hernil Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det er en kanal som viser masse serier som mange følger med på og deres eneste valg nå er å kjøpe en digital grunnpakke til 2k eller så. Ikke rart folk laster ned ... Du har tydeligvis vanlig grunnpakke, så da trenger du bare en dekoder og et kort. Dekoder er engangsutgift og kortavgift er på 299,- i året. Hvordan får du dette til å bli 2k? 1990,- i engangsavgift (~2k) for en kanal. Jeg kan si at jeg lastet ned Chuck i går og så på den med god samvittighet, ingen reklame, kan pause når jeg vil og (i motsetning til de andre seriene som jeg kjøper på dvd) ingen "piracy is stealing" film på starten. Kommer i hvert fall til å sende en sur mail til canal digital, en ting er å fjerne kanalen, men å gjøre det uten noen som helst form for advarsel syns jeg er direkte frekt. Skal se over hva alternativene er, har vurdert å kjøpe satellitt også, mulig dette var den berømte dråpen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hvordan er egentlig reglene for sikring og jobb i høyden? Sitter og ser ut av vinduet nå og hos naboen er det en som ikke kan være noe eldre enn lærling som jobber på taket på et to-etasjes hus uten noen form for sikring. Da de begynte i går så satte de opp stillas, men i morgentimene i dag har dette blitt fjernet (muligens flyttet til andre siden av huset, men han jobber på denne siden) Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hvilken vinkel er det på taket? Er vis det er over en viss vinkel må man sikres. Hvor lenge varer en "1 Lighter"? La oss tenke at man tenner 10-20 røyk hver dag, hver påtenning tar 2-3 sekunder. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Det kommer an på størrelsen på lighteren å hvordan du har stilt den som bestemmer hvor mye gass som kommer ut.. Endret 7. oktober 2008 av Vycan Lenke til kommentar
co2 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hva vil det si med styringsnivå? Hvilke har vi? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Vycan; Den er stillt inn på medium av standard oppsett. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Engelsk grammatikk: Hva er den logiske forklaringen på at man endrer form på verb ut fra entall/flertall o.l.? Norsk: mannen lager, mennene lager, de lager, jeg lager, hun lager. Engelsk: man makes, men make, they make, i make, she makes. ? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Vet ikke om jeg har lov å poste før det forige svaret er svart på. Hvor mye har vi egentlig i oljefond? Kan det stemme at vi har 2300 mrd? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Vet ikke om jeg har lov å poste før det forige svaret er svart på. Hvor mye har vi egentlig i oljefond? Kan det stemme at vi har 2300 mrd? Det stemmer veldig bra. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=538000 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Før eller etter at verdens økonomi gikk til helvete? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Klimakvotepenger... Hva går pengene til? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Før eller etter at verdens økonomi gikk til helvete? Det er vel meget vanskelig å finne ut hvor mye vi har der nå? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hvor lenge varer en "1 Lighter"? La oss tenke at man tenner 10-20 røyk hver dag, hver påtenning tar 2-3 sekunder. Lighteren står også på medium av gass stilling på originalt oppsett. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Kan lys/stråling bevege seg igjennom et (teoretisk sett) perfekt vakuum? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 En annen ting: Vil vi i fremtiden kunne skape bittesmå, svarte hull som kan kontrolleres? Med unntak av at dette vil være en fæl måte å drive krig på, hadde det jo revolusjonert søppelhåndtering. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 I dag er jeg jammen spørrende! Hva er den vanlige utgangshastigheten til prosjektilet på et salonggevær? og "vanlige" jaktrifler? Er ikke helt sikker på kaliber, og norsk wikipedia hadde ikke noen gode artikler, og engelsk wikipedia ble for svært å tråle seg igjennom. helst meter i sekund. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Usikker på salonggevær men på de rifleskuddene jeg vanligvis kjøper(308W, 30-06, 6.5*57R) er det fra 900m/s og oppover til ca 1100m/s(...tror jeg trallala). Det står trykt på utsiden av pakka. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Så, det vil si at mitt luftgevær, som Produsenten påstår har 375m/s, er ca. en tredjedels styrke av et salonggevær? Wow. Det kan forklare hvorfor det smalt som faen når jeg prøvde å skyte med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå