Gå til innhold

Pakken kom ikke, På døren.

Anbefalte innlegg

Fikk i morges melding fra Posten om at pakken skulle komme mellom 17:00-21:00. Men den kom ikke. Sånn ser pakkesporingen ut:

08.06.07 16.31 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

08.06.07 08.05 VARSEL SENDT SMS: 98823788

08.06.07 05.50 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

07.06.07 19.34 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

Hva skjer med pakken nå?

kan jeg klage et sted eller noe sånn, jeg betalte 300 kr ekstra for På døren, det hjelper meg ingenting vis den ikek kom i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Produkt  PÅ DØREN

Det står det på pakkesporingen, men det som er viktigst for meg er om den er på postkontoret eller noe sånn i morgen??

8815856[/snapback]

Den er på postkontoret i morgen dersom vanlige rutiner følges. Alt som av en eller annen grunn ikke kan leveres på døren, skal ut på vanlig måte dagen etter. Men det er lørdag i morgen, noe som kan medføre rusk i maskineriet.

Men jeg synes du bør klage til posten allikevel. Regner med at du var hjemme i hele det angjeldende tidsrom. Jeg har selv opplevd å ikke få levert pakker på døren (til og med sett postbilen kjøre forbi). Klaget pr telefon fordi jeg måtte ha leveransen til kl 9.00 neste dag (noe jeg fikk grunnet en meget serviceorientert postbud, det vanlige, som kom å leverte til meg før han leverte resten i Post i butikk). Årsaken til manglende leveranse var at han som leverte på døren ikke fant adressen (telefonr. mitt stod på pakken)

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Og noen ganger er de for effektive. Dro hjem tidlig fra jobb en dag, fordi en pakke skulle leveres mellom 17.00 og 20.00 eller noe sånt. Jeg var hjemme kvart på fem, og da lå det lapp i postkassen om at de hadde vært der, men at jeg ikke hadde vært hjemme.

Måtte hente pakken på postkontoret senere.

Dette skjedde imidlertid etter at de hadde levert den første pakken til feil person, uten å sjekke legitimasjon. Så den fikk jeg aldri (den pakken jeg måtte hente på postkontoret var samme vare, sendt for andre gang).

Lenke til kommentar

har opplevd at postbilen har kjørt rett forbi huset og fått en slik melding at jeg må hente den på postkontoret langt vekke (dette ble trøblete da pakka veide over 15kilo og var var så stor at jeg (en mann i 20årene) fikk plass oppi.

Lenke til kommentar

Ikke noe nytt under solen ser jeg. Har opplevd uregelmessigheter med Posten jeg også. Satt i stuevinduet og så på at postbudet leverte posten i postkassa. I den lå det utleveringsbilag på en pakke som skulle sendes på døren. På nettsporingen stod det "forsøkt utlevert"....

Lenke til kommentar

Dette skjer jo daglig rundt om i det vidstrakte land.

Posten lover jo gull og grønne skoger, men av erfaring så vet vel de fleste at man må ta Posten's lovnader med en klype salt..

Har selv opplevd at en expresspakke over natten har brukt 7-8 dager fra Sandefjord og til Trondheim. Man skulle mest tro den ble kjørt med hest og kjerre.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte også hjem på døren når jeg bestilte meg ny pc fra NetShop.

Den dagen posten sa pakken skulle komme satt jeg hjemme å ventet hele kvelden men ingenting kom. Dagen etter kom den selvsagt mens jeg ikke var hjemme og jeg måtte plukke den opp på postkontoret likevel.

Nei spar heller den 50-lappen og hent det på postkontoret, mest sannsylig så må du det uansett...

Lenke til kommentar

Har opplevd akkurat det samme selv - levering på døren er bortkasta penger, siden de bare suser forbi og kaster en hentelapp i postkassa uten å faktisk levere slik de skal.

Er det noen her som jobber i posten og som har en rimelig forklaring på hvorfor dette skjer?

Lenke til kommentar

Hos meg suste de ikek forbi en gang. de bare leverer den på mandag, det er to dager etter jeg kunne hentet en annen pakke som jeg bestilte med servicepakke og som ble sendt til bergen med 5 min mellomrom.

Lenke til kommentar

Her er hva som står på de to forskjellige pakkesporingene:

På døren pakken må jeg ha før Servicepakken.

På døren:

08.06.07 16.31 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

08.06.07 08.05 VARSEL SENDT SMS: 98823788

08.06.07 05.50 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

07.06.07 19.34 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

Servicepakken:

09.06.07 08.18 ANKOMMET POSTKONTOR 5152 BØNES (COOP MEGA KRÅKENES)

08.06.07 08.47 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

07.06.07 19.48 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

07.06.07 16.41 INNLEVERT POSTKONTOR 0028 OSLO

Som dere ser er den pakken jeg betalte 300 kr ekstra for plutselig stoppet.

Det er det jeg komemr til å klage på. Dere ser også at jeg fikk varsel. men ingen pakke.

Har jeg en god "sak"?

Lenke til kommentar

I hvilken grad du har en god sak aner jeg ikke.

Men det er klart at her har ikke posten levert etter avtale/spesifikasjoner. På registeringene virker det som pakken har vært ute en tur, for å å komme inn igjen.

Ring til kundeservice igjen på mandag morgen, og krev høflig en forklaring på at de ikke har levert pakken hjem på døren (selv om du var tilstede mellom 17.00 og 20.00), og at du vil ha tilbakebetalt merfrakt grunnet manglende leveranse av tjeneste. Det siste biter de neppe på, men jeg mener du har krav på kompensasjon.

Dersom du ikke får noe svar, lag en skriftlig henvendelse.

Lenke til kommentar

Har ofte brukt På Døren, men posten har bare klart å levere 3 av 9 pakker den dagen det var bestilt til/utleveringen sto i sporingen.

Jeg har vært hjemme hver gang og tlf nr har alltid stått på pakken.

Om du klager så leverer de pakken neste arbeidsdag uten at du må betale på nytt (jippi!).

Lenke til kommentar

Vis jeg kommer opp i muntlig på onsdag har det ikek så mye å si, for da blir det ikke mye PC "mekking" uansett, men vis jeg kommer opp på fredag da vileld et vært greit å kunne hente pakken på postkonoret etter skolen i morgen. Jeg valgte På døren for kjappere leveringstid, men det ble det ikke mye av.

Endret av Mott
Lenke til kommentar

Jeg ventet i spenning hjemme en dag selv på pakke.

Den kom aldri, og jeg sjekket postkassen, og der lå det en lapp med at pakken var forsøkt levert. Akkuratt da var jeg like svart som postkassa :D

Tok bilder av nysnøen for dokumentasjon, sendte en nota til posten, via deres nettsider.

Posten tok kontakt med meg på telefon senere, og saken ble ordnet raskt å ryddig, selv om postbudet påstod at hadde vært på døren.

Så skjønnte dem på sentralen at dette var bløff fra postbudet sin side. :thumbup:

Lenke til kommentar

Tja... Hva skal man si? Ille at postbudene ikke gidder å gå til døra for å levere ei pakke, enten er de møkk lei jobben sin eller så er de bare late. Ellers har de mindre tid til å gjøre den enn det Posten håper på.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...