Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Har ett til spørsmål jeg, hvis det er greit :p

Hvorfor kommer det noen ganger opp "User posted image" istedenfor bilde når noen poster et?

Redigert: takker for svar på Visa-spørsmålet :)

Endret av The_Unforgiven
Lenke til kommentar
Jeg hadde Visa classic når jeg var 16 år, med underskrift fra foreldrene. Men som sagt, du kan ikke ha kreditt, men det er fortsatt et fullverdig visakort som man kan bruke på eBay, pokernettsteder, forhåndsbetaling etc.

Men et slikt kort er mindre trygt fordi pengene trekkes direkte fra kontoen din og du derfor kan få problemer hvis noen for eksempel har "stjålet" kortnummeret ditt. Med et kredittkort trekkes pengene fra kreditt på en egen "konto", da blir det kortselskapets problem om noen skulle trekke penger på kortet uten å godkjenne med deg først (eller du skulle få andre problemer som for eksempel at du ikke får det du har betalt for).

Lenke til kommentar
Jeg hadde Visa classic når jeg var 16 år, med underskrift fra foreldrene. Men som sagt, du kan ikke ha kreditt, men det er fortsatt et fullverdig visakort som man kan bruke på eBay, pokernettsteder, forhåndsbetaling etc.

Men et slikt kort er mindre trygt fordi pengene trekkes direkte fra kontoen din og du derfor kan få problemer hvis noen for eksempel har "stjålet" kortnummeret ditt. Med et kredittkort trekkes pengene fra kreditt på en egen "konto", da blir det kortselskapets problem om noen skulle trekke penger på kortet uten å godkjenne med deg først (eller du skulle få andre problemer som for eksempel at du ikke får det du har betalt for).

Er ikke Visa Classic kredittkort da? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Er ikke Visa Classic kredittkort da? :dontgetit:

Jeg hadde Visa Electron før jeg ble 18, det var et betalingskort som trakk direkte fra lønnskontoen. Kan være det var det han tenkte på.

EDIT: Et Google-søk ser ut til å antyde at Visa Classic trekker direkte fra brukskontoen. "Vanlig" Visa derimot er et kredittkort.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...