Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å gjøre noe med en buss slik at fjæringen virker "låst"? Kjøre i "avstigningamodus" eller noe der bussen er senket på høyre side?

Tok en buss her for en stund tilbake som ristet og humpet noe enormt, man skulle tro at noen hadde sveiset fast demperne eller noe. Den minste hump på veien forplantet seg til store smell inne i bussen, det virket nesten som om hele doningen skulle falle fra hverandre! Tomme seterygger ristet kraftig fram og tilbake. Det var også en en forferdelig ulyd når bussen ikke akselererte, det virket som om det var full motorbrems med en gang han ikke holdt gass. I tillegg var bussjåføren en fersking eller "på-sparket-vikar", for han spurte oss om han kjørte riktig vei hele tiden, han sa også selv at han aldri hadde kjørt denne ruta før...

Lurer bare på om en uvitende bussjåfør kan trykke på noen gale knapper som kan få en buss til å oppføre seg slik.

Lenke til kommentar
For meg gir ikke uttrykket "Unntaket som beviser regelen.", noe som helst mening. Noen som kan forklare meg dette, og komme med et godt, lettforståelig eksempel..?

Regelen er "ingen regel uten unntak", så et unntak bekrefter at en ikke har en regel uten unntak. Dersom du ikke har et unntak, så har du et unntak fra regelen om ingen regel uten untak, så da har du igjen et unntak.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det problematisk å få glukose utenom blodbanen?

Det er ikke problematisk å ha glukose i blodbanen... det er glukose i blodbanen din til en hver tid. noe blir lagret i muskler, annet i lever etc. det du kansje tenker på er hormonet insulin? dette hormonet bestemmer andelen glukose i blodbanen. om insulinet ikke virker, eller at det ikke blir produsert nok har du diabetes. for mye glukose i blodbanen vil gi mindre plass til rde blodlegmer, og oksygenopptaket blir dårligere..

mener det er slik det henger sammen hvertfall :)

Lenke til kommentar
hva er forskjellen på en klok og en kløktig person?

En klok person er generelt kunnskapsrik og forstandig, hele tiden. Vedkommende behøver ikke å være kløktig/oppfinnsom for å bevise sin klokhet.

En kløktig person er oppfinnsom, men han behøver ikke å være klok. Det sies at det er umulig å lage produkter idiotsikre, for idiotene er så oppfinnsomme ...

Lenke til kommentar
En kløktig person er oppfinnsom, men han behøver ikke å være klok. Det sies at det er umulig å lage produkter idiotsikre, for idiotene er så oppfinnsomme ...

:!:

Har jeg ikke hørt før. Men jeg tar endel supporttelefoner på diverse produkter, og det er absolutt sant.

Lenke til kommentar

Finnes det et atomdrevet fly, på papiret, eller som er laget? Jeg tviler egentlig, men jeg ser ikke at det skal være noen særlige problemer med det. Det er kanskje ikke priseffektivt, og det vil ta opp stor plass, mye større ulykker om flyet kresjer osv., men jeg skulle fortsatt tro at noen i det minste har tenkt på ideen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...