Magnus Holm Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Nå har det seg sånn at jeg kjøpte en iPod Nano 7. februar 2006. Det virker nå som om batteriet sitter litt dårlig for iPod'en slår seg plutselig av innimellom. Særlig hvis den faller fra 20 cm høyde. Jeg tenkte da at det bare var en kontakt som var dårlig og prøvde å åpne den opp. Jeg fikk det ikke til og det er så vidt synlig. Nå vil jeg sende inn iPod'en til Apple for å få reparert den og lurer på om jeg skal si at jeg har åpnet den. Hva sier loven om dette? Garantien kan jo uansett ikke ta fra meg noen rettigheter, men hvis det ikke er spesifisert i loven har de kanskje lov. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Du børr ikke slippe Ipoden fra 20cm høyde, du børr heller ikke åpne ting du har tenkt å returnere.. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg slipper den ikke fra 20cm høyde, men det har skjedde at jeg har mistet den. Eller hvis jeg bare er litt røff med den... Men er det ulovlig å prøve å åpne den for å reparere det selv? Og jeg fikk jo ikke til å åpne den... Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det er ikke ulåvelig, men skall du returnere den til Apple vill de neppe fåreta seg noe somhelst om du har åpnet den.. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Hva Apple påstår de har garanti på gir jeg F i. Jeg lurer på hvordan dette er i forhold til loven. Sier den ingenting om det har vel Apple rett, men hvis ikke så burde det gå greit. Jeg kan jo påstå at jeg ikke har åpnet den, men føler ikke for å lyve. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Ingen tar vell inn åpne defekte varer som avsender mener var istykker før han tok frem brødkniven å skrudde opp umbrako skruene.. Hvor kjøpte du Ipoden? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Apple Store EDIT: Nettbutikken, altsa... Endret 8. juni 2007 av Judofyr Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 ok, Jeg mener fremdeles det jeg har sakt tidligere, men du kan jo prøve å bløffe de.. Men det er ingen god idee, koster ikke mer enn 1000,- for en ny Ipod, er ikke verdt å gjøre seg til kjeltring for den prisen.. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg har en iPod Video 80GB, men vil gjerne at Nano'en skal virke. Kjekt med begge to Må igjen si at jeg ikke har åpnet den ordentlig. Kan sammenlignes med å skru opp skruene. Og det er ikke min skyld. Har ikke utsatt for iPod'en for noe spesielt. Den burde ha tålt det! Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 så lenge det ikke vises att den er skrudd opp har det kanske ingen ting å si, men ta kontakt med Apple.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hva Apple påstår de har garanti på gir jeg F i. Jeg lurer på hvordan dette er i forhold til loven. Sier den ingenting om det har vel Apple rett, men hvis ikke så burde det gå greit. Jeg kan jo påstå at jeg ikke har åpnet den, men føler ikke for å lyve. 8815517[/snapback] Du kan gi så mye f* som du vil, men hvis din åpning av produktet forårsaket feilene, eller din behandling av varen gjorde skaden, så står du ansvarlig for feilene. I denne saken ville jeg ansett en retur tilbake til deg uten reperasjon som rimelig faktisk. Så jeg gir faktisk siggen rett. Har du selv forårsaket feilen ved feilaktig bruk eller uvettig selv reperasjon av produktet, og noe går galt, så kan du ikke forvente at produsent rydder opp Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Du kan gi så mye f* som du vil, men hvis din åpning av produktet forårsaket feilene, eller din behandling av varen gjorde skaden, så står du ansvarlig for feilene.I denne saken ville jeg ansett en retur tilbake til deg uten reperasjon som rimelig faktisk. 8817693[/snapback] Det holder vel at Apple kan sannsynliggjøre at kunden selv er skyld i feilen. Når man mottar en iPod som er forsøkt åpnet og som har feilbeskrivelsen "batteriet detter ut når den faller ca. 20 cm" vil jeg tro du stiller ganske svakt. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Du gjør vell det da.. Det hadde vert bedre hvis du hadde kjøpt Ipoden hos komplett, de er så snille på reklamasjon, men så må de ha ett stort overskudd, tror dere ikke det? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Du kan gi så mye f* som du vil, men hvis din åpning av produktet forårsaket feilene, eller din behandling av varen gjorde skaden, så står du ansvarlig for feilene.I denne saken ville jeg ansett en retur tilbake til deg uten reperasjon som rimelig faktisk. 8817693[/snapback] Det holder vel at Apple kan sannsynliggjøre at kunden selv er skyld i feilen. Når man mottar en iPod som er forsøkt åpnet og som har feilbeskrivelsen "batteriet detter ut når den faller ca. 20 cm" vil jeg tro du stiller ganske svakt. 8819742[/snapback] Blir jo det jeg skrev, at en påviser brukerfeil Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Du gjør vell det da.. Det hadde vert bedre hvis du hadde kjøpt Ipoden hos komplett, de er så snille på reklamasjon, men så må de ha ett stort overskudd, tror dere ikke det? 8819763[/snapback] OT: http://www.komplett.com/doc/2006/Komplett-2006-EN.pdf On topic: Det er vel bare å påberope seg reklamasjon, sende Nano'en i retur, og se hva som skjer..? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Det er ikke jeg som har forårsaket feilen! Jeg prøvde å åpne den, men lokket satt for godt fast så jeg ga opp Er redd for at Apple skal skylde på min "reparasjon" for å ikke betale utgiftene Lenke til kommentar
Kiwiboy Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det er ikke jeg som har forårsaket feilen! Jeg prøvde å åpne den, men lokket satt for godt fast så jeg ga opp Er redd for at Apple skal skylde på min "reparasjon" for å ikke betale utgiftene 8827372[/snapback] Flytt til Amerika, saksøk Apple for flere millioner (ingenting for store Apple), flytt til Norge igjen i luxus villa og bruk iPoden på 80 GB istedet! Nano er bare tåpelig, når man først skal ha liten iPod så burde det vært to typer. Den som er liten uten skjerm og den som er stor med skjerm! Ingen vits med liten Pod og skjerm på den når skjermen er til ingen nytte! Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det er da ingen ting og være redd for, send den inn til Apple du, så får du se hva de sier.. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Verste som skjer er at de sier nei, så her har du ingenting å tape Lenke til kommentar
DeadPplCantFly Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Verste som skjer er at de sier nei og sender med faktura for kostnadene de får ved å returnere ipoden^^. Men en garanti er en garanti og faller kun bort om du bruker gjenstanden på en måte som ikkje var ment å brukes. At en ipod faller 20 cm og treffer noe hardt i ny og ne kan nok desverre vere nok til at garantien forsvinner... På den andre siden kan det jo vere at brevet havner hos en grei Apple reperatør (yeah right...) who knows? =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå