Fin Skjorte Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Da følger det tronearvingsrekken. Si håkon magnus forble barnløs så gikk retten til martha og hennes livslinjer. hadde hun også forblitt barnløs så til en av søstrene til kong harald og hennes livslinjer. osv osv. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Om eg evt. drep Kongen i sverdduell då, blir eg den rettmessige kongen? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Om eg evt. drep Kongen i sverdduell då, blir eg den rettmessige kongen? Nei, jeg tror nok ikke det er slik Grunnloven fungerer. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Om eg evt. drep Kongen i sverdduell då, blir eg den rettmessige kongen? Selvfølgelig! Som Svein er kongen av mallorca hadde du blitt Kongen av Ila! Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Om eg evt. drep Kongen i sverdduell då, blir eg den rettmessige kongen? Selvfølgelig! Som Svein er kongen av mallorca hadde du blitt Kongen av Ila! haha Lenke til kommentar
xersess Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Kan penis fryse viss du er lenge ute i kulda? Forvitring hvis det er urin i penis ? Ouch! Forvitring i penis? Det blir jo som ein wienerpølse i mikrobølgeren. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hvordan ville en brann ombord på ISS sett ut? Jeg tenker på med tanke på at det ikke er noen gravitasjon eller noe. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) OK. Her kommer en liten nøtt som jeg ikke finner ut av. (Vet ikke helt om det er så riktig tråd, men gidder ikke lage en ny et annet sted.) En umulig oppgave? En kveld for mange år siden tok tre menn inn på et hotell. De betalte 100 kroner hver pr rom, altså 300 kroner til sammen. Så kommer sjefen bak skranken på han kanskje var litt for stiv på prisene, og han gir derfor piccoloen en femtilapp og sier at han skal dele den på tre og stikke opp på rommene og gi tilbake penger til de tre gjestene. Piccoloen syntes det ble vanskelig å dele 50 kroner på tre, og siden han var blakk selv - og ikke helt ærlig - fant han en annen løsning. Han gikk opp til rommene og ga hver av mennene 10 kroner tilbake. De siste 20 kronene av femtilappen stakk han i sin egen lomme. De tre mennene har nå betalt 90 kroner hver for rommene (100 kroner minus den tieren de hver fikk tilbake) Så kommer det umulige regnestykket: 90 kroner x 3 = 270 kroner (det de har betalt for rommene) Legger man så til pengene piccoloen stakk av med blir det 270 kroner + 20 kroner. Det skulle bli 290 kroner, ikke 300 som det opprinnelig var. Hvor ble det av den siste tieren? http://www.tv2underholdning.no/moro/article2391711.ece Det må ha noe med 3.33osv... Siden tallet blir ganget med tre? Å kan noe være så snill og forklare? Endret 13. november 2008 av gilera Lenke til kommentar
Essem Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Du kan ikke trekke fra 10 kr på hver av mennene og så gange det med tre. Det blir bare ulogisk og meningsløst (noe du finner ut når du ser at den siste tieren magisk blir borte). Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg fant jo ut det, men.. Ja.. Nei. Så det finnes ikke noe "hvorfor" på denne? det er bare sånn ulogisk Lenke til kommentar
Essem Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Utregningen henger jo ikke på greip. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 OK. Her kommer en liten nøtt som jeg ikke finner ut av. (Vet ikke helt om det er så riktig tråd, men gidder ikke lage en ny et annet sted.) En umulig oppgave? En kveld for mange år siden tok tre menn inn på et hotell. De betalte 100 kroner hver pr rom, altså 300 kroner til sammen. Så kommer sjefen bak skranken på han kanskje var litt for stiv på prisene, og han gir derfor piccoloen en femtilapp og sier at han skal dele den på tre og stikke opp på rommene og gi tilbake penger til de tre gjestene. Piccoloen syntes det ble vanskelig å dele 50 kroner på tre, og siden han var blakk selv - og ikke helt ærlig - fant han en annen løsning. Han gikk opp til rommene og ga hver av mennene 10 kroner tilbake. De siste 20 kronene av femtilappen stakk han i sin egen lomme. De tre mennene har nå betalt 90 kroner hver for rommene (100 kroner minus den tieren de hver fikk tilbake) Så kommer det umulige regnestykket: 90 kroner x 3 = 270 kroner (det de har betalt for rommene) Legger man så til pengene piccoloen stakk av med blir det 270 kroner + 20 kroner. Det skulle bli 290 kroner, ikke 300 som det opprinnelig var. Hvor ble det av den siste tieren? http://www.tv2underholdning.no/moro/article2391711.ece Det må ha noe med 3.33osv... Siden tallet blir ganget med tre? Å kan noe være så snill og forklare? Hvorfor skal man legge til 20 kroner på det mennene har betalt? De skal jo trekkes fra og da stemmer det med at de skulle egentlig betalt 250 kroner. Av de 50 kronene mellom 250 og 300, gikk 20 til piccoloen, og 10 til hver av mennene. Skjønner ikke helt hva "nøtten" skal være når oppgaven ikke henger på greip. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Kan penis fryse viss du er lenge ute i kulda? Forvitring hvis det er urin i penis ? Det er mye væske i en hvilken som helst kroppsdel så en hvilken som helst kroppsdel kan vel fryse. Er du såpass kald i hele kroppen at penis fryser så vil nok det faktum at penis fryser være din minste bekymring. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 OK. Her kommer en liten nøtt som jeg ikke finner ut av. (Vet ikke helt om det er så riktig tråd, men gidder ikke lage en ny et annet sted.) En umulig oppgave? En kveld for mange år siden tok tre menn inn på et hotell. De betalte 100 kroner hver pr rom, altså 300 kroner til sammen. Så kommer sjefen bak skranken på han kanskje var litt for stiv på prisene, og han gir derfor piccoloen en femtilapp og sier at han skal dele den på tre og stikke opp på rommene og gi tilbake penger til de tre gjestene. Piccoloen syntes det ble vanskelig å dele 50 kroner på tre, og siden han var blakk selv - og ikke helt ærlig - fant han en annen løsning. Han gikk opp til rommene og ga hver av mennene 10 kroner tilbake. De siste 20 kronene av femtilappen stakk han i sin egen lomme. De tre mennene har nå betalt 90 kroner hver for rommene (100 kroner minus den tieren de hver fikk tilbake) Så kommer det umulige regnestykket: 90 kroner x 3 = 270 kroner (det de har betalt for rommene) Legger man så til pengene piccoloen stakk av med blir det 270 kroner + 20 kroner. Det skulle bli 290 kroner, ikke 300 som det opprinnelig var. Hvor ble det av den siste tieren? http://www.tv2underholdning.no/moro/article2391711.ece Det må ha noe med 3.33osv... Siden tallet blir ganget med tre? Å kan noe være så snill og forklare? 300/3 = 100 250/3= 83,33 100 - 10 = 90 83,33 + 10 = 93,33 Forklaringen er at om utgangspunket for de to beløpene per hode er ulikt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Kan penis fryse viss du er lenge ute i kulda? Forvitring hvis det er urin i penis ? Det er mye væske i en hvilken som helst kroppsdel så en hvilken som helst kroppsdel kan vel fryse. Er du såpass kald i hele kroppen at penis fryser så vil nok det faktum at penis fryser være din minste bekymring. Jeg siterer: Most frostbite injuries affect the feet or hands. About 10 percent of all cases involve the ears, nose, cheeks, or penis. Kilde: http://www.faqs.org/health/Sick-V2/Frostbite.html Penis er tross alt en del av kroppen som henger ut fra resten og derfor er ekstra utsatt Endret 13. november 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Hvor ble det av den siste tieren? Hver av mennene får 10 kroner har fått. De siste 20 kronene beholder pikkoloen selv. Det betyr at du ikke kan regne de 20 kronene med i regnestykket, siden mennene faktisk ikke har fått disse 20 kronene, de har jo ikke engang hørt om dem! Det blir som om jeg ga deg 15 kroner og du så hevder jeg ga deg 20 kroner fordi jeg tilfeldigvis hadde 5 kroner til i lomma. Det blir jo ren løgn, fordi jeg ga deg aldri de siste 5 kronene, jeg beholdt dem for meg selv. Hvis man regner med at mennene fikk 30 kroner totalt, og at vi ikke bryr oss om de siste 20 kr fordi de aldri fikk dem, så blir det riktig: Mennene betalte 100 kr hver og fikk tilbake totalt 30 : 3*100 - 30 = 270 Hver av mennene betalte i praksis 90 kr: 90*3 = 270 EDIT: Eller sagt på en annen måte: Hotellet fikk betalt 300 og betalte tilbake 50: 300 - 50 = 250 Mennene betalte 100 hver, fikk tilbake 10 hver, og pikkoloen fikk 20: 100*3 - 10*3 - 20 = 250 Feilen man gjør er å legge til pikkoloens penger, de skal trekkes fra siden de er en del av pengene hotellet gir i "rabatt". Tror egentlig denne formuleringen fungerer best så jeg stryker ut min lange og klønete forklaring. Endret 13. november 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 En ting til som gjør penis ekstra utsatt er bukser og undertøy med gylf. Er det kaldt nok ute og det blåser så merker man det på penis om det er gylf i stillongsen, uansett om buksa man har på seg er vindtett og gylf-løs. Effektive kuldegrader er skumle saker. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 OK. Her kommer en liten nøtt som jeg ikke finner ut av. (Vet ikke helt om det er så riktig tråd, men gidder ikke lage en ny et annet sted.) En umulig oppgave? En kveld for mange år siden tok tre menn inn på et hotell. De betalte 100 kroner hver pr rom, altså 300 kroner til sammen. Så kommer sjefen bak skranken på han kanskje var litt for stiv på prisene, og han gir derfor piccoloen en femtilapp og sier at han skal dele den på tre og stikke opp på rommene og gi tilbake penger til de tre gjestene. Piccoloen syntes det ble vanskelig å dele 50 kroner på tre, og siden han var blakk selv - og ikke helt ærlig - fant han en annen løsning. Han gikk opp til rommene og ga hver av mennene 10 kroner tilbake. De siste 20 kronene av femtilappen stakk han i sin egen lomme. De tre mennene har nå betalt 90 kroner hver for rommene (100 kroner minus den tieren de hver fikk tilbake) Så kommer det umulige regnestykket: 90 kroner x 3 = 270 kroner (det de har betalt for rommene) Legger man så til pengene piccoloen stakk av med blir det 270 kroner + 20 kroner. Det skulle bli 290 kroner, ikke 300 som det opprinnelig var. Hvor ble det av den siste tieren? http://www.tv2underholdning.no/moro/article2391711.ece Det må ha noe med 3.33osv... Siden tallet blir ganget med tre? Å kan noe være så snill og forklare? Neida, det er kjempeenkelt. De tre har betalt i alt 270 kroner. Av disse har hotellverten fått 250 kroner og piccoloen 20 kroner. 250 + 20 = 270. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 En ting til som gjør penis ekstra utsatt er bukser og undertøy med gylf. Er det kaldt nok ute og det blåser så merker man det på penis om det er gylf i stillongsen, uansett om buksa man har på seg er vindtett og gylf-løs.Effektive kuldegrader er skumle saker. Kva er gylf? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Smekk, buksesmekk, sånn glidelås eller knapper man har ved penis på bukser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå