chokke Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) hva er tyngst? 1kg fjær eller 1kg bly? 1kg bly. Blabla oppdrift. I tillegg påvirker begge jorda og radien imellom massesentrene er (marginalt) kortere iforhold til fjærene . Sett at de er tilnærmet kuleformet. Endret 3. oktober 2008 av chokke Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 hva er tyngst? 1kg fjær eller 1kg bly? De er begge like tunge... You fool me no thank you. Poenget er at vekten på en gjenstand faller like fort som en annen som er 3 kg mindre f.eks., hvis begge har lik masse og man ser bort fra luftmotstanden Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) fysj! Hvorfor skal alt være så vanskelig? Endret 3. oktober 2008 av Atzz Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 hva er tyngst? 1kg fjær eller 1kg bly? Bare for å tilføye til saken: Hva er raskest, en motsykkel i 100km/h eller en bil i 100km/h? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 hva er tyngst? 1kg fjær eller 1kg bly? Bare for å tilføye til saken: Hva er raskest, en motsykkel i 100km/h eller en bil i 100km/h? Begge er like raske hvis fronten av begge kjøretøyene er likt i mål xD Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 hva er tyngst? 1kg fjær eller 1kg bly? Bare for å tilføye til saken: Hva er raskest, en motsykkel i 100km/h eller en bil i 100km/h? Begge er like raske hvis fronten av begge kjøretøyene er likt i mål xD Ja, ellers også Hvor får man kjøpt slike gummipropper man bruker for å tette erlenmeyer-kolber? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hvor får man kjøpt slike gummipropper man bruker for å tette erlenmeyer-kolber? http://kptnaturfag.no/shop/ Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hvor kommer dette fra? ♪♬♫,♪♩ kommaen er en 8-delspause. Er litt vanskelig å vite uten nøkkel og faste fortegn. Trenger ikke nøkkel og fortegn for hverken å synge en sang eller takke rytmen. Syng rytmen, så kjenner du nok igjen. Det der er forresten hele "stykket" tror jeg. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) åhh... jeg vet hvilken sang det er, men husker ikke navnet på den. 2 sekk, skal ordne MP3 eller noe... Endret 3. oktober 2008 av Atzz Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Du tenker på den som i ringetoneformat på de gamle nokiaene (og kanskje fortsatt?) var kalt "That's it!"? Og nei, uten hverken nøkkel eller faste fortegn kan du ikke synge en sang. Man må i det minste få oppgitt hvor grunntonen befinner seg i forhold til notene og om det er dur eller moll. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jepp, er i alle fall rett rytme :\ Lenke til kommentar
Argument Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg hadde knallblå øyne fra jeg var nyfødt til rundt to år. Nå har jeg en helt annen farge. Har sett flere eksempler på dette. Hvorfor skjer det? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hvor lange er egentlig periodene på stjernetegnene, og er det noen som har en oversikt i forhold til dato, så jeg kan finne utav mitt egentlige stjernetegn? nå mener jeg selvsagt posisjoner i forhold til stjernehimmelen, og ikke det nøyaktig oppdelte stjernetegnene vi alle bruker normalt... Morsomt at du er opptatt av ditt egentlige stjernetegn, for det er ganske sikkert ikke samme stjernetegn som vestlig astrologi vil ha deg til å tro. For det første er det 13 stjernetegn rundt ekliptikken (jordbaneplanets skjæringlinje med stjernehimmelen), og for det andre vrir Jordaksen seg i forhold til stjernehimmelen i løpet av tusner av år. Derfor er de egentlige stjernetegnene forskjøvet i forhold til astrologiens uforandelige tabeller. De egentlige stjernetegnene dekker dessuten ikke jevnt 30 grader av ekliptikken hver, slik astrologiens tabeller tilsier. http://en.wikipedia.org/wiki/Zodiac#Table_...s._zodiac_signs Wheee. Takk! Så det vil si at jeg er født i det mystiske "hemmelige" trettende stjernetegnet Ophiuchus... Har ikke det et norsk navn? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hvor lange er egentlig periodene på stjernetegnene, og er det noen som har en oversikt i forhold til dato, så jeg kan finne utav mitt egentlige stjernetegn? nå mener jeg selvsagt posisjoner i forhold til stjernehimmelen, og ikke det nøyaktig oppdelte stjernetegnene vi alle bruker normalt... Morsomt at du er opptatt av ditt egentlige stjernetegn, for det er ganske sikkert ikke samme stjernetegn som vestlig astrologi vil ha deg til å tro. For det første er det 13 stjernetegn rundt ekliptikken (jordbaneplanets skjæringlinje med stjernehimmelen), og for det andre vrir Jordaksen seg i forhold til stjernehimmelen i løpet av tusner av år. Derfor er de egentlige stjernetegnene forskjøvet i forhold til astrologiens uforandelige tabeller. De egentlige stjernetegnene dekker dessuten ikke jevnt 30 grader av ekliptikken hver, slik astrologiens tabeller tilsier. http://en.wikipedia.org/wiki/Zodiac#Table_...s._zodiac_signs Wheee. Takk! Så det vil si at jeg er født i det mystiske "hemmelige" trettende stjernetegnet Ophiuchus... Har ikke det et norsk navn? Jo, på norsk heter det Slangebæreren (29. november - 17. desember). Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Og nei, uten hverken nøkkel eller faste fortegn kan du ikke synge en sang. Man må i det minste få oppgitt hvor grunntonen befinner seg i forhold til notene og om det er dur eller moll. Desverre, men man trenger nok ikke det. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Å nei? Hvorfor ikke det? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 hvorfor skummer piss? det skjer bare når pisset er konsentrert, ikke når det nesten bare er vann, så det må være en del av pisset som gjør det, som urea eller noe Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Det er et eller annet i miget som klarer å boble seg, men akkurat hva er ikke godt å si. Hvor kommer ideen med å henge lodne terninger i bakspeilet fra? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hvor kommer ideen med å henge lodne terninger i bakspeilet fra? Biltema? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hvorfor er nordmenn så hvite når vi er barn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå