Applebee Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Er det mulig at litt gamle minnebrikker, kombinert med ganske nye lager Bluescreen i loading i windows, og Error i P.O.S.T testen? (Bluescreen - Hardware error av noe slag, fikk ikke tid til å se Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Er det mulig at litt gamle minnebrikker, kombinert med ganske nye lager Bluescreen i loading i windows, og Error i P.O.S.T testen? (Bluescreen - Hardware error av noe slag, fikk ikke tid til å se Ikke et snedig spørsmål, vennligst ta det i den relevante delen av forumet. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Virkningsgraden på disse motorene ble rapportert å være over dobbelt så bra som vanlige forbrenningsmotorer, som har en virkningsgrad på ca 35%. Så hvis en eller annen klarer å finne på en billig måte å produsere adiabatiske motorer på, så kunne bilene kjørt minst dobbelt så langt med samme drivstoffmengde. En ulempe med adiabatiske motorer, spesielt her oppe i det kalde nord, er at kupévarmeren ikke kunne tappe varme fra motorens kjølevann, så disse bilene måtte utstyres med en seperat kupévarmer. Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være en adiabatisk prosess, og samtidig ha en virkningsgrad på bare 70%? Da vil det jo foregå varmeoverføring om det er så "lav" virkningsgrad? AtW Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være en adiabatisk prosess, og samtidig ha en virkningsgrad på bare 70%? Virkningsgraden på disse motorene ble rapportert å være over dobbelt så bra som vanlige forbrenningsmotorer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være en adiabatisk prosess, og samtidig ha en virkningsgrad på bare 70%? Virkningsgraden på disse motorene ble rapportert å være over dobbelt så bra som vanlige forbrenningsmotorer. Ok, for å reforumelre da, burde ikke en adiabatisk prosess ha 100% virkningsgrad? AtW Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvordan uttaler folket "cache"? Jeg har, til nå, uttalt det: kasjhè, men ser jeg på wikipedia skal det uttales: kæʃ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvordan uttaler folket "cache"? Jeg sier kæsje. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg uttaler det Kæsj(e) Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Med uttalt "E" til slutt? Jeg sier "kæch" (ch som i kj-lyd) eller "kæsh"(som i "cash") Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg uttaler det på engelsk måte, altså kæʃ (uten e). Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Har alltid uttalt det på samme måte som cash jeg. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Snakker vi substantiv ("dataene ligger i cache") så sier jeg "kæsj". Snakker vi verb ("det er moro å cache dataene") så sier jeg "kæsje" (men da snakker vi om en fornorsket utgave av ordet). Merriam-Webster gir meg rett i uttalen min, iallefall på substantiv-betydningen. Endret 3. november 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Minus Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Oj, jeg har sagt "katsje" jeg.. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Når en person blir lagt inn på sykehus og skal operere feks. høyre øye. Er da "operasjon i høyre øye" det høyre øyet til pasienten, eller det høyre øye fra legens ståsted(pasientens venstre)? Er dette standarisert på sykehus at høyre = pasientens høyre (eventuelt venstre fra legens ståsted)? edit* venstre... Endret 3. november 2008 av Palme Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 jeg vil tror det er pasientens høyre, det er jo tross alt pasienten som skal opereres, ikke kirurgen Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Joda, det er jo det som virker logisk for meg og, men når man leser stadig om at leger opererer feil fot osv. begynner man å lure litt. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Oj, jeg har sagt "katsje" jeg.. Hehe, sier det samme selv, iallefall det som høres riktig ut for meg. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Har sett noen videoer på youtube der man lager en puls jet ut av et syltetøyglass og litt RC bensin. Man tar glasset, lager 1cm hull på midten av lokket, har i en spiseskje med RC bensina, rister litt og setter det i en skål med vann og tenner på. http://www.youtube.com/watch?v=AePLpM5SnqE Er det virkelig så enkelt? Endret 3. november 2008 av gilera Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Har sett noen videoer på youtube der man lager en puls jet ut av et syltetøyglass og litt RC bensin. Man tar glasset, lager 1cm hull på midten av lokket, har i en spiseskje med RC bensina, rister litt og setter det i en skål med vann og tenner på.http://www.youtube.com/watch?v=AePLpM5SnqE Er det virkelig så enkelt? Denne var jo fin.. Hva er det som gjør at det "fiser"/pulser istedet for å bare forbrenne i et poff? Er det fordi hullet er så lite, så det ikke er nok luft til å brenne mer enn litt av gangen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå