Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Hva er det morsomste man kan gjøre med bil på offentlig vei uten å bryte noen lover?

Kjøre forbi politiet, som kanskje ligger akkurat på fartsgrensa. Siden nålen viser litt for fort, bryter du ikke grensa ;)

I knowz, itz soo badazz.

Har hørt at politiet kalibrerer speedometeret vær 14 dag, så visst de ligger etter fartsgrensen og du kjører forbi tror jeg det vanker bøter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det morsomste man kan gjøre med bil på offentlig vei uten å bryte noen lover?

Kjøre forbi politiet, som kanskje ligger akkurat på fartsgrensa. Siden nålen viser litt for fort, bryter du ikke grensa ;)

I knowz, itz soo badazz.

Hvis du blir tatt i råkjøring og du sier det er noe med nålen din vil de ikke vise nåde. Det er ditt ansvar at den skal være rett.

Lenke til kommentar

I knowz, itz soo badazz.

Jeg har gjort det. Det var i overkant spennende. Lå bak i en daff kø 70-75 i 80-sonen på vei sør for Gardermoen. Det ble 2-felts og jeg la meg ut, kjørte i 80 og kom greit frem i køen, kom til front og så grunnen til at det gikk tregt: foran lå onkel politi i uniformert bil, med avslåtte saftblandere. Politimannen så lenge på meg, jeg så tilbake, begge lurte på om jeg kom meg inn i feltet før det gikk over til å bli 1-felts. Jeg greide såvidt å lirke meg inn foran rett før det ble 1-felts uten å kjøre over det skraverte bonusfeltet. Det ble verken lysorgel, musikk eller bot, men jeg regner med alle i køen bak var rimelig forbløffet.

Lenke til kommentar
Hvor mye kommer dollaren til å stige i løpet av året?

Umulig å si.

Valuttaspekulasjon er uansett noe vanlige personer burde holde seg langt unna.

Hes not ... ordinary. :ph34r:

Hvorfor faller plakaten min plutselig nå ned fra veggen? Etter å ha hengt der i 2 år. Hvorfor plutselig idag?

Lenke til kommentar
Hvis du blir tatt i råkjøring og du sier det er noe med nålen din vil de ikke vise nåde. Det er ditt ansvar at den skal være rett.

Vel, i teorien skal man ligge på nåla. Men en god del bilfabrikanter justerer den litt høyere enn farten egentlig er. På den måten unngår de å bli saksøkt pga feil på speedometeret. Så kjører man med nåla over fartsgrensa er det på ens egen risiko.

Lenke til kommentar
Hvis du kjører bil, og bestemmer deg for å klø deg litt i nesa. Plutselig krasjer du, og du får airbaggen i trynet. Vil du da bli sittende med fingern langt opp i nesa?

Ja, men forhåpentligvis har man øynene åpne så man ser kollisjonen minst et sekund før, slik at man rekker å dra fingeren ut før det smeller. Det samme gjelder spising av kebab og hamburger i bil, eller drikking fra beger eller flaske. Airbag er kraftige saker. Ikke uvanlig med knekt nese, knuste briller etc. (Det er selvsagt mindre skader enn alternativet)

Lenke til kommentar
Hvis du kjører bil, og bestemmer deg for å klø deg litt i nesa. Plutselig krasjer du, og du får airbaggen i trynet. Vil du da bli sittende med fingern langt opp i nesa?

Antagelig. Før man begynte å bruke krasjdukker i krasjtestene, og av og til nå også for å kalibrere dukkene, så brukes menneskelik i krasjetester (kun fra mennesker som har donert kroppen til forskning). I en slik menneskeliktest plasserte de ei røkepipe i munnen på liket. Da liket traff kollisjonsputa (godt norsk ord for airbag) så ble pipa slått inn i kjeften så tennene sprutet. Men ikke nok med det, pipa ble slått så langt inn at pipemunnstykket stakk ut gjennom nakken, mellom nakkevirvlene.

I USA, hvor bilbeltebruk er mindre vanlig enn her, har det også vært en del stygge tilfeller av unger som satt i forsetet som i nedbremsingen før en småbulking skled fram på setet og fikk hodet rett foran kollisjonsputedekselet i det denne løste ut. Kollisjonsputene utløses av en liten detonasjon, utgangshastigheten på puta er ca 300 km/t. Dette har vært nok i disse tilfellene til å bokstavelig talt rive hodet av barnet.

Så kollisjonsputer er ikke leketøy. De redder liv, javisst, men det forutsetter at personen oppfører seg slik produsentene har forutsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...