Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Den store testikkel - tråden


Juden

Anbefalte innlegg

Jeg vet veldig godt hvordan det er å få et skikkelig spark i pungen...

resulterte i at jeg måtte operere...

 

Nå er jeg 99% sikker på at jeg er steril..Har sine fordeler og ulemper...

Men spenner eller prøver noen å spenne meg der nede nå så bør de kunne løpe 60 meter på under 7 blanke

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet veldig godt hvordan det er å få et skikkelig spark i pungen...

resulterte i at jeg måtte operere...

 

Nå er jeg 99% sikker på at jeg er steril..Har sine fordeler og ulemper...

Men spenner eller prøver noen å spenne meg der nede nå så bør de kunne løpe 60 meter på under 7 blanke

8815400[/snapback]

 

Ohohoh, den personen hadde jeg personlig lobotomert hvis det var meg.

Lenke til kommentar
Tror ikke testiklene er mer utsatt for kreft fra stråling enn resten av kroppen, men stråling kan gjøre deg steril, eventuelt kan det resultere i barn med misdannelser..

8815350[/snapback]

Hørt om testikelkreft? SKal visst være mye større sjangse for å få det om du ofte har mobil i en lomme der nede eller i fanget.

Lenke til kommentar
Jeg vet veldig godt hvordan det er å få et skikkelig spark i pungen...

resulterte i at jeg måtte operere...

 

Nå er jeg 99% sikker på at jeg er steril..Har sine fordeler og ulemper...

Men spenner eller prøver noen å spenne meg der nede nå så bør de kunne løpe 60 meter på under 7 blanke

8815400[/snapback]

 

Ohohoh, den personen hadde jeg personlig lobotomert hvis det var meg.

8815410[/snapback]

 

Det hadde jeg også..men det er mange år siden og jeg husker rett og slett ikke hvem det var...Mer bestemt så er det 24-25 år siden..

Lenke til kommentar

Ballene kan ta skade av følgende:

- varme

- kulde

- slag

- klemming

- biting

- sliting

- stikking

 

Når det er sagt så vil de fleste reagere og foreta forhåndsregler før noen av de overnevnte kan gjøre større skader(om man har et normalt nervesystem vel og merke). Men de tingene som kan gjøre skade enten ved lang påvirkning eller overraskelser er da varme/kulde og slag. Slag trenger ikke nødvendigvis å være fatalt, men det er heller ikke vits i å ta tjangsen. Varme er et problem som blir mer og mer utbredt i forhold til laptopper i fanget, trange bukser/truser, og da spesielt i forbindelse med trening. Varme reduserer sædkvaliteten/antall og kan både få kortsiktig virking og langtsiktig/permanent virkning om man er uheldig. Men det meste her lærer de fleste seg fra de er små med trening, lekeslossing, selvbeføling osv. Det som ikke er godt er ikke godt.

 

Men det er en ting som eg synes er veldig intresant. Eg har hørt rykter om at det er mulig å "tvinne" sædlederene rundt hverandre ved å "snu" på ballesekkene(bytte plass). Resultatet skal vistnok være umiddelbare umenneskelige smerter. Noen som har prøvd? Eller er villig til å prøve i god gammeldags brainiac-style?

Lenke til kommentar
Tror ikke testiklene er mer utsatt for kreft fra stråling enn resten av kroppen, men stråling kan gjøre deg steril, eventuelt kan det resultere i barn med misdannelser..

8815350[/snapback]

Hørt om testikelkreft? SKal visst være mye større sjangse for å få det om du ofte har mobil i en lomme der nede eller i fanget.

8815420[/snapback]

 

Det er ikke bevist noen sammenheng mellom testikkelkreft og mobiltelefonbruk eller annen stråling..

Testikkelkreft er heldigvis en relativt sjelden sykdom :)

Lenke til kommentar

Nei,er vel ikke helt bevist noen sammenheng mellom stråling og sykdom i det hele tatt men man vet da ikke alt om konsekvenser av stråling ennå heller. Er likevel smart å være forsiktig så jeg passer nå på hvor jeg plasserer mobilen over lang tid. Men ja,noen veldig vanlig sykdom er det nå ikke.

Lenke til kommentar

Det er bevist at stråling fører til sykdom/skader jo, men da snakker vi om ioniserende stråling og UV-stråling. Mikrobølgene en mobil sender ut er ikke på langt ner så energirik som disse stråletypene. Faktisk mindre energirik enn vannlig lys (mengden energi betyr ikke alt i denne sammenhengen, men dog). Mikrobølger er vi ikke sikre på om kan ha skadlige effekter, men det vil jo kanskje være logisk å anta at det blir som med infrarød stråling(varme), den er ikke farlig i små mengder, men hvis det blir nok av den kan det få fatale følger. Spørsmålet er hvor mye mikrobølgestråling som skal til før det er skadelig, og om mennesker noen gang blir utsatt for dene mengden.

Lenke til kommentar

Det er vel også noen teorier om at slag/skader på testiklene kan trigge testikkelkreft uten at dette er skikkelig bevist.

 

Forresten så er testikkelkreft den vanligste krefttypen hos unge menn, så selv om det ikke er veldig vanlig så er det heller ikke sjelden (sett i forhold til kjønn/alder).

Lenke til kommentar
bør vell passe på å ikke gå med får trange truser tror æ en tante sa ti mæ en gang.

å sjekke jevnlig etter fårandringer å sånn.

kansje varme og? pungen henger jo utfår kroppen pga at dn trenger kjøling,når det er kaldt trekker den jo seg sammen(mot kroppen).

slag og spark er vell heller ikke bra,driver man me noe sport dær skrotum er utsatt bør man bruke susp.

8815247[/snapback]

 

Det å bruke bokser/truser/bukser generelt er medisinsk sett ikke det beste på en varm sommerdag, da ideèl temperatur er 25 grader eller noe slikt for produksjon av sperm. Og som du nevner, trange truser er ikke bra. Heller ikke f.eks. sykling.

 

Eg har hørt rykter om at det er mulig å "tvinne" sædlederene rundt hverandre ved å "snu" på ballesekkene(bytte plass). Resultatet skal vistnok være umiddelbare umenneskelige smerter. Noen som har prøvd? Eller er villig til å prøve i god gammeldags brainiac-style?

Dette er et oppdrag for Jackass.. :thumbup:

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Er badstue farlig for testiklene?

8818282[/snapback]

Tror du virkelig alle som går i badestue verden over blir sterile?

 

Når noen knuser fingrene dine med hammer, så brekker de og blir ødelagt.

Når noen knuser nøttene dine med hammer, så blir de også ødelagt.

 

Det er lov å bruke hodet av og til.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Tror jeg også må ta en tur til legen for å skjekke om jeg er steril. Skulle gå opp en bratt bakke med sykkelen, men jeg orker såklart ikke å leie sykkelen, men heller gå med sykkelen mens jeg var på den. (altså at stangen var rett under ballene mine), og dette var på vinteren med is i bakken. Sklei jo såklart og datt rett ned på stanga.

 

Må manne meg opp nå og stikke en tur til legen. For håpe alt er i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...