil tro flankene er problemet uansett.Og en boks i boks løsning er jo faktisk praktisk mulig å få til (om man bare orker å bruke litt penger på det ). Effektiviteten av Gips og isolasjon sin effektivitet vil jo også avhenge ganske mye av hvordan konstruksjonen er fra før, selv om det nok vil hjelpe for endel. AtW Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Noen som har en kortfattet forklaring på åssen en jetmotor funker? Lenke til kommentar
OinkOink Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hvor gjør myggen av seg når det plutselig begynner å pøsregne eller blåse ute? En dråpe vann kan vel drukne en mygg liksom... Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Earthworm-Jim: HowStuffWorks er en fin side til sånne ting Endret 24. november 2008 av Vycan Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 De flyr vel og gjemmer seg innendørs eller i trær? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå