Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor dør man hvis hodet blir kappet av? Man burde jo levd minst noen sekunder til, siden det fortsatt er blod igjen i hodet.
Husker ikke hvor men jeg mener å huske å ha lest noe om at man kan være ved bevissthet i opptil 2-3 sekunder etterpå. Og som ikke det er nok så sitter balanseorganet i øret. Så hvis man ligger på giljotinen så kan man i følge dette merke at man detter og så rekke å se opp på sin hodeløse kropp før alt blir mørkt.
Lenke til kommentar
Hvorfor dør man hvis hodet blir kappet av? Man burde jo levd minst noen sekunder til, siden det fortsatt er blod igjen i hodet.
Husker ikke hvor men jeg mener å huske å ha lest noe om at man kan være ved bevissthet i opptil 2-3 sekunder etterpå. Og som ikke det er nok så sitter balanseorganet i øret. Så hvis man ligger på giljotinen så kan man i følge dette merke at man detter og så rekke å se opp på sin hodeløse kropp før alt blir mørkt.

Pokker, nå ødela du min overbevisning om at giljotinen var en av de "beste" måtene å dø på (vs. henging, brenning ol. ). :(

Endret av hernil
Lenke til kommentar
De har klart å holde i livet en høne i 18mnd uten hodet.

Hvordan går det an egentlig? Styres ikke hjertet av impulser fra hjernen?

Leste om nettop denne høna foir noen måneder siden. Grunnen til at den overlevde var at noe av hjernestammen ble igjen etter hodeavkappingen, slik at høna levde vanlig inntil eieren glemte å renske luftrøret dens. DA døde den av kvelning.

Lenke til kommentar
De har klart å holde i livet en høne i 18mnd uten hodet.

Hvordan går det an egentlig? Styres ikke hjertet av impulser fra hjernen?

Leste om nettop denne høna foir noen måneder siden. Grunnen til at den overlevde var at noe av hjernestammen ble igjen etter hodeavkappingen, slik at høna levde vanlig inntil eieren glemte å renske luftrøret dens. DA døde den av kvelning.

Illustrert Vitenskap hadde en notis om det for ikke lenge siden. Litt ironisk at en "hodeløs" høne skal dø av kvelning. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...