Awesome X Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hva er den overordnede forskjellen på vanlige prosessorer og grafikkprosessorer? Slik jeg har forstått det har grafikkprosessorene i mange tilfeller en evne til å jukse som de vanlige ikke har. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Fortjenesten på slike ting er skyhøye VGA-DVI til 99kr på Biltema Scart-VGA til 169 -> 249kr på Biltema Hvilken vare (i dagligvare og elektrobutikker) er det butikken får mest fortjeneste for? Har hørt det er bæreposene, så hvis det stemmer, lurer jeg på hva de har nest størst fortjeneste på... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hvorfor kan vi ikke putte inn en CPU á la Xbox 360 inn i pcen og la den behandle spillene, da får vi jo samme ytelse per hardware som i en xbox 360, og den har ikke noen serlig epic spec. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hvordan blir blåskjell født? Kan krabber svømme og hvor fort kan man "løpe" før huden detter av? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Krabber kan ikke svømme. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Krabber kan ikke svømme. Veldig små krabber har jeg sett rase gjennom vannet flere titalls centimeter over bunnen. Det er raske ben og flat kropp som muliggjør dette. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Krabber kan ikke svømme. Veldig små krabber har jeg sett rase gjennom vannet flere titalls centimeter over bunnen. Det er raske ben og flat kropp som muliggjør dette. Det var jeg ikke klar over... Rettelse, ny feil følger: Små krabber kan det visst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Vet ikke om dette er snedig nok men: Hvor får man tak i timeglass? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Prøv Clas Ohlson! Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Er hjerne arvelig? Jeg går på allmen, og mange i klassen min har ingeniør fedre. På byggfag ser man jo ofte foreldre som bygger stilas. Jada, jeg vet, verden er ikke svart hvitt Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ja hjernen er arvelig. Har foreldrene dine en hjerne så får du det også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hvordan klarer et hovedkort å "behanlde" så mange komponenter på en gang, og hvordan fordeler den strømmen fra PSU'n mellom komponentene? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Er hjerne arvelig? Jeg går på allmen, og mange i klassen min har ingeniør fedre. På byggfag ser man jo ofte foreldre som bygger stilas. Jada, jeg vet, verden er ikke svart hvitt Intelligens er i svært stor grad arvelig, men så er også holdninger og internkult (i familien). Foreldre med høyere utdanning vil i større grad enn foreldre uten høyere utdanning påvirke sine barn å ta høyere utdanning (samt hjelpe med skole arbeid o.l.). Kort oppsummert vil barn følge i sine foreldres fortspor (med moderasjoner). Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) *snip* Endret 1. november 2008 av Blink-182 Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Hvem skal jeg tro på? Otth sin virker mest troverdig. Endret 1. november 2008 av fjeddiu Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Er hjerne arvelig? Jeg går på allmen, og mange i klassen min har ingeniør fedre. På byggfag ser man jo ofte foreldre som bygger stilas. Jada, jeg vet, verden er ikke svart hvitt Det er (ganske sikkert) ikke genene som er årsaken her, men miljøet Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hvordan klarer et hovedkort å "behanlde" så mange komponenter på en gang, og hvordan fordeler den strømmen fra PSU'n mellom komponentene? Spørsmålet kunne like gjerne vært "hvordan kan et kjøpesenter behandle så mange kunder på en gang". Du må ikke tenke på hele greie som et stort "vesen" (av mangel på et bedre ord) men se på alle de individuelle komponentenepå hovedkortet/småbutikkene i senteret. Hver og en utfører sin del og til sammen så funker det. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg ser på Mac som en trendsak. I og med at Mac OS er eldre enn Windows ser jeg på Windows som en trendsak som nå er i ferd med gå over. I fjor var 14% av alle datamaskiner solgt over disk i USA en Mac. Og andelen øker stadig. I børsverdi er Apple nå større enn Dell, og i omsetning er Apple større en Microsoft. Til det siste må det selvsagt tillegges at Apple stort selger PC-er, mens Microsoft stort sett selger programvare, og maskiner er jo litt dyrere enn programmer, så Apple behøver ikke selge like mange enheter som Microsoft og likevel kan omsetningen være større. Men likevel ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå