Tharos. Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 [...]Karl & Co har alle ekte publikum. Men det gjør ikke at latteren alltid er garantert "genuin", noen ganger hvis de ikke klarer å få god nok latterrespons fra publikum (for eksempel fordi vitsen rett og slett var for dårlig) "jukser" de litt med latteropptakene og legger for eksempel på andre/tidligere latteropptak for å få en bedre latter.[...] Knis. Men hvor får dem latteren fra i det hele tatt i en serie som Karl & Co? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Knis. Men hvor får dem latteren fra i det hele tatt i en serie som Karl & Co? De "varmer opp" publikum med morsomme innslag så disse blir ekstra lattermilde. Det er faktisk ganske lett å få en gruppe folk til å le utrolig overbevisende av nesten hva som helst hvis disse selv går inn for det Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvorfor skal man ifølge diverse manualer og håndbøker alltid lade opp nye håndholdte saker i mange timer over maks batterikapasitet? Sitter og venter spent på å bruke min nye Zen X-fi, men det er fremdeles en time igjen og spilleren har vist fullt batteri i halvannen time. Er det noen ulemper ved å plugge den ut og bruke den før de fire timene anbefalt lading er omme? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Så lenge du har Li-ion-batteri, så har det ingenting å si hvor lenge du lader den, selv om det er første gang. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Lyset s bølgelende forandres når det må gå igjennom luft. Siden lyset må gå igjennom mer luft når den står opp/går ned blir lyset rødere. Eller noe. Dette er greit nok, men spørsmålet var vel hvorfor himmelen (angivelig) blir rødere ved solnedgang enn ved soloppgang. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvorfor skal man ifølge diverse manualer og håndbøker alltid lade opp nye håndholdte saker i mange timer over maks batterikapasitet? Sitter og venter spent på å bruke min nye Zen X-fi, men det er fremdeles en time igjen og spilleren har vist fullt batteri i halvannen time. Er det noen ulemper ved å plugge den ut og bruke den før de fire timene anbefalt lading er omme? Vel, etter egen erfaring så er det vel liten vits i å lade opp ( selvom det står i manualen ). Det er det samme som det står på førsteside på mange spillmanualer: "Advarsel om eplepsi. Spill maks 1 time og så minst 15min pause.." Ingen følger vel det.. Uansett så lader jeg bare telfonen litt for sikkerhetskyld.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvorfor blir Li-ion batterier dårligere av å lades opp og ned mange ganger, slik som de gamle batteriene? Jeg har med vilje testet ut dette på min mobil, det med å lade den "riktig". Lade den heeelt ut, og heeelt opp igjen(over natta). Har en SE k800i Pappa derimot med sin N95 lader den i hytt og pine opp og ned hele tida. Han har skrudd av 3G og WiFi. Og han har byttet batteriet 2 ganger alt tror jeg. Kan dra opp enda ett eksempel. Laptoppen min har et Li-ion batteri. Har ikke vært så fryktelig nøye med å lade denne "riktig". Så når den har stått til lading over natta, er ikke kapasiteten lengre enn en halvtime på sparemodus og hele pakka. Hvorfor er det slik? Skal ikke det være sunt for Li-ion batterier og "klattlade" de? For meg så virker det som de batteriene er helt like de eldre.. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Amobil har skrevet en artikkel om batterisaken. http://www.amobil.no/artikler/unngaa_batterifellene-/5117/1 Endret 17. september 2008 av Mikachu Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Når moderne Li-ion-batteri er fullt opplada vil dei ikkje lenger ta imot straum. Så lenge laptopen din står på heile natta, så vil den gå kun på straum frå kabel, og batteriet vil berre vere der som backup. Hadde blitt det samme som om du tok ut batteriet og kjørte pcen kun på straum frå veggen. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kvifor kan himmelen bli rød når sola går ned, men ikkje opp? Rødfarven kommer av lysbrytning, spesielt den som er forårsaket av større partikler i atmosfæren. Forurensning er en kilde. OBS: Gjetning fra min side: jeg tror mye skyldes asfaltpartikler fra biltrafikk, og siden det er mer trafikk om dagen enn om natten, er det mer forurensning om kvelden enn om morgenen, og dermed rødere himmel. Fyring om vinteren gir en gul rand i horisonten, sett fra avstand ser det us som om Oslo ligger under et gult lokk om vinteren, spesielt når det er inversjon. Dette gjelder både morgen og kveld. Ellers kan det være rød soloppgang også, ref. uttrykket morgenrøden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Når moderne Li-ion-batteri er fullt opplada vil dei ikkje lenger ta imot straum. Så lenge laptopen din står på heile natta, så vil den gå kun på straum frå kabel, og batteriet vil berre vere der som backup. Hadde blitt det samme som om du tok ut batteriet og kjørte pcen kun på straum frå veggen. du ødelegger batteriet på laptoper ved å ha i batteriet og laderen heletiden. den "by-passer" ikke batteriet når den er full, så den står å bruker og lader heletiden. så slik jeg har, er at jeg har tatt ut batteriet fra laptopen og bare har strøm fra kontakt. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kan noen vise til kilder her? Har hørt mye forskjellig, og er selvfølgelig interessert i å vite hva som faktisk er riktig! Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kilder paa saant? Her snakker vi alkymi paa hoyeste plan gutt! Proev batteryuniversity.com , i en verden av daarlig begrunnet synsing og ville rykter er dette en av de bedre sidene jeg har sett. Elfakatalogen har ogsaa noen 'teorisider' mellom hvert kapittel som er vel verdt en titt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Når moderne Li-ion-batteri er fullt opplada vil dei ikkje lenger ta imot straum. Så lenge laptopen din står på heile natta, så vil den gå kun på straum frå kabel, og batteriet vil berre vere der som backup. Hadde blitt det samme som om du tok ut batteriet og kjørte pcen kun på straum frå veggen. du ødelegger batteriet på laptoper ved å ha i batteriet og laderen heletiden. den "by-passer" ikke batteriet når den er full, så den står å bruker og lader heletiden. så slik jeg har, er at jeg har tatt ut batteriet fra laptopen og bare har strøm fra kontakt. Sikker på det? Min snart tre år gamle laptop klarar seg fortsatt fint i 2-3 timar på batteri, og eg har stort sett alltid brukt den med straumkabelen i. Og batteriet har aldri vore ute av PCen sidan eg fekk den. Nektar å tru at den ladar batteriet medan det er fullt. Men, kilder hadde vore fint. Eg skal ikkje bastant påstå min teori, men er nesten sikker på at eg har rett Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) har sett litt rundt på dette om batteri på bærbar, kom fram til at det var best å ikke ha i batteriet ved lengere tid med bruk av støm fra kontakt, batteriet ligger i kjøleskapet med 70% ladet. da holder batteriet seg frisk heletiden. har drept noen batterir ved å ha i kontakten mens batteriet var i. det går langsomt men til slutt er det nesten ikke noe guffe igjen så mitt råd er hvis du har den bærbare maskinen din hele tiden på kontakt, ta ut batteriet! les om det i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991215&hl= Endret 17. september 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Er det noe jeg har gått glipp av, eller har de sluttet å selge heineken på glassflasker? Er det mulig å få skaffet dette i Trondheim? Har vært innom city lade (coop), rema 1000 og bunnpris, ingen hadde. Er ikke sikker, men ville sjekket Ica Maxi og Ultra. Kvifor kan himmelen bli rød når sola går ned, men ikkje opp? Rødfarven kommer av lysbrytning, spesielt den som er forårsaket av større partikler i atmosfæren. Forurensning er en kilde. OBS: Gjetning fra min side: jeg tror mye skyldes asfaltpartikler fra biltrafikk, og siden det er mer trafikk om dagen enn om natten, er det mer forurensning om kvelden enn om morgenen, og dermed rødere himmel. Fyring om vinteren gir en gul rand i horisonten, sett fra avstand ser det us som om Oslo ligger under et gult lokk om vinteren, spesielt når det er inversjon. Dette gjelder både morgen og kveld. Ellers kan det være rød soloppgang også, ref. uttrykket morgenrøden. Mye vanndråper i lufta kan kanskje medføre rød sol? Jeg kan tenke meg at vann fordamper om dagen og stiger til høyere luftlag, om natten synker vannet ned til overflaten igjen. Har ingen kilde på dette, hadde vært interessant å se en oversikt over døgnvariasjon i luftfuktighet for ulike høyder. Lenke til kommentar
binko Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Er farget hår mer brennbart enn ufarget? Hva med bleket? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg kastet en del papir i papirsøpla nå. Når jeg holdt de ute merket jeg at de var ganske varme, like varme som rommet mitt. Nå som jeg har fjernet en 10-15 kg papir fra rommet, vil jeg teoretisk bruke mindre strøm til oppvarming sett at jeg har termostat? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg kastet en del papir i papirsøpla nå. Når jeg holdt de ute merket jeg at de var ganske varme, like varme som rommet mitt. Nå som jeg har fjernet en 10-15 kg papir fra rommet, vil jeg teoretisk bruke mindre strøm til oppvarming sett at jeg har termostat? Papirene ble bare varmet opp én gang, og det var kun denne oppvarmningen som krevde strøm. Totalt sett er det en del ulike faktorer som påvirker endring i strømforbruk med og uten papir, men i snitt vil energiforbruket holde seg konstant. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvis urin skal være så veldig rent, hvorfor lukter det så vondt da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå