Khaffner Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 2D-strek-koder? Hvor blir de brukt, har aldri sett dem :S Jeg så en liten dokumentar om disse. Man finner disse kodene under små avisartikler, reklamer, forpakningen til produkter og andre steder der man kan trenge litt fyldig informasjon. Man har et lite program på mobilen som bruker kameraet til å lese og dekode koden, og som ofte blir en link til nettavisartikkelen, produktinformasjonen hos produsenten eller andre steder man finner informasjonen man leter etter. Dette opplegget er stort i japan. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Bruker ikke posten sånne 2d strekkoder? Har i hvertfall vært slike på en del pakker jeg har fått. Mulig det er UPS eller noe. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Bruker ikke posten sånne 2d strekkoder?Har i hvertfall vært slike på en del pakker jeg har fått. Mulig det er UPS eller noe. Mener å ha sett det jeg og. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er dette egentlig mulig? Lenke til kommentar
G Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Finnes det kullsyrepulver å få kjøpt noen plass? Slik at vann+dette pulveret blir noe ala farris? Kullsyre i seg selv er ikke annet enn CO2 (karbondioksid, som er en gass i romtemperatur) oppløst i vann. Er ikke kjemiker, men for å få det i fast form må nok CO2-delen binnes opp mot noe i ett molekyl. Men molekylet må løse seg opp slik at CO2'en frigjøres når det slippes opp i vannet. Endret 17. november 2008 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Finnes det kullsyrepulver å få kjøpt noen plass? Slik at vann+dette pulveret blir noe ala farris? <{POST_SNAPBACK}> Natron kanskje Men sitter du ikke igjen med NA+ og OH- da, som minner ganske mye om lut, spør du meg? http://no.wikipedia.org/wiki/Natron Tilsett litt HCl (saltsyre), og du har får salt farris?? Endret 17. november 2008 av G Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er dette egentlig mulig? *film* Ja det skal være mulig i teorien, leste om dette for noen år sia (eller så noe om det på TV), man må visstnok gjøre det med nesten engang hodet er kappet av, slik at det er mulig å "starte opp" hjernen igjen. (tar dette fra hukommelsen, kan være litt vag). Tilleggsspørsmål: Det er vel ikke lov å drive med sånne eksperimenter nå lenger? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Tilleggsspørsmål:Det er vel ikke lov å drive med sånne eksperimenter nå lenger? Kan ikke referere til noe spesiell lov, men jeg kan nesten garantere deg at eller annet sted så finnes det land hvor det er lov. Er ikke alle som er kommet like langt som Norge i lover om dyreplageri. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er dette egentlig mulig? Det der var bare sykt oO Lenke til kommentar
hernil Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Fikk helt klart en ekkel klump i halsen av den filmen. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Sexologen viser til forskning som viser at et gjennomsnittlig samleie varer 5 minutter og 24 sekunder uten at hun vil legge for masse i det. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=518613 Rart hvordan det tallet der har sneket seg inn som standardlengde på et samleie. Første gang jeg leste det tallet dreide det seg om gjennomsnittlig samleietid blant tyske menn som hadde henvedt seg til sin lege for å få hjelp med for tidlig sædutløsning. Definitivt ikke representativt for befolkningen som helhet. Takket være lemfeldig kildekontroll tok det bare et par måneder før dette tallet plutselig var opphøyet til gjennomsnittet for befolkningen som helhet... (en smule ironisk at jeg ikke klarer å finne igjen originalartikkelen...) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvordan lager man peanøttsmør? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvordan lager man peanøttsmør? Lenke til kommentar
Colb Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Utrolig facinerende! klart. synd på bikkja. men mange som har ofret seg for teknologiens fremskritt. bikkja led nok ikke lenge av dette. men er det noen begrensing på hvor lenge noe kan leve sånn? er jo ikke noe annet i kroppen som kan gå feil? bare lurer Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 De sa det i filmen. Hunden levde i opp til flere timer. Ikke så gøy å bli halshugd, for å så leve i flere timer med en maskin som pumper blod til hodet, før man faktisk dør. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Men hva dør man av hvis man får tilført alt man trenger til hodet mekanisk? Lenke til kommentar
Colb Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 neida, men hadde vært værre om hunden levde fortsatt Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Men hva dør man av hvis man får tilført alt man trenger til hodet mekanisk? Man vil vel dø etterhvert av alderdom eller sykdommer. Problemet er bare at hunden bare fikk blod, og så vidt jeg vet, trenger kroppen og hodet mer enn bare oksygen for å fungere. Hvis vi kunne klart å få inn alle disse stoffene som kroppen trenger, og hindret forråtnelse etc. rundt såret, så ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle klart å holde seg i live like lenge som man hadde med en vanlig kropp, kanskje enda lengre, siden det eneste som kan feile, er hodet, og ikke diverse organsykdommer eller hjertesvikt etc. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 I en Roald Dahl-novelle der den ene ektefellen blir hardt skadet i en ulykke, så reddes pasientens hjerne og det ene øyet. Hjernen og øyet legges i et slags bad i en glassbolle med all nødvendig næring tilført fra en maskin, og hjernen og øyet lever i følge novellen i flere år i dette "fengselet". Den gjenværende ektefellen gjør alt som vedkommende ikke fikk lov til før for å irritere hjernen, bl.a røykes det sigarer og elskes med andre partnere mens hjernen ligger i bollen sin og ser på. I følge en biolog som sjekket novellen rent vitenskaplig, så kunne dette faktisk fungert i virkeligheten. Men hjerneceller eldes de også, øyner eldes, senilitet, grønn stær og kreft kan oppstå etter hvert og til slutt ville hjernen derfor dødd en naturlig død. Men det kunne i prisippet gått flere tiår før det skjedde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå