Gå til innhold

Skulle ikke Wii være billig?

asad

Anbefalte innlegg

Mener å huske at en av hovedgreine til Nintendo var at wii skulle være billig, og koste rundt tusenlappen. Nå ser jeg at den koster nesten like mye som en xbox 360 hos komplett. Hva er dealen her?

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Nintendo har aldri sagt at den skulle koste "tusenlappen". Den skulle være prisvennlig.

2. Wii er billigere enn de andre på markedspris

3. Stor etterspørsel

4. Mange butikker har ikke markedspris på 360 og Wii

Så dealen er at Wii faktisk er billigest, men at mange butikker har en høyere pris enn de trenger pga. etterspørselen.

Lenke til kommentar

Du må hugse på at 360 har vore ute ei god stund, og prisane går gjerne litt ned over tid. Men Wii er nok ikkje så billig som mange kunne tenkje seg. Det kan vere fleire grunnar til dette. Wii vart kanskje noko dyrare å produsere enn planen var i utgangspunktet. Ein annan grunn kan vere at Wii ikkje har behov for å vere billigare. Dei har tydlegvis ikkje problem med å selje konsollen til dagens pris.

Lenke til kommentar
Du får med et spill til den prisen da, men det stemmer at etter hvor mye du får sånn rent teknisk sett så er Wii dyrere enn de andre konsollene.

8816201[/snapback]

Vil si 360 er den konsollen man får mest ut av til prisen. Koster 500 mer enn Wii, har harddisk og kjempe bra onlinetjeneste og en haug med kjempespill til 199kr for de som synes de allerede har betalt nok for konsollen :p Wii kunne vært litt billigere ja men det følger iallefall et spill med der som du sa da som utnytter Wiimoten veldig mye. PS3 derimot får man absolutt ikke hva man betaler for. Nesten ingen spill, mister eksklusiver hele tiden og crappy onlinetjeneste. Kan jo få en ganske bra PC med skjerm til PS3 prisen som gir mye mer muligheter og moro/spill enn en PS3 :roll: å ikke kom å si "men PS3 har jo Blu-Ray" for om ikke lenge når man får billigere Blu-Ray spillere i butikk med både brennemuligheter og kansje også en innebygd HDD så er Blu-Ray spilleren i PS3 så utdatert at folk ikke vil ha den om de fikk den kastet etter seg engang.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Priser blir litt etter hva man bruker konsollene til. For meg er Wii et media center også ettersom jeg bruker ORB. Men det krever at man har en bra PC i nettverk med Wiien. Selv divx og xvid funker fett.

Om man vil ha trådløst er Xbox360 veldig dyr ettersom trådløst kort koster minst 6-700, mens wiien blir noe dyrere om man vil ha kablet nett til den.

På en måte kan man si at PS3 er billigst om man faktisk bruker den for det den er verdt.

- Potensielt kraftigst spillhardware om den utnyttes riktig. Høyest oppløsning 1080p på spill noe xbox360 bare delvis støtter

- Vanvittig bra DVD spiller med upscaling til 1080p.

- En av markedeste billigste blu-ray spiller

- 60GB harddisk som kan byttes ut med hvilken som helst standard 2.5" disk til bærbare.

- Forbedring av grafikk på eldre titler gjennom upscaling.

- "Støyfri" maskin. XBOX360 er en tornado. En støyfri PC koster flere tusen mer en tilsvarende støyende.

- Støtte for innstalering av OS, kan mer fungere som en PC.

- HDMI utgang, selv om komponent nesten er like bra.

Om 2-3 år er sikker blu-ray mye billigere og DVD en saga blott(nesten) men da er sikkert prisen på PS3 mye mindre også. Man kjøper en konsoll i dagens marked selv om man har den i 5 år+. Personlig har jeg en Wii og er storfornøyd særlig ettersom madammen også har fattet litt interesse og det blir litt mer felles hobby. Men er ikke i tvil om at det blir en 360 eller PS3 etterhvert det som kommer til å avgjøre er spill biblioteket. Den med flest spill jeg vil spille blir kjøpt. Dog venter jeg gjerne 1 år ekstra om 360 faktisk blir stille.

Lenke til kommentar
Høyest oppløsning 1080p på spill noe xbox360 bare delvis støtter

8817868[/snapback]

Trodde begge to støttet dette fullt ut jeg. Har jo kommet like mange 1080p-spill til begge, om ikke flere til Xbox 360. Sistnevnte var jo også først ute med et 1080p-spill.

