Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tvinger heller meg selv til å engasjere meg litt ved å stille spørsmål til foredragsholderen. Mange ser ut til å sette pris på det, for de da føler at de "connecter" litt med folkene som hører på, ikke bare snakker til en vegg av stillhet hele tiden. Har også merket at når jeg først bryter stillheten med et spørsmål, følger andre lettere opp også, for da er liksom isen brutt allerede.

Ei dame som holdt kurs hos oss sa at i Spania f.eks. er kulturen helt annerledes, der blir hun konstant avbrutt av spørsmål fra deltakerne. Mens i skandinavia er vi helt musestille helt til hun sier "noen som har spørsmål så må dere bare spørre". Også har vi gubbene som ble irritert fordi jeg var litt aktiv, og bare ville bli ferdig å ta kaffepause. Tullinger.

Når alle bare sitter og ikke sier et kvekk, føler de det som om de ikke når frem i det hele tatt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
en annen god grunn til å sitte langt bak er også sterk misstanke om at foredraget er dritt kjedelig.

har selv gjort dette en del ganger på foredrag jeg vet man kan sovne av...

Hvorfor møter folk som synes forelesningen er så kjedelig, opp? Man lærer ingenting om man bare sitter og gjesper og spiller på PCen og alt hele tiden. I så fall bruker man antagelig tiden mye bedre om man setter seg ned og leser på fagstoffet i stedet for. Men kanskje det er for anstrengende å faktisk gjøre en liten innsats for å lære seg ting, når man heller kan møte på forelesning og etterpå klappe seg på skulderen fordi man har vært så "flink" når man egentlig ikke har lært seg en dritt?

Beklager om jeg tråkker på noens tær nå, må bare ventilere litt...

(Merk at jeg snakker om universitet/høyskole hvor oppmøte er frivillig. På grunnskole/videregående er det selvsagt en annen sak.)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
en annen god grunn til å sitte langt bak er også sterk misstanke om at foredraget er dritt kjedelig.

har selv gjort dette en del ganger på foredrag jeg vet man kan sovne av...

Hvorfor møter folk som synes forelesningen er så kjedelig, opp? Man lærer ingenting om man bare sitter og gjesper og spiller på PCen og alt hele tiden. I så fall bruker man antagelig tiden mye bedre om man setter seg ned og leser på fagstoffet i stedet for. Men kanskje det er for anstrengende å faktisk gjøre en liten innsats for å lære seg ting, når man heller kan møte på forelesning og etterpå klappe seg på skulderen fordi man har vært så "flink" når man egentlig ikke har lært seg en dritt?

Beklager om jeg tråkker på noens tær nå, må bare ventilere litt...

(Merk at jeg snakker om universitet/høyskole hvor oppmøte er frivillig. På grunnskole/videregående er det selvsagt en annen sak.)

obligatorisk oppmøte er problemet...

forresten, jeg gjør dette i jobb-situasjon, der sjefen sier alle skal møte, men ut fra innholdet og foredragsholder merker vet de fleste at dette blir dritt kjedelig lenge før det har startet.

Lenke til kommentar

Tror også det er en del som ikke bryr seg så mye om hvor de sitter. Selv har jeg en preferanse for å sitte bak og/eller ved veggen uten at det har noe med at jeg ikke følger med eller ikke vil bli konfrontert (men må innrømme at det er lettere å ignoreres på de plassene om timen/forelesningen først skulle bli kjedelig). Kan også nevne at jeg er en stolvipper, noe som fungerer bra i kombinasjon med bakveggen.

Hadde vært morsomt om noen faktisk hadde en studie å dra frem på dette området.

Lenke til kommentar
Man lærer alltid noe. Uansett hvor kjedelig en forelesning er, så lenge man følger med, så lærer man noe.

Litt OT; men hva faen slags studie er det folk sitter og spiller wow i timen? :p (pardon my french)

1. og 2. klassinger på videregående som har fått utdelt skole-PC.

Lenke til kommentar
Det kommer helt an på holdningen din aklla. Alt blir kjedelig hvis du bestemmer deg på forhånd at det skal bli kjedelig.

Engasjer deg istedet for å sitte og kikke ut vinduet, så føler du ikke at akkurat kasta bort 2 timer av livet ditt.

når man er på 4-timers forelesning, uten pause med om ekstremt dypt tekniske ting om ett system ingen av de i salen har sett før, så er det kjedelig uansett hvordan holdningen er.

blir som å lære bort linux til noen som aldri har sett eller hørt om det og starte med hvordan kjernen er kodet, hvis du også legger på en fyr som snakker totalt uten innlevelse og snakker direkte fra powerpoint, så er det nærmest umulig å engasjere seg.

dette er slik mange av foredragene jeg halvsover meg gjennom er...

Lenke til kommentar

Militærkjeks, vet ikke helt. Men jeg assosierer det med slike en finner i enkelte av forsvarets stridsrasjoneringer. De smaker ikke noe særlig heller. Men en jeg var i militæret med var sikker på at det var dop i dem. Kan det avmystifiseres?

Altså enten trodde han fullt og fast på det. Eller så var det sånn konspirasjonsteori-greier, eller så var det bare kødd han kom med. Han mente at soldatene holdt ut lenger om de spiste den typen kjeks. lol

Endret av G
Lenke til kommentar
Militærkjeks, vet ikke helt. Men jeg assosierer det med slike en finner i enkelte av forsvarets stridsrasjoneringer. De smaker ikke noe særlig heller. Men en jeg var i militæret med var sikker på at det var dop i dem. Kan det avmystifiseres?

Selvsagt kan det det. Det hadde blitt avslørt om det var dop i dem.

Lenke til kommentar
Man lærer alltid noe. Uansett hvor kjedelig en forelesning er, så lenge man følger med, så lærer man noe.

Litt OT; men hva faen slags studie er det folk sitter og spiller wow i timen? :p (pardon my french)

Sett folk spille wow i Matte1-forelesning på siv.ing. på NTNU.

Hmm, fant et litt morsomt bilde som handler om akkurat det vi diskuterer nå. Viser bare at der er et kjent fenomen at elever setter seg i klasserommet etter sin egen personlighet.

http://www.phdcomics.com/comics/archive/phd051608s.gif

Second row sleeper, der har man meg.

Lenke til kommentar

Sett folk spille wow i Matte1-forelesning på siv.ing. på NTNU.

Hmm, fant et litt morsomt bilde som handler om akkurat det vi diskuterer nå. Viser bare at der er et kjent fenomen at elever setter seg i klasserommet etter sin egen personlighet.

http://www.phdcomics.com/comics/archive/phd051608s.gif

Second row sleeper, der har man meg.

haha meg og. sitter og dupper av da, har ennå ikke klart å sovne... Rart hvordan man aldri har tid til å sove. :/

Men er det bare meg som finner at forelesninger på Uni./høyskoler er så upersonlige at det nesten blir trist?

På UiS hvor jeg går så er forelesnings salen gigantisk og selv om lurer på noe så er det får som tør å spør om noe, ikke noe bedre når man (jeg) snubler med tungen under stressa situasjoner, alltid digg å gjenta ting da. -.-

Lenke til kommentar

Selvsagt kan det det. Det hadde blitt avslørt om det var dop i dem.

Jeg har jobbet på Mindre Sjokolade, og der produserer de en slik sjokolade som er ment som en slags energisjokolade eller kjeks. Dette er egentlig ikke noe annet enn en vanlig kjeks/sjokolade, men som er laget noe spesielt så den inneholder ekstra mange stoffer som kroppen trenger, og ekstra mye av det. Nå husker ikke jeg om dette var en sjokolade eller en kjeks, men den ble i hvertfall produsert og solgt utelukkende til militæret, og den hadde ekstra mye av disse nødvendige stoffene.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker man "Z" for å indikere / vise at noen snorker?

Når folk sover i tegnefilmer, så pleier de alltid å lage Z lyder i utpusten. Minner om plystring, bare med Z. Tipper det er derfor. Og derfor de alltid skriver ZZZzzzZZzzzzZ. Fordi tonen forrandrer seg hele tiden.

Kan ikke huske å ha hørt noen sove slik i virkeligheten. Men tviler bokstaven Z ble koblet til soving før lyden Z. Hvis noen finner en tegneserie med Z, før lydopptak ble oppfunnet så tar jeg nok feil her.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...