Gronko Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Er egentlig tøyet rundt, ikke knappene eller glidelåsen. Om man skal være pirkete Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Smekk, buksesmekk, sånn glidelås eller knapper man har ved penis på bukser. Eller sånn "sprekk" som enkelte truser og stilongser har så man kan ta ut penis når man tisser. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 ...og som bare blir krøll Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hvem av dere har satt penisen fast i glidelåsen? (jeg har... AUUUU!!! ) Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Not mee:P jeg har hold den unna glidelåsen... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Noen som har klemt den mellom dosetet og doskålen? Jeg har aldri, men fryktet det en periode. Nå er jeg heldigvis for høy til at det kan skje. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hvem av dere har satt penisen fast i glidelåsen? (jeg har... AUUUU!!! ) Gjort det ein gong. Alder meir. Gjekk i klasse med ein på grunnskulen som alltid hadde problem med at pongen kon i klem. Han kjøper no berre dongeri med knappar.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hvordan ville en brann ombord på ISS sett ut? Jeg tenker på med tanke på at det ikke er noen gravitasjon eller noe. En liten flamme fra for eksempel et stearinlys i vektløs tilstand, vil være som en liten, rund kule rundt veken. Den vil etterhvert bli svakere og til slutt slukke, ettersom det dannes CO2, og det er tyngre enn resten av luften, og legger seg rundt flammen og kveler den. Man kan hindre dette ved å blåse forsiktig rundt, så man får tilført ny oksygen. Hvordan en brann ville sett ut kommer an på. Nå vet jeg ikke om det har vært branner på ISS, men jeg har sett bilde/film av en brann i rommet. Det tror jeg var på MIR, og her var det en lang og kraftig flamme som gikk rett utover. Denne ble drevet av gassene som brant. De klarte ikke å slukke den, så den brente i omtrent 30 minutter hvis jeg husker riktig, før den slukket av seg selv. Ingen av astronautene (eller cosmonautene?) tok skade av denne hendelsen hvis jeg husker riktig, men det viste hvor farlig en brann i rommet kan være. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hvem av dere har satt penisen fast i glidelåsen? (jeg har... AUUUU!!! ) Gjort det ein gong. Alder meir. Gjekk i klasse med ein på grunnskulen som alltid hadde problem med at pongen kon i klem. Han kjøper no berre dongeri med knappar.. Haha Morro ^^ Jeg går bare med joggebukse nå da xD Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Han kjøper no berre dongeri med knappar.. Rart nok Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hvorfor kaller man foreldre "mamma" og "pappa"? Og hvem lærer ungene dette? Må jo være rart å sitte å lære ungen å kalle deg noe annet enn det du heter. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Foreldrene mine kalte hverandre mamma og pappa; og gjør det enda. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) m- b- og p-lydene ligger nært opp mot hverandre artikulasjonsmessig og blir de første konsonantene et barn lærer. Da er det kanskje ikke så rart at disse i kombinasjon med nybegynnersnakkelyden "a" har en tendens til å bli brukt som kjælenavn på foreldre i veldig mange språk verden over. Jeg lurer på en ting: Helium er en ikke fornybar ressurs, vi kan ikke lage det selv. Hvilke konsekvenser vil det få når vi en vakker dag går tom? Endret 13. november 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Lydene ma og pa/ba er de aller enkleste for et lite barn å lage, dermed mamma og pappa. De aller fleste språk har liknende ord for mamma og pappa. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Uttales ikke: 164.600.000.000.000, 16,46 billioner? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Nope. 164,6 billioner. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 ...Jeg lurer på en ting: Helium er en ikke fornybar ressurs, vi kan ikke lage det selv. Hvilke konsekvenser vil det få når vi en vakker dag går tom? Linni Meistr begynner å snakke normalt. Seriøst, tror ikke vi *kan* gå tom. Det utvinnes fra atmosfæren og når vi er ferdig med å bruke det så går det tilbake til atmosfæren helt av seg selv, klar for en ny runde. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 m- b- og p-lydene ligger nært opp mot hverandre artikulasjonsmessig og blir de første konsonantene et barn lærer. Da er det kanskje ikke så rart at disse i kombinasjon med nybegynnersnakkelyden "a" har en tendens til å bli brukt som kjælenavn på foreldre i veldig mange språk verden over. Jeg lurer på en ting: Helium er en ikke fornybar ressurs, vi kan ikke lage det selv. Hvilke konsekvenser vil det få når vi en vakker dag går tom? Hva mener du med ikke-fornybar? Den inngår så vidt jeg vet ikke i bindinger (eller nesten ikke), og den forsvinner ikke fra Jorden (i det minste ikke store andeler av den totale mengden). Jeg vil tro at den etter tid bare kommer tilbake til atmosfæren. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Jeg hadde fått det for meg at helium kom fra gasslommer, og iflg. Wikipedia gjør den vitterlig også det, men den utvinnes fra naturgass og hentes ikke opp i seg selv. Gassen lar seg også fremstille syntetisk, men det er ikke lønnsomt. Er det ikke inntil videre å betrakte som en ikke-fornybar ressurs da? Uansett: Hvis vi en dag gikk tomme for helium ... ? Endret 13. november 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 I følge Nettavisen og branns hjemmeside; Brann legger gress ut for salg, til den nette sum av 1000,- (!) for 73,5 kvadratcentimeter. Hvor mye koster dette gresset egentlig? Og nå tjener dere penger som, eh, gress? - Nei det skal jeg si deg, det gjør vi ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå