Gavekort Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Næ, må ha en slik emulator. Hvorfor er det slik, er det kompabilitets-problemer eller apple som vil ha rettighetene til kun sine maskiner? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hvorfor er det slik, er det kompabilitets-problemer eller apple som vil ha rettighetene til kun sine maskiner? Førstnevnte er et produkt av sistnevnte. Det finnes dog entusiaster som har muliggjort det, men det er ikke helt stuerent. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Kan du installere Mac OSX på en Pc? Det er noen som har gjort det, søk på nettet etter "hackintosh". Apple tillater det imidlertid ikke, så du får ingen support ved problemer. I motsetning til f.eks Microsoft, som i hovedsak er en programvareprodusent som lager noen andre ting i tillegg, så er Apple egentlig en PC-produsent på linje med f.eks Dell, men i tillegg lager de også et eget OS. Mac OSX brukes derfor som et verktøy for å selge Apples datamaskiner, derfor liker ikke Apple at noen brukere kjører Mac OSX på andre maskiner. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hvorfor er Nightvision grønt? Hvorfor ikke f.eks gult? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Apple bruker ikke Intel og AMD-prosessorer, men Motorola sine PowerPC CPU'r. De er bygget på en helt annen måte og har helt annet kommandosett å programmere for, så programvaren er totalt inkompatibel med andre CPU'r. Er derfor f.eks World of Warcraft har en egen Mac-versjon. Grafikken kan brukes hvor som helst, men ikke koden. Endret 1. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Med grønt er det vel lettere å se diverse ting. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 grønt er den fargen øyet er mest sensitiv for. derfor gjør det at man trenger mindre forsterkning av signalet for å få ett bilde som man kan se. og desto mer av signalforsterkning og bearbeiding som gjøres av hjernen desto bedre er det. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Apple bruker ikke Intel og AMD-prosessorer, men Motorola sine PowerPC CPU'r. De er bygget på en helt annen måte og har helt annet kommandosett å programmere for, så programvaren er totalt inkompatibel med andre CPU'r. Er derfor f.eks World of Warcraft har en egen Mac-versjon. Grafikken kan brukes hvor som helst, men ikke koden. Har du ikke fått med deg at apple har gått over til å kun bruke intel nå? uansett, så ligger inkompitabiliteten i bios-erstatningen og selve maskinvaren, og dermed må det til diverse triks og lureri for å få det til å kjøre på en vanlig maskin. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Apple bruker ikke Intel og AMD-prosessorer, men Motorola sine PowerPC CPU'r. De er bygget på en helt annen måte og har helt annet kommandosett å programmere for, så programvaren er totalt inkompatibel med andre CPU'r. Ble ikke det endret en tid tilbake? Nå kan man jo foreksempel også kjøre Windows på en Mac-PC. ENDRET: jzono1 var før meg, så jeg hadde visst rett da. Endret 1. november 2008 av Matsemann Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Apple byttet til Intel-prosessorer i alle maskinene i løpet av 2006. Apple-maskiner har ikke BIOS, men derimot en EFI-krets, noe som er en mer moderne teknologi. Det nyeste hacintosh-trikset er derfor å henge på en EFI-krets på hovedkortet i PC-en, men det funger kun på noen få typer hovedkort. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Har ærlig talt ikke fulgt noe med på Apple nei. Har aldri eid en Mac. Men den ene synthen min har PowerPC-CPU innabords Og det var mye snakk om at Amiga skulle gjenoppstå med PowerPC-prosessor for 10 år siden. Det skjedde aldri såklart. Endret 1. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Og samtidig finnes det vel bare OS X-drivere for et knippe utvalgte komponenter som brukes i Mac-maskinene. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg ser på Mac som en trendsak og har aldri planer om å skaffe meg en Mac til mitt nåværende bruk. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Finnes det overgang fra VGA/DVI til Scart? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Finnes det overgang fra VGA/DVI til Scart? Ja, men de er alt for dyre til at du vil finne at de verdt det. (Det er nesten billigere å kjøpe et nytt kjermkort med s-video utgang) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 VGA-scart er faktisk mulig å lodde selv. Fant et skjema på nettet for en stund siden. Google burde være behjelpelig her. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Og DVI til VGA finnes på Biltema til 100-150 kroner eller noe. Endret 1. november 2008 av chrml Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Og DVI til VGA finnes på Biltema til 100-150 kroner eller noe. Neh, det er en liten dings som jeg ville sagt ikke koster mer enn 20kr. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Fortjenesten på slike ting er skyhøye VGA-DVI til 99kr på Biltema Scart-VGA til 169 -> 249kr på Biltema Endret 1. november 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg fikk 5 sånne for 50 ,- på nett når jeg kjøpte pc-en min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå