oldboy Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Vil det være forskjell på ladetiden for en bærbar-pc hvis man har den påslått når man lader, kontra og ha den avslått når den lader? Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Vi kan da ikke regne gjenomsnittet for alle land i verden før vi gjør dette stykket? Det hadde jo tatt litt tid. MEd mindre det finnes en ferdig utregnet gjenomsnittsalder da "Den forventede levealderen kommer også til å forandre seg. For hele verden regner man med at den kommer til å være på 74 år i 2050, i motsetning til dagens[2003] forventede levealder på 65 år." Endret 27. september 2008 av toth Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Hvorfor bobler vannet når man koker det? Kan det ikke bare dampe...? Varmen til den nederste delen av kjelen fordamper vannet, som danner bobler av damp som stiger opp til overflaten. Endret 27. september 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Vil det være forskjell på ladetiden for en bærbar-pc hvis man har den påslått når man lader, kontra og ha den avslått når den lader? Logikk sier meg at det er det. Strømmen som laderen sender ut endrer seg ikke, men selve PCen vil stjele strøm fra laderen slik at batteriet får mindre strøm og bruker lengre tid på å lade opp. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hvordan vil det se ut over vannet dersom man senker en dynamittkubbe 30 meter under vann og lar den detonere der nede? Med kinaputter kommer det bare et pittelite brak og en stor røykboble, skjer dette i stor skala også? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Kan man dø av å holde igjen et nys? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hvordan vil det se ut over vannet dersom man senker en dynamittkubbe 30 meter under vann og lar den detonere der nede? Med kinaputter kommer det bare et pittelite brak og en stor røykboble, skjer dette i stor skala også? Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Kan man dø av å holde igjen et nys? Storebroren min klemmer igjen nesa og munnen hver gang, og han lever ennå Hvordan vil det se ut over vannet dersom man senker en dynamittkubbe 30 meter under vann og lar den detonere der nede? Med kinaputter kommer det bare et pittelite brak og en stor røykboble, skjer dette i stor skala også? Se filmen hos Youtube Jeg vil tro det er litt mer enn en dynamittkubbe. Snakker vi atombombe? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Hvordan vil det se ut over vannet dersom man senker en dynamittkubbe 30 meter under vann og lar den detonere der nede? Med kinaputter kommer det bare et pittelite brak og en stor røykboble, skjer dette i stor skala også? <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=zVBhetpDEYo"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=zVBhetpDEYo" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> Se filmen hos Youtube Jeg vil tro det er litt mer enn en dynamittkubbe. Snakker vi atombombe? Jepp, ganske sikker paa at det er bilder fra operation crossroads. Har sett bilder fra naar forsvaret knerter gamle miner og det er tilsvarende bare i mye mindre skala. Edit: Soek etter underwater explotion paa youtue for alt fra atombomber til kinaputter som sprenger under vann. Endret 27. september 2008 av Kahuna Lenke til kommentar
username882 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 1 spm her fra meg: hvorfor får du ikke urge brusen på 1,5 liters flasker?? Du gjør det Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Hvordan vil det se ut over vannet dersom man senker en dynamittkubbe 30 meter under vann og lar den detonere der nede? Med kinaputter kommer det bare et pittelite brak og en stor røykboble, skjer dette i stor skala også? En dynamittkubbe på 30 meter ville nokk ikke gjordt noe særlig. det ville antageligvis kommet et smell og litt krusninger på overflaten. Når vi sprengte en mine på ca 500 kg TNT på ca 30 meter når jeg var i marinen på minejaktfartøy så det ca slik ut: Se filmen hos Youtube Mens når vi detonerte en 350 kg mine på ca 60-80 meter så ble det bare litt krusninger/sjokkbølger på overflaten, et høyt smell og litt risting i båten. Når vi tilfeldigvis lå rett over en mine på 350 kg på ca 100 meters dyp derimot var det en del lystoffrør som ble knust, masser av vannrør som ble lekk, lunsjen lå utover hele gulvet (dørken) på båten og alle røykbøyene ble utløst. Endret 27. september 2008 av flesvik Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hvordan vil det se ut over vannet dersom man senker en dynamittkubbe 30 meter under vann og lar den detonere der nede? Med kinaputter kommer det bare et pittelite brak og en stor røykboble, skjer dette i stor skala også? Kanskje disse videoene er litt mer representative for dynamitt: Lenke til kommentar
CFM Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Hvordan vil det se ut over vannet dersom man senker en dynamittkubbe 30 meter under vann og lar den detonere der nede? Med kinaputter kommer det bare et pittelite brak og en stor røykboble, skjer dette i stor skala også? Her er en "hjemmelaget kinaputt" i ei myr: http://www.sjesk.com/video/kinaputter.wmv Endret 27. september 2008 av gilera Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) 1 spm her fra meg: hvorfor får du ikke urge brusen på 1,5 liters flasker?? Du gjør det Har du lest gjennom hele tråden eller? Innlegget er fra 2007 Endret 27. september 2008 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Angående dynamittvideoene, jeg vil vite hva som skjer når de detoneres veldig dypt nedi vann, så dypt at det ikke spruter så voldsomt, men at noe annet skjer, hvis i det hele tatt. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Den største forskjellen på en eksplosjon i luft og vann er forskjellen i massetetthet på de to mediene. Denne forskjellen gjør at eksplosjonen i utstrekning vil bli mindre i vann sammenlignet med i luft (den vil berøre et mindre areal), men energien frigitt og dens destruktive kraft vil i praksis forbli det samme. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Lydens hastighet i vann er mye høyere enn i luft. Jeg tror det kan gjøre ar trykkbølgen fra dynamitten gjør mer skade enn i luft. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hvilke personer har drept flest mennesker her i verden? Ikke direkte selv, men som bærer ansvaret(feks Hitler) Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) http://www.answerbag.com/q_view/39112 Litt delte meninger der, Stalin eller Mao Zedong. Endret 27. september 2008 av Superslask Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Den video'n med surfer'n var ekstrem kul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå