Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En venn av meg har fått et virus som gjør at hun sender følgende mld til alle kontaktene sine

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
(20:15) (L)RENIPUS(L)IKKE TRYKK PÅ LINKEN DET ER VIRUS!!:@:

HOLY SHIT! Have you seen this?!? www.clip-engine.com/5035/(mailen til den hun sender til).exe

Har prøvd å hjelpe henne, bla med denne. Men det funket hvis ikke =/

Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv fått dette jeg. Verste er at jeg trykka ikke på linken en gang! Den åpna seg selv :(

Skal få en kis til i kikke på det idag. Det var bra igår etter at Norman virus scan var ferdig. Men idag kom det tilbake igjen :(.

Imellomtiden til det er mere om dette viruset anbefaler jeg dere å bruke Web messenger.

Lenke til kommentar

'Msn'-viruset er en gammel 'kjenning' som jeg antar de fleste oppegående AV-programmer ( antivirus / antispyware) i dag klarer å ta. Problemet med 'virus' er at det ofte åpner opp for andre infeksjoner etc. , så jeg oppfordrer til å poste en HJT-logg, som kan fortelle om det er noe mer som bør gjøres for å få en ren pc.

Kjør gjerne gjennom langversjonen i følgende post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246

Lenke til kommentar

Det som er så utrolig er at folk fanken meg trykker på den linken. :hmm:

"Dere må se og lære dere dette: Ikke TRYKK men spør avsender om det er han/hun som har sendt det." :thumbup:

Mvh Mat

Msn'-viruset er en gammel 'kjenning' som jeg antar de fleste oppegående AV-programmer ( antivirus / antispyware) i dag klarer å ta.

Jeg tok og lastet ned den filen men åpnet den ikke. Jeg brukte NAV 2007 og scannet den filen.

Den fant ikke noe virus i den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...