Sky89 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hei, har et problem med 2 pcèr Jeg har koblet denne pc`n opp med en annen pc ved hjelp av en kryssakabel, men de klarer ikke å koble seg opp til hverandre, kommer bare at "en nettverkskabel er koblet fra"-melding hele tiden.Den prøver å hente nettverkadressen, men finner den ikke, og da kommer det igjen at kabelen ikke er tilkoblet.. Sjekket at nettverkskabelen og kortene virket ved å koble til internett og ved å teste kabelen via denne pc`n og en annen. Disse 2 pcène fant hverandre Men de 2 jeg virkelig vil skal finne hverandre finner ikke hverandre, noen ideèr til hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Grunnen kan være at du ikke har noen DHCP-server som deler ut IP-adresse mellom de to PC'ene. For at dette skal virke må du nok sette fast IP-adresse på begge PC'ene. Prøv dette: PC1 IP 192.168.100.1 Subnet: 255.255.255.0 PC2 IP 192.168.100.2 Subnet: 255.255.255.0 Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Har prøvd dette, men det funker fortsatt ikke. Det er desverre ingen forskjell. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Og kabelen er krysset slik som denne: Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Hehe, vet bare at det er en vanlig kryssakabel, og at den virker. Fant en router som jeg kunne bruke istedenfor, men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå