Gå til innhold

Onecall - useriøs, men billig aktør?


Anbefalte innlegg

Kjære *mitt navn*,

 

Vi takker for din bestilling og ønsker deg velkommen til One Call.

Dette ankom min innboks den første mai, etter at jeg bestilte mobilabbonement hos de. Alt virker jo greit, og da jeg ikke ringer nesten i det heletatt, virker dette som en bra deal. Jippi, nå skal jeg få meg et billig abbonement tenkte jeg.

 

Den niende mai får jeg derimot en mail:

Hei

 

 

 

Overføringen av ditt nummer har feilet. Vennligst kontakt din nåværende operatør for å sjekke:

 

 

 

1. At du er juridisk eier av nummeret hos den operatøren du er hos i dag, hvis ikke fyll ut vedlagte skjema og returner til oss.

 

2. At nummeret ditt er aktivt hos den operatøren du er hos i dag,

Jaja, greit, jeg kontakta telenor, og får bekrefta at jeg står som juridisk eier, jeg sender så spørsmål til de om hva som kan være galt.

 

Hei, abbonnementet er registrert på meg, så hva kan være galt her?

 

Mail fra telenor gav følgende:

----

Hei, og takk for henvendelsen!

 

De opplysningene vi har registrert på abonnement 9709**** er:

 

*Mitt navn, adresse, fødselsdato*

 

Abonnementet er aktivt hos Telenor.

 

 

Med vennlig hilsen

Å.Kveli

Kundeansvarlig i Telenor kundeservice for mobil.

Dette blei sendt til [email protected] som de sjøl oppgir som kontakt adresse på sine sider. Det har nå gått rimelig lang tid, og den 23 mai sendte jeg "purring" om å få svar. Nothing, nada, ingenting.

 

Det burde da være mulig å svare på henvendelser som kommer på mail innen denne tida? Kundeservice må jo uansett eksistere, sjøl om de fokuserer på billige abbonement?

 

I første mail fikk jeg velkomstmelding til selskapet deres, men jeg får altså ikke videre kontakt per mail. Kan jeg annse abbonementet som ugyldig, og gå igang en kontrakt med andre aktører, som for eksempel IPEA (om de er noe bedre..)?

 

Jeg har ikke mottatt noe mer info verken per mail eller slow-mail, og det originale "abbonementet" fra telenor funker enda.

 

 

(jeg sensurerte personopplysninger og slikt)

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mye som kan være feil. Men det vil sikkert One Call rette opp dersom de kan. Ring dem, jeg har aldri opplevd lang ventetid. Vet at mail fra Gmail har vært et problem for mange firma, ta en telefon er mitt råd også.

8815902[/snapback]

har nettopp bestilt one call selv :) skal ha samme nummer så før så de sa det ville gå 2-3 uker før jeg fikk det nye sim kortet og slikt... håper alt går bra med min deal :cry::dontgetit: ble litt skeptisk når jeg leste her :ph34r:

Lenke til kommentar

One Call har fått minst 20.000 nye kunder bare i mai og dette er vel en av ytterst få poster med negative opplevelser rundt portering til dem så jeg tror trådstarters opplevelse er unntaket og ikke regelen.

 

Likevel merkelig av One Call å ikke svare trådstarter på så lang tid, skal ikke være nødvendig å måtte ta i bruk telefon når et selskap har support på epost (og omvendt). Hvorfor porteringen feilet kan det jo være et par grunner til (f.eks. skrivefeil i abbonementsinformasjon fra kundens side, feil i informasjonen sendt fra One Call til Telenor eller omvendt). Uansett ikke imponerende av One Call.

 

Minner meg om et spørsmål jeg sendte Netcom sin kundeservice på epost for et par år tilbake. Først to måneder etter jeg sendte spørsmålet kom svaret, med en "dyp beklagelse" (kundebehandlerens ordbruk) over teknisk feil som skyld i forsinkelsen. Heldigvis for dem var jeg allerede kunde og ikke en potensiell ny kunde (ikke positivt førsteinntrykk), og selv om jeg allerede hadde fått svaret fra 05050 skal jeg gi dem litt positiv omtale da de i det hele tatt svarte til slutt. Med en "dyp beklagelse".

Lenke til kommentar

Likevel merkelig av One Call å ikke svare trådstarter på så lang tid, skal ikke være nødvendig å måtte ta i bruk telefon når et selskap har support på epost (og omvendt).

Det mener jeg òg, men jeg skal ringe de etter jeg er ferdig med eksamen, gidder ikke stresse med dette nå

 

Hvorfor porteringen feilet kan det jo være et par grunner til (f.eks. skrivefeil i abbonementsinformasjon fra kundens side, feil i informasjonen sendt fra One Call til Telenor eller omvendt). Uansett ikke imponerende av One Call.

8816342[/snapback]

Kan vel ha noe med at jeg ikke oppga mellomnavnet mitt (som jeg ikke bruker) da jeg bestilte, men at jeg var registrert med mellomnavnet mitt hos telenor. Uansett var det derfor jeg gjerne skulle ha tak i de per mail, slik at dette blir avklart...

Lenke til kommentar
Hvorfor porteringen feilet kan det jo være et par grunner til (f.eks. skrivefeil i abbonementsinformasjon fra kundens side, feil i informasjonen sendt fra One Call til Telenor eller omvendt). Uansett ikke imponerende av One Call.

8816342[/snapback]

Kan vel ha noe med at jeg ikke oppga mellomnavnet mitt (som jeg ikke bruker) da jeg bestilte, men at jeg var registrert med mellomnavnet mitt hos telenor. Uansett var det derfor jeg gjerne skulle ha tak i de per mail, slik at dette blir avklart...

8816594[/snapback]

 

Porteringen stopper kun dersom fødselsdatoen eller organisasjonsnummeret som står som ansvarlig for abonnementet hos din nåværende operatør ikke stemmer med det som du oppgir til din nye operatør. (Dersom du gjør endringer på abonnementet ditt hos Telenor samme dag som abonnementet blir bestilt, hender det også ofte at porteringen feiler.) Manglende (eller for mange) mellomnavn stopper ikke en portering.

 

Så lenge du har oppgitt samme fødselsdato til OneCall som det som står registrert hos Telenor er det ingen praktisk grunn (abonnementet må selvfølgelig være aktivt for at du skal kunne portere det) til at det skal feile. Men Telenor ser vel også grunnen til at porteringen feilet - kanskje du kan spørre dem, om det tar lang tid å få svar fra OneCall .. ? Du er jo fortsatt kunde hos Telenor enn så lenge, så de må jo kunne svare deg :)

Lenke til kommentar

Men selv om du ringer under 120 min eller hva det var, får du fortsatt en regning i posten? Så uansett så får du en faktura i posten selv om du ikke ringer over de gratis minuttene eller sender over de gratis smsene? Får du da fortsatt regning hos OneCall eller Ipea?

Lenke til kommentar

Likevel merkelig av One Call å ikke svare trådstarter på så lang tid, skal ikke være nødvendig å måtte ta i bruk telefon når et selskap har support på epost (og omvendt).

Det mener jeg òg, men jeg skal ringe de etter jeg er ferdig med eksamen, gidder ikke stresse med dette nå

 

Hvorfor porteringen feilet kan det jo være et par grunner til (f.eks. skrivefeil i abbonementsinformasjon fra kundens side, feil i informasjonen sendt fra One Call til Telenor eller omvendt). Uansett ikke imponerende av One Call.

8816342[/snapback]

Kan vel ha noe med at jeg ikke oppga mellomnavnet mitt (som jeg ikke bruker) da jeg bestilte, men at jeg var registrert med mellomnavnet mitt hos telenor. Uansett var det derfor jeg gjerne skulle ha tak i de per mail, slik at dette blir avklart...

8816594[/snapback]

 

Det er derfor den feilet. Hvis du står registert med mellomnavn og porterer og ikke oppgir det så blir den ikke portert. Har opplevd det selv.

Lenke til kommentar
Men selv om du ringer under 120 min eller hva det var, får du fortsatt en regning i posten? Så uansett så får du en faktura i posten selv om du ikke ringer over de gratis minuttene eller sender over de gratis smsene? Får du da fortsatt regning hos OneCall eller Ipea?

8817933[/snapback]

Ja, for regning i posten koster penger. 60kr eller noe.

 

Regning pr. e-mail er gratis.

 

Om du får og det står 0kr, eller om du ikke får betyr vell ikke så mye :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...