Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

hva er tyngst? 1kg fjær eller 1kg bly?

1kg bly.

Blabla oppdrift. I tillegg påvirker begge jorda og radien imellom massesentrene er (marginalt) kortere iforhold til fjærene :wee: .

Sett at de er tilnærmet kuleformet.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er tyngst? 1kg fjær eller 1kg bly?

Bare for å tilføye til saken: Hva er raskest, en motsykkel i 100km/h eller en bil i 100km/h? :roll:

Begge er like raske hvis fronten av begge kjøretøyene er likt i mål xD

Ja, ellers også ;)

Hvor får man kjøpt slike gummipropper man bruker for å tette erlenmeyer-kolber?

Lenke til kommentar
Hvor kommer dette fra?

♪♬♫,♪♩

kommaen er en 8-delspause.

Er litt vanskelig å vite uten nøkkel og faste fortegn.

Trenger ikke nøkkel og fortegn for hverken å synge en sang eller takke rytmen.

Syng rytmen, så kjenner du nok igjen. Det der er forresten hele "stykket" tror jeg.

Lenke til kommentar

Du tenker på den som i ringetoneformat på de gamle nokiaene (og kanskje fortsatt?) var kalt "That's it!"?

Og nei, uten hverken nøkkel eller faste fortegn kan du ikke synge en sang. Man må i det minste få oppgitt hvor grunntonen befinner seg i forhold til notene og om det er dur eller moll.

Lenke til kommentar
Hvor lange er egentlig periodene på stjernetegnene, og er det noen som har en oversikt i forhold til dato, så jeg kan finne utav mitt egentlige stjernetegn? nå mener jeg selvsagt posisjoner i forhold til stjernehimmelen, og ikke det nøyaktig oppdelte stjernetegnene vi alle bruker normalt...

Morsomt at du er opptatt av ditt egentlige stjernetegn, for det er ganske sikkert ikke samme stjernetegn som vestlig astrologi vil ha deg til å tro. For det første er det 13 stjernetegn rundt ekliptikken (jordbaneplanets skjæringlinje med stjernehimmelen), og for det andre vrir Jordaksen seg i forhold til stjernehimmelen i løpet av tusner av år. Derfor er de egentlige stjernetegnene forskjøvet i forhold til astrologiens uforandelige tabeller. De egentlige stjernetegnene dekker dessuten ikke jevnt 30 grader av ekliptikken hver, slik astrologiens tabeller tilsier.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zodiac#Table_...s._zodiac_signs

Wheee. Takk!

Så det vil si at jeg er født i det mystiske "hemmelige" trettende stjernetegnet Ophiuchus... Har ikke det et norsk navn?

Lenke til kommentar
Hvor lange er egentlig periodene på stjernetegnene, og er det noen som har en oversikt i forhold til dato, så jeg kan finne utav mitt egentlige stjernetegn? nå mener jeg selvsagt posisjoner i forhold til stjernehimmelen, og ikke det nøyaktig oppdelte stjernetegnene vi alle bruker normalt...

Morsomt at du er opptatt av ditt egentlige stjernetegn, for det er ganske sikkert ikke samme stjernetegn som vestlig astrologi vil ha deg til å tro. For det første er det 13 stjernetegn rundt ekliptikken (jordbaneplanets skjæringlinje med stjernehimmelen), og for det andre vrir Jordaksen seg i forhold til stjernehimmelen i løpet av tusner av år. Derfor er de egentlige stjernetegnene forskjøvet i forhold til astrologiens uforandelige tabeller. De egentlige stjernetegnene dekker dessuten ikke jevnt 30 grader av ekliptikken hver, slik astrologiens tabeller tilsier.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zodiac#Table_...s._zodiac_signs

Wheee. Takk!

Så det vil si at jeg er født i det mystiske "hemmelige" trettende stjernetegnet Ophiuchus... Har ikke det et norsk navn?

Jo, på norsk heter det Slangebæreren (29. november - 17. desember).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...