Gå til innhold

Messenger problem.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har fått et problem med min msn messenger 5.0.

Jeg har ikke fått logget meg på, på en uke's tid nå, noe som er utrolig irriterende :evil::evil:

Saken er den at det bare sluttet og virke, har avinstallert og lagt inn nytt fra messenger.microsoft.com, men til ingen nytte. Bruker W2K sp3.

Kobler meg til nettet via lan og ruter, og dette har da fungert aldeles glimrende før, disabler brannmuren min (norton) men det hjelper jo heller ikke.

Med den andre maskinen på lan'et bak ruteren går det greit, der kommer jeg på,men den er jo ikke den jeg bruker, så det er ett eller annet som hindrer den på min maskin!!

Noen forslag :???: :???:

Mvh

Goebbels

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, er du sikker på at nettverket er satt opp skikkelig.. Anntar det er det, men se om alt er satt opp som det skal; dns, gateway, ip, o.s.v.

Er det ny firewall du har? Virker som en port som ikke er åpnet på PC en din.. siden det virker på den andre.. Slakt alt som har med software firewall.. du kan jo og spesefikt gå inn i ruteren og si til den at den skal rute MSN porten til din maskins IP. Sette maskinen din opp som en virtuel server.

Håper dette var til litt hjelp..

Lenke til kommentar
Hei, er du sikker på at nettverket er satt opp skikkelig.. Anntar det er det, men se om alt er satt opp som det skal; dns, gateway, ip, o.s.v.

Er det ny firewall du har? Virker som en port som ikke er åpnet på PC en din.. siden det virker på den andre.. Slakt alt som har med software firewall.. du kan jo og spesefikt gå inn i ruteren og si til den at den skal rute MSN porten til din maskins IP. Sette maskinen din opp som en virtuel server.

Håper dette var til litt hjelp..

Hei ja netverket er satt opp riktig. alt annet funker bortsett fra messenger.

ingen ny installering eller noe slikt av brannmur/ruter etc. (klart noe har skjedd) hjelper ikke og kvele brannmur heller.

Kunne jo tenke meg og prøve og rute porten som messenger bruker, siden den andre maskinen ikke bruker messenger. Noen da som vet hvilke/n port/er den bruker??

Mvh

Goebbels

Lenke til kommentar

Hmm. fikk ikke den msnproxy tingen til å gjøre det bedre..

Men fikk en feilmedling når jeg åpnet programmet;

"component mswinsck.ocx not currently registered: file is missing or invalid"

Lastet den en slik fil, og da startet programmet, men er fremdeles ikke koblet til messenger.. :evil::evil:

Mvh

Goebbels

Lenke til kommentar
Hva med å sjekke om du ikke har satt på no proxy i selve MSN?

Tools ---> Options ----> Connection

Hvis du ikke har satt på proxy der kan du prøve å sette en proxy med port 80 til routern din ( en HTTP proxy )

Har prøvd med og uten men desverre hjalp det ikke :(:(

Lenke til kommentar
Åssen feilmld får du da? Skjer det ikke no ?

Får den; could not log on.. service unavailable, check if your connected.... retry, abort, cancel.... som du sikkert har sett før.. men han kommer innimellom styggelig fort, på ett brøkdels sekund spretter den opp, mens andre ganger virker det faktisk som om den prøver i det mimste.

Lenke til kommentar

Har prøvd med trillian og det var jo en positiv overaskelse, men der kan jeg jo se i loggen at det er mye trøbbel med at jeg blir kobla av, og at den reconnecter hele tida. Har skrudd av alt av tull i services og lignede i msconfig, så er neppe noe tredjeparts program som er skyld i det og heller ikke noe firewall! Har forøvrig reinstalleret hele skiten nylig også, så er neppe noe tredjeparts....

Så på meg virker det som problemet ligger et annet sted og det ser ikke ut til at jeg kan gjøre noe særlig med det! Men må nevne at MSN fungerer utmerket på jobb!

Noen andre som vet noe om dette? Har 2mbit fra NGT

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har brukt en VPN-klient til universitetet og da fungerer messengern bra, men så snart jeg kobler meg av og skal bruke messengern uten VPN oppstår problemet igjen. Er det noe sted jeg kan fornye DNS adressene? Har netopia router fra NGT. Er messengern avhengig av en DNS?

Lenke til kommentar

Prøv å last ned Trillian og koble deg på med det. Går det ikke så er det sikkert porten som er stengt (Skal finne den til deg asap). Funker Trillian så er det MSN softwaren..

Et godt spørsmål å stille seg selv er gjerne "Hva gjorde jeg på PCen rett før det stoppet å fungere" og ugjøre alt det, samme hvor dumt det måtte høres ut. Ta ut headsetet fra speakers og lignende :)

EDit: Port 1863 for server og 6891(-->6900) for sending av filer (Jo flere porter åpne jo flere kan filer kan du sende samtidig. Maks 9)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...