Dark- Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Maskina mi yter ikke slik den skal. For en stund siden måtte jeg legge inn windows på nytt. Jeg husker at jeg fikk en feilmelding hver gang jeg starte opp maskina etter at windows ME var installert, men den forsvant da jeg la inn windows XP, jeg vet ikke om det kan være årsaken til at maskina mi ikke yter slik den skal. Jeg er lei av at P3 maskinene yter bedre enn min P4 maskin, så jeg har tenkt å legge inn alt på nytt igjen! Men skal jeg det så skal jeg oppdatere alt av drivere også. I dag så har jeg dagens drivere installert, de som jeg kunne få igjennom windows update, men får man absolutt alle driverne fra windows update? Hva med BOIS oppdatering, firmware og alt det andre der? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Du får ikke alt fra windows update nei. Har du f.eks. VIA chipset så må du installere VIAs egne 4in1 driverne (er en del nyere enn de som følger med XP), du bør kanskje oppdatere hovedkortets BIOS, skjermkortdrivere må hentes fra kortprodusent, sjekke at DMA er slått på, ++++ Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Du får ikke driverne fra microsoft, en del av dem må du laste ned fra hjemmesidene til maskininnoldet. Hvis du har hk fra asus må du sjekke asus sine sider osv Lenke til kommentar
vegge Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Nei, bios oppdatering, firmware og slikt får man ikke gjennom windows update. Dette må lastes ned separat. Jeg laster forøvrig også ned drivere manuelt. Det er bare sikkerhetsoppdateringer og slikt jeg bruker WU til.. Hva slags skjermkort har du? Hva slags hovedkort har du? Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Hva er DMA og ++++? Dette er en Dell maskin, så jeg vet ikke hva de har pakka inn... Men... jeg har litt av en jobb foran meg da :-? Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Hmm... Eneste som står er "Produsent: Standard systemenheter" Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Dell maskiner er vel litt spesielle, du bør vel gå inn på Dells egne sider og se om det er noen oppdateringer der til din spesifikke maskin. Er vel tvilsomt at f.eks. hovedkortprodusenter har oppdateringer til slike maskiner, ikke hvis de er gamle i hvert fall, ikke helt sikker på det. Men det er jo kanskje verdt et forsøk, ta av kabinettet og se om du kan lese deg til hvilke merker/type etc. Eventuelt bruke et program som f.eks. SiSoft Sandra til å identifisere hardwaren.. DMA = Direct Memory Access. Kort fortalt så gjør det maskinen din mye kjappere hvis det er slått på, avlaster prosessoren. Synes å huske at i win98 så måtte jeg enable dette manuelt, men i win xp så går dette automatisk tror jeg. (Hvis ikke, høyreklikk my computer > properties > hardware > device manager > IDE/ATA controllers > properties > advanced > DMA?) Hvilket skjermkort har du da? Integrert i HK? Det har vel ofte vært litt dårlige skjermkort i slike maskiner som kanskje kan redusere ytelsen en god del...nye drivere/nytt kort kanskje? Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg har et 64MB geforce3 kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå