Gå til innhold

Spørsmål angående One Call.


Anbefalte innlegg

Tror de (Televoip) har skiftet eiere og slikt, så det kan nok være at det periodevis har vært dårlig med support.

 

For min del så har det fungert slik at jeg fikk litt hjelp fra support for ca to år siden da jeg satte opp linjen. Supporten den gang var meget bra. Siden da så har det ikke vært et eneste problem, slik at det egentlig aldri har vært behov for å kontakte support. Samtalekvaliteten har vært helt topp hele tiden.

 

Man kan vel si det slik at Televoip på godt og vondt bærer preg av å være et slags "gjør det selv abonement" der det egentlig forutsettes at brukeren selv sitter på litt kunskap og erfaring omkring iptelefoni.

 

Hvis man for eksempel ikke vet hvordan man forwarder porter gjennom en router så blir nok ikke lyden bra. Televoip sin oppkopling krever også "litt mer" av routerens evne til å håndtere iptelefoni, er min erfaring. (Prøvde ut flere routere for å finne den/de typene som håndterer iptelefoni best.)

 

For meg så har det vært 2 år med feilfri teknisk operasjon, førsteklasses lyd og best av allt ikke en eneste regning. (Det hele er forhåndsbetalt med ring kontant til 14 øre pr minutt eller noe slikt.)

 

Skiftet fra Telio og synes Televoip ligger mange mil foran Telio hva angår produkt.

 

Hvis man ikke ønsker å sette seg inn i teknologien, så leverer jo Telio en boks, der det bare er å plugge den inn på linjen og tut og kjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk det til å fungere og forwardet alle portene instruksjonen ba meg forwarde, men samtalekvaliteten var særdeles dårlig til utlandet med dem. Når det store argumentet for i det hele tatt bruke ip-telefon er at det er billigere til utlandet, er det ikke fristende å ha samme samtalekvalitet som på ringekortene man får kjøpt på innvandrersjappen på hjørnet. De koster ofte en brøkdel av hva andre tilbud koster, men samtalekvaliteten er også deretter.

 

I tillegg brøt påfyllingssystemet sammen på et tidspunkt, slik at jeg ikke fikk fylt på. Resultatet var at konto ble tømt for en tusenlapp, og jeg fikk 150 i ringetid. Penger jeg ble lovt tilbake når jeg endelig fikk tak i support, men ikke har fått den dag i dag (ca. 12 mnd. etter fadesen).

 

Men, hvis du ikke har noen problemer, for all del, bruk dem.

Lenke til kommentar

Da må vel jeg ha vært ganske heldig med mitt Televoip abonement, for jeg har ikke hatt noen av de problemene. Hadde de hentet ut 850,- kr av mitt kredittkort uten å gi telleskritt, så tror jeg nok ikke jeg hadde beholdt dem mange sekundene. Har ellers lest på nettforum at det stemmer at supporten deres har vært nede periodevis. Bestemte meg for å avvente situasjonen selv for å se hva som skjedde i forbindelse med oppkjøp av selskapet etc. Må vel til en forandring ha hatt en god porsjon flaks for jeg har faktisk ikke hatt noe problem. (Untatt en gang for ca et år siden, når jeg tenker meg om, da de forandret konfigureringsdata uten å gi beskjed. Mailet da til support og fikk faktisk hurtig svar.)

 

Ville ellers prioritert og vektlagt en leverandør som tillater bruk av eget iptelefoni utstyr, dvs ikke Telio. Null fakturaer synes jeg også er bra. Ved å kombinere for eksempel Televoip (eller andre uten fastavgift) med for eksempel OneCall kontant pluss en Asterisk server, så kan man for eksempel ringe ut til store deler av verden for 70-80 øre pr minutt eller noe slikt (fra mobiltelefon og via asterisk) uten at man behøver å tenke på en eneste regning.

Lenke til kommentar

Djuice ringte i dag og presterte å få frem et regnestykke på at jeg kom til å spare masse penger hvis jeg gikk over fra Onecall til deres Djuice Zero.

 

Etter et kjapt regnestykke selv på telepriser.no kom jeg frem til at Djuice zero blir 120 kroner dyrere i måneden, vet ikke om det var inkludert månedsavgiften og oppstartsavgiften deres..

