Khaffner Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Det svaret jeg fikk med meg var at det var mer vanndamp og støv og annen drit i lufta om kvelden som brøt lyset mer enn om morgenen når alt har lagt seg etter natten. Om det stemmer vet jeg ikke though Endret 9. oktober 2008 av khaffner Lenke til kommentar
xersess Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det kan fungere, men det var ein smule upresist. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fant flere svar. Khaffner nevnte det ene, og et annet sa at "luften var varmet opp på kvelden, og ikke på morgenen". Hmmm, skeptisk... Lenke til kommentar
xersess Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Dette betyr i såfall at himmelen bare kan bli rød på varme sommerdager? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har nok noe med hvilken vinkel solstrålene entrer atmosfæren og, vil jeg tro. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har nok noe med hvilken vinkel solstrålene entrer atmosfæren og, vil jeg tro. Får jeg meg ikke til å tro. Vinkelen er jo den samme uansett om sola er på vei opp eller ned. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvorfor dør man hvis hodet blir kappet av? Man burde jo levd minst noen sekunder til, siden det fortsatt er blod igjen i hodet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvorfor dør man hvis hodet blir kappet av? Man burde jo levd minst noen sekunder til, siden det fortsatt er blod igjen i hodet.Husker ikke hvor men jeg mener å huske å ha lest noe om at man kan være ved bevissthet i opptil 2-3 sekunder etterpå. Og som ikke det er nok så sitter balanseorganet i øret. Så hvis man ligger på giljotinen så kan man i følge dette merke at man detter og så rekke å se opp på sin hodeløse kropp før alt blir mørkt. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 De har klart å holde i livet en høne i 18mnd uten hodet. Hvordan går det an egentlig? Styres ikke hjertet av impulser fra hjernen? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Når jeg var og fløy sist så jeg noen som var i forsvaret som hadde en gullfarget "S" på brystet.. Hva betyr det merket? At dem er under utdanning på befalskolen? Endret 9. oktober 2008 av gilera Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 De har klart å holde i livet en høne i 18mnd uten hodet.Hvordan går det an egentlig? Styres ikke hjertet av impulser fra hjernen? Har hørt om en som skulle hogge hodet av en høne, men bommet litt og hjernen ble igjen, så den var hodeløs, men levde vanlig en god stund. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Når jeg var og fløy sist så jeg noen som var i forsvaret som hadde en gullfarget "S" på brystet.. Hva betyr det merket? At dem er under utdanning på befalskolen? Stemmer det. S = befalselev, at den er gullfarga er fordi det er permuiformen Lenke til kommentar
hernil Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hvorfor dør man hvis hodet blir kappet av? Man burde jo levd minst noen sekunder til, siden det fortsatt er blod igjen i hodet.Husker ikke hvor men jeg mener å huske å ha lest noe om at man kan være ved bevissthet i opptil 2-3 sekunder etterpå. Og som ikke det er nok så sitter balanseorganet i øret. Så hvis man ligger på giljotinen så kan man i følge dette merke at man detter og så rekke å se opp på sin hodeløse kropp før alt blir mørkt. Pokker, nå ødela du min overbevisning om at giljotinen var en av de "beste" måtene å dø på (vs. henging, brenning ol. ). Endret 9. oktober 2008 av hernil Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Stemmer det. S = befalselev, at den er gullfarga er fordi det er permuiformen Ahh takker Lenke til kommentar
pululf Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 De har klart å holde i livet en høne i 18mnd uten hodet.Hvordan går det an egentlig? Styres ikke hjertet av impulser fra hjernen? Leste om nettop denne høna foir noen måneder siden. Grunnen til at den overlevde var at noe av hjernestammen ble igjen etter hodeavkappingen, slik at høna levde vanlig inntil eieren glemte å renske luftrøret dens. DA døde den av kvelning. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 De har klart å holde i livet en høne i 18mnd uten hodet.Hvordan går det an egentlig? Styres ikke hjertet av impulser fra hjernen? Leste om nettop denne høna foir noen måneder siden. Grunnen til at den overlevde var at noe av hjernestammen ble igjen etter hodeavkappingen, slik at høna levde vanlig inntil eieren glemte å renske luftrøret dens. DA døde den av kvelning. Illustrert Vitenskap hadde en notis om det for ikke lenge siden. Litt ironisk at en "hodeløs" høne skal dø av kvelning. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvordan skriver jeg "{" og den som er motsatt vei i Windows? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 alt gr+0, eventuelt ctrl+alt+0. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Alt gr + 7 for {, Alt gr + 0 for }. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Alt gr + 7 for {<), Alt gr + $ for x = % }. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå