Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Batteriet "detter" ut på iPod - Prøvd åpnet

Magnus Holm

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg kjøpte en iPod Nano 7. februar 2006. Det virker nå som om batteriet sitter litt dårlig for iPod'en slår seg plutselig av innimellom. Særlig hvis den faller fra 20 cm høyde.

Jeg tenkte da at det bare var en kontakt som var dårlig og prøvde å åpne den opp. Jeg fikk det ikke til og det er så vidt synlig.

Nå vil jeg sende inn iPod'en til Apple for å få reparert den og lurer på om jeg skal si at jeg har åpnet den. Hva sier loven om dette? Garantien kan jo uansett ikke ta fra meg noen rettigheter, men hvis det ikke er spesifisert i loven har de kanskje lov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva Apple påstår de har garanti på gir jeg F i. Jeg lurer på hvordan dette er i forhold til loven. Sier den ingenting om det har vel Apple rett, men hvis ikke så burde det gå greit.

Jeg kan jo påstå at jeg ikke har åpnet den, men føler ikke for å lyve.

Lenke til kommentar

Jeg har en iPod Video 80GB, men vil gjerne at Nano'en skal virke. Kjekt med begge to ;)

Må igjen si at jeg ikke har åpnet den ordentlig. Kan sammenlignes med å skru opp skruene. Og det er ikke min skyld. Har ikke utsatt for iPod'en for noe spesielt. Den burde ha tålt det!

Lenke til kommentar
Hva Apple påstår de har garanti på gir jeg F i. Jeg lurer på hvordan dette er i forhold til loven. Sier den ingenting om det har vel Apple rett, men hvis ikke så burde det gå greit.

Jeg kan jo påstå at jeg ikke har åpnet den, men føler ikke for å lyve.

8815517[/snapback]

Du kan gi så mye f* som du vil, men hvis din åpning av produktet forårsaket feilene, eller din behandling av varen gjorde skaden, så står du ansvarlig for feilene.

I denne saken ville jeg ansett en retur tilbake til deg uten reperasjon som rimelig faktisk.

Så jeg gir faktisk siggen rett. Har du selv forårsaket feilen ved feilaktig bruk eller uvettig selv reperasjon av produktet, og noe går galt, så kan du ikke forvente at produsent rydder opp :)

Lenke til kommentar
Du kan gi så mye f* som du vil, men hvis din åpning av produktet forårsaket feilene, eller din behandling av varen gjorde skaden, så står du ansvarlig for feilene.

I denne saken ville jeg ansett en retur tilbake til deg uten reperasjon som rimelig faktisk.

8817693[/snapback]

Det holder vel at Apple kan sannsynliggjøre at kunden selv er skyld i feilen. Når man mottar en iPod som er forsøkt åpnet og som har feilbeskrivelsen "batteriet detter ut når den faller ca. 20 cm" vil jeg tro du stiller ganske svakt.

Lenke til kommentar

8817693[/snapback]

Det holder vel at Apple kan sannsynliggjøre at kunden selv er skyld i feilen. Når man mottar en iPod som er forsøkt åpnet og som har feilbeskrivelsen "batteriet detter ut når den faller ca. 20 cm" vil jeg tro du stiller ganske svakt.

8819742[/snapback]

Blir jo det jeg skrev, at en påviser brukerfeil :)

Lenke til kommentar
Det er ikke jeg som har forårsaket feilen! Jeg prøvde å åpne den, men lokket satt for godt fast så jeg ga opp :)

Er redd for at Apple skal skylde på min "reparasjon" for å ikke betale utgiftene :(

8827372[/snapback]

Flytt til Amerika, saksøk Apple for flere millioner (ingenting for store Apple), flytt til Norge igjen i luxus villa og bruk iPoden på 80 GB istedet!

Nano er bare tåpelig, når man først skal ha liten iPod så burde det vært to typer.

Den som er liten uten skjerm og den som er stor med skjerm!

Ingen vits med liten Pod og skjerm på den når skjermen er til ingen nytte!

Lenke til kommentar

Verste som skjer er at de sier nei og sender med faktura for kostnadene de får ved å returnere ipoden^^.

Men en garanti er en garanti og faller kun bort om du bruker gjenstanden på en måte som ikkje var ment å brukes. At en ipod faller 20 cm og treffer noe hardt i ny og ne kan nok desverre vere nok til at garantien forsvinner... På den andre siden kan det jo vere at brevet havner hos en grei Apple reperatør (yeah right...) who knows? =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...