Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. langt guttehår, så kommer det virkelig an på hvilken jobb det er. Jobb på lageret på Ikea, Bunnpris eller lignende er det vel bare å sette opp håret å kle seg nøytralt. I hvert fall i servicejobber.

MEN

Hvis du skal inn i høyere jobber, BØR du ta deg godt ut. F.eks. hvis du skal på jobbintervju som advokat, bankansatt, økonom osv, bør du ha det i hestehale og ha det glattkjemmet, med gelé eller hårspray.

Lenke til kommentar
2) Snakker du om kunstig vann?

Hva i alle dager er kunstig vann?

Jeg vet ikke, derfor spør jeg. Hørtes litt rart ut at forskere kan sette sammen molekyler slik at det blir vann.

Det er ingenting som heter "kunstig vann". H2O-molekyler (vann) har to hydrogen-molekyler og ett oksygen-molekyler, det er H2O uansett om det er lagd i et laboratorium eller ikke.

H2O oppstår ved at hydrogenmolekyler og oksygenmolekyler reagerer. Hvis man har hydrogen i laboratorium er det bare å la det komme i kontakt med oksygen og tenne på (vil bli et lite brak) så sitter man igjen med vann. Det er cirka slik vann har oppstått i naturen også.

Lenke til kommentar
1) Åssen er det med langt hår og jobb? Går det under samme regel som tatovering osv?

Jeg har ikke såå langt hår men jeg skal la det vokse lengre.

Jeg er gutt btw :p

2) Når man sier at det blir vann ut av blabla molekyler osv. Hvordan gjør de det? Blander forskere molekyler sammen ved hjelp av et super mikroskop?

3) Hvem fant ut at man får større kropp, evt. muskler av å trene? Det må være lenge siden..?

4) Ca. hvor mange offisielle band finnes det?

Angående hår og tattoveringer, hestehale går nok bra. Og med tattoveringer er det bare å tenke at det som skjules av en dressskjorte går ann. Iallefall slik i service yrker jeg har vært i.

Lenke til kommentar
Folk påstår at te er vanndrivene, hvorfor? Er jo bare varm vann med no "krydder" i...

Annet spørsmål i samme kategori er jo, er det egentlig vanndrivende?

Fordi te inneholder koffein. Kaffe er jo i prinsippet også "varmt vann med no krydder i", bare at "krydderet" i stedet for tebladet er malte kaffebønner.

Lenke til kommentar
Øl er også i prinsippet "vann med krydder i" så det er nok stoffene i det som gjør at du blir pissatrengt hele tiden.

Jeg har alltid trodd at man blir så tissetrengt av øl fordi man drikker så mye av det når man først er i gang (hvem driver og heller innpå halvliter etter halvliter med vann liksom). Med te og kaffe er det fordi de inneholder koffein.

Lenke til kommentar
Øl er også i prinsippet "vann med krydder i" så det er nok stoffene i det som gjør at du blir pissatrengt hele tiden.

Jeg har alltid trodd at man blir så tissetrengt av øl fordi man drikker så mye av det når man først er i gang (hvem driver og heller innpå halvliter etter halvliter med vann liksom). Med te og kaffe er det fordi de inneholder koffein.

Omg, er det koffein i te? Her sitter jeg og kutter ut kaffe med mindre det virkelig trengs pga koffeinet, så er det koffein i Te'n min også!

Tingen er at jeg ikke vil bli resistant mot koffein da jeg bruker det som et middel når jeg trenger litt ekstra kick (trøtthet, trening osv)

Lenke til kommentar
Kaffe ikke vanndrivende likevel

Artikkel hentet fra: dn.no

Adressen til artikkelen er: http://www.dn.no/jgo/c3_re/http://www.dn.n...ticle220006.ece

Publisert: 20.04.2004 - 08:45 Oppdatert: 20.04.2004 - 10:09

Hittil har det vært en opplest sannhet at koffeinholdige drikker tørker ut kroppen. Ikke sant, konkluderer ny forskning.

Amerikanske forskere har funnet ut at koffeinholdige drikker akkurat som andre drikker er med på å opprettholde kroppens væskebalanse. Resultatene viser at brus, jus, kaffe, te melk og vann alle bidrar til kroppens daglige opplagring av vann.

- Dette er oppsiktsvekkende nytt. Mange kvier seg for å benytte koffeinholdige drikker som tørstedrikke fordi de tror det tørker ut kroppen. Men denne undersøkelsen slår fast at væsketilførselen like gjerne kan komme fra koffeinholdig brus som noe annet, sier informasjonssjef Aina Lunde i Bryggeri- og mineralvannforeningen til nyhetsbyrået Newswire.

De siste årene har det kommet stadig flere leskedrikker som benytter seg av koffeinets oppkvikkende effekt.

Menn trenger mest

Forskerteamet fra det amerikanske vitenskapsakademiet National Academy of Science fant at menn med riktig væskebalanse i gjennomsnitt fikk i seg 3,7 liter drikke hver dag, kvinner 2,7 liter. 20 prosent av dette får vi fra maten vi spiser. Resten drikker vi.

- I det daglige får vi det vi trenger av væsketilførsel gjennom et vanlig drikkemønster, det vil si det vi drikker til maten og i sosiale situasjoner. I tillegg fylles det daglige behovet ved at vi drikker fordi vi er tørste, sier Lunde.

- Man trenger med andre ord ikke å supplere med vann for å ha optimal væskebalanse, sier hun.

Svetting

De amerikanske forskerne gjør oppmerksom på at høy aktivitet og varmt vær får imidlertid fart på væsketapet på grunn av økt svetting. Studier har vist at kroppen da kan trenge så mye som seks liter i løpet av dagen for å ta igjen det tapte.

En tommelfingerregel sier at kroppens fysiske prestasjon synker ti prosent for hver prosent væske som forsvinner ut av kroppen under trening.

Te og kaffe

09.07.2007

Vanndrivende

Både kaffe og te er vanndrivende, og øker utskillelsen av urin fra nyrene. Drikk gjerne vann samtidig med kaffe og te.

Antioksidanter

Både te og kaffe inneholder antioksidanter, men i varierende grad. Grønn te inneholder mest. Les mer om antioksidanter

Koffein

Noen næringsmidler inneholder relativt mye koffein. Det gjelder særlig kaffe, te, coladrikker og såkalte energidrikker.

Råd til gravide

Store mengder koffein kan øke risikoen for spontanabort.

Gravide bør ikke drikke mer enn: 1 - 2 kopper kaffe eller 3 - 4 kopper te eller 1 liter coladrikk, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag.

http://www.helse-og-velferdsetaten.oslo.ko...0945-23787.html

Lenke til kommentar

Øl og urinering...

Omg, er det koffein i te? Her sitter jeg og kutter ut kaffe med mindre det virkelig trengs pga koffeinet, så er det koffein i Te'n min også!

Det er bare de store tetypene, som t.eks. Earl Grey og English Breakfast Tea, som inneholder nevneverdige menger med koffein. Selv om disse mengdene er nevneverdige er de også særdeles mye mindre enn hva du finner i kaffe. I mine vandringer på Stumble Upon kom jeg over en side hvor koffeininnholdet i forskjellige drikker ble presentert. I følge disse har inneholder en kopp Earl Grey kun en fjerdel av koffeinet i en kaffekopp.

Så over til øl og urinering. Hovedgrunnen til at en urinerer mye når man drikker øl er at alkohol i seg selv er vanndrivende. Siden øl i stor grad innholder svært mye vann, vil dette hjelpe på å opprettholde veskebalansen (som ved sterke varer vil reduseres) i kroppen, noe som vil si at kroppen i større grad kan "sløse" med vannet sitt.

Lenke til kommentar
Og kan så min herre forklare hvordan et helt operativsystem bare kan ha fem kodelinjer? :roll:

Helvetes lange linjer!

Jeg lurer på hva som skiller kodefiler. For eksempel så bruker et program på 20 tegn 20 byte med plass på PC-en, men hvorfor må en lagre det som .py (sett at en bruker Python)? Hva skiller for eksempel .py og .txt når begge tar nøyaktig like stor plass og består av akkurat de samme tegnene? Hvorfor tar ikke navnet på fila noen plass? Om jeg kaller den 1.py eller 1.txt så tar den like stor plass som abcdefghijklmnopqrstuvwxyz.py eller abcdefghijklmnopqrstuvwxyz.txt

Lenke til kommentar

Et VELDIG grovt anslag: La oss si at Ubuntus kode gir i gjennomsnitt 7,5 Byte ferdig kompilert kode per kodelinje og at dette komprimeres gjennomsnittlig 50% før det havner på CDen. Ubuntu-CDen tar omtrent 750 MB. For enkelhets skyld kan vi anta at 50% av innholdet er kompilert kode.

750 000 000 *0,5 / ( 7,5 * 0,5 ) = ~100 millioner linjer kode. Merk at dette er et VELDIG grovt anslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...