 

Sorry Telenor/Djuice.. Dere har rett og slett ikke det billigste abonnementet for den allminnelige mobilbruker :)..

 

Attpåtill så var denne snørrungen fra djuice som ringte skråsikker på at jeg kom til å spare penger ved å gå over til zero.. Ble nesten litt irriterte der jeg satt og snakket med han.

Lenke til kommentar
Djuice ringte i dag og presterte å få frem et regnestykke på at jeg kom til å spare masse penger hvis jeg gikk over fra Onecall til deres Djuice Zero.

 

Etter et kjapt regnestykke selv på telepriser.no kom jeg frem til at Djuice zero blir 120 kroner dyrere i måneden, vet ikke om det var inkludert månedsavgiften og oppstartsavgiften deres..

 

Sorry Telenor/Djuice.. Dere har rett og slett ikke det billigste abonnementet for den allminnelige mobilbruker :)..

 

Attpåtill så var denne snørrungen fra djuice som ringte skråsikker på at jeg kom til å spare penger ved å gå over til zero.. Ble nesten litt irriterte der jeg satt og snakket med han.

9521060[/snapback]

 

Djuice zero har månedsavgift på 99 kr, 198 hvis du kjøper med subsidiert telefon. Jeg har aldri skjønt hva greia med djuice zero er... Det er jo dyrt! Og nå har telenor sluttet med djuice magnum som faktisk var et topp abonnement. Sorry for off topic

Endret av GardinTrapp
Lenke til kommentar

Djuice Zero ser ut til å være omtrnet en Telenor parallel til Netcon sin Smarttalk. Grunnprinsippet ser ut til å være en minimumsfakturering på 99, og eventuelt et tillegg på 100 Kr hvis ny telefon pluss eventuelle tillegg for divere andre tjenester.

 

http://telenormobil.no/priser

 

https://netcom.no/priser.html

 

Jeg synes rent personlig at Netcom smarttalk regelmessig kommer ut på omtrent det dobbelte av det som jeg hadde forventet med alle tillegg for ditten datten inkludert. Kan ikke tenke meg at Telenor skal være noe stort bedre.

 

I et forholdsvis lite land som Norge så vil størelsen på hele mobilmarkedet være sånn noenlunde konstant. Så godt som alle vil ha mobiltelefon slik at det ikke nytter å få flere brukere.

 

På grunn av konkurransen mellom mobilselskapene så går de offisielle prisene på teleskritt ned. Mobiltelefonenselskapene har egentlig bare ett ett eller to valg dersom de skal opprettholde samme intjening som tidligere.

 

Enten så må man lage noen nye tjenester som kunden er villig til å betale for, for eksempel datatjenester, multimedia meldinger, billedtelefoni etc, eller så må man på en eller annen måte ha rutiner for å skrive regninger med gaffel slik at kunden i praksis kommer ut med regninger som ligger over det forventede.

 

Kan vanskelig forestille meg at det i praksis er mulig å spare penger ved å skifte over til et abonement fra Telenor. (Selv om det faktisk kan se ut som om betingelsene på papiret er vel så bra som de for Netcom Smarttalk.)

 

Utfordringen for de etablerte mobiltelefoniselskapene i dag er vel omtrent slik:

 

Antallet aktører går opp mens den nominelle minuttprisen for samtale går ned, hvordan skal vi da klare å sende flere og større regninger til våre kunder ? Juice Zero er formodentlig et initiativ i den forbindelse.

 

For andre aktører som ønsker seg inn på markedet, så ser det ut til å være en brukbar strategi å gi vekk de første ringeminuttene for så å ta inn kronene i neste runde.

 

Ved abonementer som OneCall kontant og andre forbetalte abonementer så mottar jo mobilselskapene betalingen allerede før tjenesten er levert. Allikevel så ønsker selskapene heller å sende en regning. Hvorfor ønsker de nå det ?

 

Er det noen mobiltelefoniselskaper som ikke er et privat selskap ? Er det noen private selskaper som ikke har det som mål å tjene penger ?

 

Ser ellers at Djuice Zero kommer ut på 19 plass, prismessig hos http://www.telepriser.no/

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...