Lenke til kommentar
- Potensielt kraftigst spillhardware om den utnyttes riktig. Høyest oppløsning 1080p på spill noe xbox360 bare delvis støtter

8817868[/snapback]

Hvorfor er den det? X360's CPU er jo nesten jevngod med PS3 sin å grafikkortet i 360 er dobbelt så kraftig :hmm: 360 støtter også 1080p fullt ut også forresten som snikpellik sier. Er bare opp til spillprodusentene om de vil ha det i spillene sine eller ikke

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Høyest oppløsning 1080p på spill noe xbox360 bare delvis støtter

8817868[/snapback]

Trodde begge to støttet dette fullt ut jeg. Har jo kommet like mange 1080p-spill til begge, om ikke flere til Xbox 360. Sistnevnte var jo også først ute med et 1080p-spill.

8817888[/snapback]

Er endel TVer som kun støtter 1080p gjennom hdmi noe xbox 360 ikke har(Ikke utgitte utgaver teller ikke). Eller så har man VGA noe endel TVer ikke har.

Lenke til kommentar

8817868[/snapback]

Hvorfor er den det? X360's CPU er jo nesten jevngod med PS3 sin å grafikkortet i 360 er dobbelt så kraftig :hmm: 360 støtter også 1080p fullt ut også forresten som snikpellik sier. Er bare opp til spillprodusentene om de vil ha det i spillene sine eller ikke

8817922[/snapback]

Potensiale er best i PS3 om man leser nok "tester" på nett. Endel tester er rimelig biased i en eller annen rettning. Fanboys ser ofte "kun" positive ting med sin konsoll og feil med andres. Kunne sikkert gitt en kilde som sier den ene er sykt bedre enn den andre og motsatt. Problemet til PS3 er at det er sykt vanskelig å utnytte prosessoren fullt ut, mens xbox ligner mer på utvikling til PC og standard prosessorer så de færreste vil gidde å utnytte PS3en fullt ut. Særlig med tanke på at den ikke selger så bra. Men det er min tro at et spill som utnytter PS3 100% vil kjøre bedre enn et som utnytter xbox 360 100%. Det er egentlig kun tiden som vil vise da ingen av dem har blitt fullt utnyttet ennå. PS2 er et lysende eksempel på hvor stor forskjell det er på tidlige og sene spill i en konsolls historie.

Endret av SwedishChef
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

8817868[/snapback]

8817922[/snapback]

Potensiale er best i PS3 om man leser nok "tester" på nett. Endel tester er rimelig biased i en eller annen rettning. Fanboys ser ofte "kun" positive ting med sin konsoll og feil med andres. Kunne sikkert gitt en kilde som sier den ene er sykt bedre enn den andre og motsatt. Problemet til PS3 er at det er sykt vanskelig å utnytte prosessoren fullt ut, mens xbox ligner mer på utvikling til PC og standard prosessorer så de færreste vil gidde å utnytte PS3en fullt ut. Særlig med tanke på at den ikke selger så bra. Men det er min tro at et spill som utnytter PS3 100% vil kjøre bedre enn et som utnytter xbox 360 100%. Det er egentlig kun tiden som vil vise da ingen av dem har blitt fullt utnyttet ennå. PS2 er et lysende eksempel på hvor stor forskjell det er på tidlige og sene spill i en konsolls historie.

8818202[/snapback]

Men uansett om PS3 hadde hatt 4 innebygde Cell prossesorer med 7 kjerner hver (for å overdrive litt) så stopper det uansett opp på grafikkminnet som bare 256MB. Så hvis jeg ikke tar helt feil her nå så vil det altså si at potensialet til PS3 rett og slett er at den kan ha bedre AI i spill og kjøre mer kode men aldri kan overgå grafikk som krever mer enn 256MB minne. Siden X360 har 512 minne og ikke så veldig mye dårligere prosessor så kan 360 da ha dobbelt så bra grafikk som PS3 og med 4 kjerner også kjøre nesten like mye kode som PS3.

Du nevner at PS3 vinner tester? Har lest mange tester jeg også å det eneste den overgår 360 på er kvalitetsintrykket på selve konsollen og at den er nærmest lydløs i forhold til 360. Resten har ikke kommet ut bedre enn 360 og har faktisk fått mye trekk fordi den har mye HW som er dårligere enn 360 sin som kom ut et år før PS3.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Noen som har tatt seg tid å se hva Nintendo selger den ut for? Er litt forskjell på hva Nintendo selger konsollen ut med og hva butikkene tar for den.

Men selvfølgelig, i dag måler man kun verdien i en konsoll i hvor mange dyre komponenter den har i seg. Jo dyrere en konsoll er, jo "billigere" er den for forbrukerne å kjøpe, er vel i alle fall slik det ser ut som folk tenker her inne.

Jeg anser ikke Wii som dyr, 3300 ,- for Wii på release med 2 spill, ikke mye synes jeg.

Men men, selvfølgelig er den dyr vis den ikke har full HD, masse tekniske dupeditter og annet stæsj. Hurray for logic...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...