Laserbeam Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg spør igjen: Har slanger like stort behov med søvn, slik som oss mennesker? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Håper dette spørsmålet er snedig nok: Jeg går nå i VG2 SSP Realfag og har en litt spesiell(syns jeg) fyr i klassen. Han gjør ALDRI noe i timen, har aldri gym, tar nesten ingen prøver, sier aldri noen ting. I tillegg virker det som om han er VELDIG aktiv på WoW, det eneste han gjør på skolen er å spille og henge på WoW-fora. Nå går han i VG2, samme klasse som meg. Mitt spørsmål er hvordan han kan gå i VG2 når han aldri har gjort noen verdens ting på VG1? Jeg tør ikke spørre han og lærerne vil ikke si årsaken. Han kan komme inn grunnet "særskilt", altså om han har en form for psykisk eller fysisk lidelse som hindret ham i å kunne yte lik en "normal elev". Noe som burde være mye strengere, kjenner endel som bruker dette som unnskyldning og tar studieplasser til folk som "vil det mer" enn de, totalt unødvendig. Vi har også en tilrettelagt linje her på skolen, men der er det funksjonshemmede og de med diverse syndromer. Er fyren jeg snakker om en mellomting eller hva? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Er det noe jeg har gått glipp av, eller har de sluttet å selge heineken på glassflasker? Er det mulig å få skaffet dette i Trondheim? Har vært innom city lade (coop), rema 1000 og bunnpris, ingen hadde. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvor får man kjøpt lattermaskiner? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) I hvor stor grad brukes latterboks til Sit-coms? Er det bare en illusjon at f.eks. Friends, That 70's show, Karl & Co, osv. spilles foran et publikum? Bruken av latteropptak var mest vanlig på 50/60-tallet, og døde ut på 70-tallet, men noen få programmer bruker dem fortsatt i dag (men ikke mange blant de virkelig populære programmene, om noen). Friends, That 70's Show og Karl & Co har alle ekte publikum. Men det gjør ikke at latteren alltid er garantert "genuin", noen ganger hvis de ikke klarer å få god nok latterrespons fra publikum (for eksempel fordi vitsen rett og slett var for dårlig) "jukser" de litt med latteropptakene og legger for eksempel på andre/tidligere latteropptak for å få en bedre latter. Hvis man hører godt etter kan man også noen ganger høre at latteren høres litt "tvungen" ut hvis det var en dårlig vits på scenen. Hvor får man kjøpt lattermaskiner? Det man kaller "latterboks"/"lattermaskin" er ikke noe mer komplisert enn opptak av latter som spiller om igjen ved behov. Du trenger altså ikke noe mer enn et opptak av latter, eventuelt en duppedings som kan spille av denne. Endret 17. september 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvor mye koster krigen i Irak per uke? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Friends ble spillt inn foran et publikum, men jeg vet ikke om That 70's show blir spillt in med publikum. Jeg tror også at Karl & Co ble spillt inn foran publikum, men Mot i brøstet ble i hvertfall spillt inn foran et publikum, så vil tro de fortsatte med det med Karl & Co. Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Hvor mye koster krigen i Irak per uke? Jeg husker hvertfall å ha lest at USA's budsjett for Irak-krigen i 2008 var 111 milliarder.. Forøvrig: Googler man "milliarder krigen i irak" er første resultat: - Irak-krigen koster 60 milliarder i måneden - Utenriks - Dagbladet.no Krigen kostet USA 435 milliarder USAs 26 dager lange krig i Irak kostet rett under 435 milliarder kroner (62,2 milliarder dollar), som Kongressen på forhånd hadde bevilget, skriver avisa USA Today fredag. Endret 17. september 2008 av toth Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Prøvde faktisk google. Men da søkte jeg på engelsk og fikk litt information overload. Fant i farta bare sluttsummen som var så fantastisk enorm at det var litt vanskelig å finne ut hva det kostet per uke. Spesielt når jeg ikke husket når den startet. Tusen takk for tallene. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kvifor kan himmelen bli rød når sola går ned, men ikkje opp? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Er det gjort noen estimater på totale kostnader på 2. verdenskrig? Hvis ja, hvor mye er den beregnet til å ha kostet? Endret 17. september 2008 av _Zeke Lenke til kommentar
Nenro Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hvor vanlig er det blant norske jenter å ha dildo? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kvifor kan himmelen bli rød når sola går ned, men ikkje opp? Såvidt jeg har lagt merke til er himmelen rosa ved soloppgang, og oransje ved solnedgang. Hvorfor aner jeg ikke Lenke til kommentar
Nenro Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kvifor kan himmelen bli rød når sola går ned, men ikkje opp? Kanskje det er Gud? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Kvifor kan himmelen bli rød når sola går ned, men ikkje opp? Kanskje det er Gud? Kanskje det er en vitenskapelig forklaring? edit: Grunnen til at himmelen blir rød er fordi sollyset brytes annerledes når solen nærmer seg horisonten, men hvorfor ikke det samme skjer om morgenen også vet jeg ikke. Endret 17. september 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Blir det samme som regnbuen, sola brytes i forskjellige farger. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Men regnbuen er avhengig av spektre som splitter solstrålene. F.eks vanndråper. Det kan da være en rød solnedgang uten regn også? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Lyset s bølgelende forandres når det må gå igjennom luft. Siden lyset må gå igjennom mer luft når den står opp/går ned blir lyset rødere. Eller noe. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Den kjøpte jeg ikke helt.. Er vel like mye luft hvor enn sola står på himmelen? Men tydeligvis er det noe som påvirker bølgelengden på lyset fra sola. Sannsynlig blir den redusert, da rød er "treigere" enn gult. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Den kjøpte jeg ikke helt.. Er vel like mye luft hvor enn sola står på himmelen? Men tydeligvis er det noe som påvirker bølgelengden på lyset fra sola. Sannsynlig blir den redusert, da rød er "treigere" enn gult. Når sola står lavt på himmelen må sollyset igjennom ganske mye mer luft enn hvis solstrålene kommer perpendikulært inn på målet. Samme prinsipp som vinklet armering på tanks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå