sforum Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hva er erfaringene med levering av simkort i disse dager? Jeg skal portere fra netcom å bestilte Onecall faktura på lørdag. På fredag flytter jeg fra min folkeregistrerte adresse, er det sjanse for å få simkortet før det? (altså ikke aktivt, portering skal jo ta a 2 uker, men man får vel simkortet før porteringen skjer..(?) hos andre operatører har jeg i hvertfall alltid fått simkortet rundt en uke før det blir operativt) Lenke til kommentar
aulvaer Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Når går de over til Network Norway? Og da har de altså ikke 3G? Men på hjemmesiden sin har de priser for videotelefoni... hvordan fungerer det med EDGE? Hvis man er utenfor Network Norway sitt område, for eksempel i Trondheim, da bruker man altså Netcom sitt nett, kan man da bruke 3G? edit: Fant svar på de fleste spørsmålene mine her: http://www.amobil.no/artikkel/operatorer/o...ter_ut_3g/41046 Om 3G utenfor dekningsområdet: "Kunder utenfor nettet til Network Norway som roamer i NetCom sitt nett vil heller ikke få tilgang på 3G. Det bekrefter teknisk sjef i Network Norway, Geir Løvnes." Da er det nok ikke like aktuelt for meg, gitt. Endret 12. august 2007 av aulvaer Lenke til kommentar
sforum Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Får man ikke 3g når man roamer på netcom heller? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Hva faen, jeg byttet akkurat til onecall, og jeg får meg p1i imorgen eller tirsdag.. Trenger jo 3G da da EDIT: De får visstnok 3G over nyttår, så da klarer jeg meg vel uten i en 4 måneders tid. Endret 12. august 2007 av Thomas_H Lenke til kommentar
aulvaer Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hva faen, jeg byttet akkurat til onecall, og jeg får meg p1i imorgen eller tirsdag.. Trenger jo 3G da da EDIT: De får visstnok 3G over nyttår, så da klarer jeg meg vel uten i en 4 måneders tid. 9263215[/snapback] Du klarer deg jo, men kjipt at SE fremdeles ikke legger inn EDGE i telefonene sine. Er ikke så stor forskjell på EDGE og 3G, men GPRS og 3G merker man forskjell på ja. Får håpe for deg at du henger mange steder med wlan da, og at Network Norway faktisk kommer med 3G over nyttår... amobil fikk jo ikke noen bekreftelse på det da de spurte. Se her under overskrift "- Har han sagt det?" Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Ja, er jalla at SE ikke kombinerer det. Hvertfall i en proff telefon som P1. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hmmm. Onecall Faktura er vurderbart. Har per dags dato Chess kontant og er i og for seg fornøyd med det. Det viktigste for meg er at det er billig og at jeg ikke får brev eller reklame i postkassen. 9255321[/snapback] Det eneste jeg har fått i posten av OneCall er SIM-kortet og gratis konsertbilletter. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Finner denne oversikten under Onecall sine sider. Hvor mye er det egentlig jeg skal betale? Stemmer det med 22.33kr eller 51.38kr? Jeg finner ingenting under "Samtalespesifikasjon" utenom en melding til 1880. Kan det være SMS-kvitteringene jeg betaler for? Endret 12. august 2007 av Zevs. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det er 22,33 kr du skal betale. 51,38 er før fratrekk av inkluderte ringeminutter/SMSer. Det du betaler for kan være roaming (bruk i utlandet), GPRS, SMS-innhold o.l. Lenke til kommentar
Ooompah Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Styr unna one call. Mulig jeg har vært uheldig, men har dårlig erfaring med de og sier opp mitt abbonnement i morgen tidlig. Har bredbåndtelefon abb hos de og har hatt endel tekniske problemer. Mister forbindelsen både titt og ofte. Dette har jeg under tvil godtatt, men når de surrer med regninger da sier jeg nok er nok. Har plutselig fått krav om å betale 4-5 regninger, den eldste helt tilbake fra november 06. veldig morsomt når man har betalt disse i god tid før forfall. NOK ER NOK! Skifter til telenor eller no sånt i morgen. De er riktignok endel dyrere men de har nå ordentlig system med regninger hvertfall. One call kan vente seg en oppringning fra en FLY FORBANNA FINNMARKING i morgen tidlig...GRRRRRRRR! Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 One Call bredbåndstelefon abb er så klart ikke like bra som vanlig mobil abonement. Om du skal ha et bredbåndstelefon anbefaller jeg Telio, bare gode erfaringer fra de. Lenke til kommentar
poe Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 One Call bredbåndstelefon abb er så klart ikke like bra som vanlig mobil abonement. Om du skal ha et bredbåndstelefon anbefaller jeg Telio, bare gode erfaringer fra de. 9375003[/snapback] Jeg har hatt onecall bredbåndstelefon fra onecall i over 2 år og opplevd svært få problemer med den. En del innkjøringsproblemer var det, men etter noen hyggelige samtaler med kundeservice så er alle problemene løst, og nå har telefonen vært dønn stabil. Så hva du begrunner dine uttaleser i skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 [Jeg har hatt onecall bredbåndstelefon fra onecall i over 2 år og opplevd svært få problemer med den. En del innkjøringsproblemer var det, men etter noen hyggelige samtaler med kundeservice så er alle problemene løst, og nå har telefonen vært dønn stabil. Så hva du begrunner dine uttaleser i skjønner jeg ikke. 9375390[/snapback] Tipper han baserer uttalelsene på fakta, sånn som hva det koster. Det han sier at Mobilabmnt er en av de billigste i markedet. Bredbåndstelefonien derimot er ikke like konkurransedyktig ift f.eks Telio og Lebara, Som tilbyr gratis telefoni uansett og i tillegg lar deg ringe gratis til utlandet. bare at det produkt er stabilt og uten problemer så betyr vel det ikke automatisk at det er bra? Lenke til kommentar
poe Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 [Jeg har hatt onecall bredbåndstelefon fra onecall i over 2 år og opplevd svært få problemer med den. En del innkjøringsproblemer var det, men etter noen hyggelige samtaler med kundeservice så er alle problemene løst, og nå har telefonen vært dønn stabil. Så hva du begrunner dine uttaleser i skjønner jeg ikke. 9375390[/snapback] Tipper han baserer uttalelsene på fakta, sånn som hva det koster. Det han sier at Mobilabmnt er en av de billigste i markedet. Bredbåndstelefonien derimot er ikke like konkurransedyktig ift f.eks Telio og Lebara, Som tilbyr gratis telefoni uansett og i tillegg lar deg ringe gratis til utlandet. bare at det produkt er stabilt og uten problemer så betyr vel det ikke automatisk at det er bra? 9486585[/snapback] Nå betaler jeg 100,- pr mnd og kan ringe ubegrenset til andre fasttelefoner. Mener da at Telio ligger vesentlig høyere enn dette? Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 [Jeg har hatt onecall bredbåndstelefon fra onecall i over 2 år og opplevd svært få problemer med den. En del innkjøringsproblemer var det, men etter noen hyggelige samtaler med kundeservice så er alle problemene løst, og nå har telefonen vært dønn stabil. Så hva du begrunner dine uttaleser i skjønner jeg ikke. 9375390[/snapback] Tipper han baserer uttalelsene på fakta, sånn som hva det koster. Det han sier at Mobilabmnt er en av de billigste i markedet. Bredbåndstelefonien derimot er ikke like konkurransedyktig ift f.eks Telio og Lebara, Som tilbyr gratis telefoni uansett og i tillegg lar deg ringe gratis til utlandet. bare at det produkt er stabilt og uten problemer så betyr vel det ikke automatisk at det er bra? 9486585[/snapback] Nå betaler jeg 100,- pr mnd og kan ringe ubegrenset til andre fasttelefoner. Mener da at Telio ligger vesentlig høyere enn dette? 9489685[/snapback] Da har du bundet deg for ett år av gangen right? eller ihvertfall betalt 1200 kr. Som sagt kommer vel an på hva man skal bruke til. inkludert i de 60 ekstra kr er jo store deler av Europa og Amerika pluss gratisminutter til andre land i verden. Så for deg som ikke har behov for det..er det nok billigere å bruke one call... alt kommer til hva man ønsker å bruke. For meg er One Call dyrere siden min bedre halvdel er i utlandet.... Lenke til kommentar
poe Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 [Jeg har hatt onecall bredbåndstelefon fra onecall i over 2 år og opplevd svært få problemer med den. En del innkjøringsproblemer var det, men etter noen hyggelige samtaler med kundeservice så er alle problemene løst, og nå har telefonen vært dønn stabil. Så hva du begrunner dine uttaleser i skjønner jeg ikke. 9375390[/snapback] Tipper han baserer uttalelsene på fakta, sånn som hva det koster. Det han sier at Mobilabmnt er en av de billigste i markedet. Bredbåndstelefonien derimot er ikke like konkurransedyktig ift f.eks Telio og Lebara, Som tilbyr gratis telefoni uansett og i tillegg lar deg ringe gratis til utlandet. bare at det produkt er stabilt og uten problemer så betyr vel det ikke automatisk at det er bra? 9486585[/snapback] Nå betaler jeg 100,- pr mnd og kan ringe ubegrenset til andre fasttelefoner. Mener da at Telio ligger vesentlig høyere enn dette? 9489685[/snapback] Da har du bundet deg for ett år av gangen right? eller ihvertfall betalt 1200 kr. Som sagt kommer vel an på hva man skal bruke til. inkludert i de 60 ekstra kr er jo store deler av Europa og Amerika pluss gratisminutter til andre land i verden. Så for deg som ikke har behov for det..er det nok billigere å bruke one call... alt kommer til hva man ønsker å bruke. For meg er One Call dyrere siden min bedre halvdel er i utlandet.... 9489859[/snapback] Selvfølgelig kommer det an på hva man bruker telefonen til. Ringer jeg utenlands bruker jeg Skype Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Selvfølgelig kommer det an på hva man bruker telefonen til. Ringer jeg utenlands bruker jeg Skype 9489934[/snapback] Men det er jo ikke gratis? og så er det ikke alle land man har så god nettilkobling som man har Norge. Fasttelefon har nesten hele verden men ja jeg forstår hva du mener Lenke til kommentar
poe Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Selvfølgelig kommer det an på hva man bruker telefonen til. Ringer jeg utenlands bruker jeg Skype 9489934[/snapback] Men det er jo ikke gratis? og så er det ikke alle land man har så god nettilkobling som man har Norge. Fasttelefon har nesten hele verden men ja jeg forstår hva du mener 9489981[/snapback] Hei igjen. Nå har One Call oppdatert plattformen som ip telefonen benytter og portert nummeret mitt over på den nye plattformen. I den forbindelse ble jeg kontaktet av en servicetekniker som via fjernstyring av telefonmodemet mitt, la inn nye innstillinger. Og etter dette har Ip-telefonen vært mer eller mindre ute av drift... Jeg har kontaktet kundeservice via mail, uten at de har tatt seg bryderiet med å svare. Jeg tror jeg selv er i stand til å rette feilen, men trenger noen opplysninger fra One Call, men det får jeg tydeligvis ikke. Før hadde jeg 2 linjer, men nå er det redusert til kun en. Så nå logger jeg meg inn på Telio sine sider, for å studere tilbudene derifra... Endret 14. september 2007 av poe Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Har brukt Televoip et par års tid, så vidt jeg kan huske. Fungerer etter ring kontant prinsippet med forhåndsbetaling av ringeminutter. I løpet av en toårsperiode, så vidt jeg kan huske aldri et eneste teknisk problem og aldri et eneste problem med en uventet kostnad. Ellers Kr 0 i faste månedlige kostnader. Litt komplisert å sette opp rent teknisk ved at man må forwarde porter i routeren, men er totalt sett langt mer fornøyd med Televoip enn med Telio som jeg hadde en periode før dette. Til meg så har Televoip levert et feilfritt og bort i mot perfekt produkt. Har som privatperson 3 feilfrie linjer. Skal man ha fler må man ha bedriftsabonement. Anbefales: http://www.televoip.no .. Ser de i dag også har mobiltelefoni. Jeg har kun ip telefon fra Televoip. Endret 14. september 2007 av arne22 Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hva gjelder IP-telefoni har jeg hatt mye trøbbel med televoip - dårlig samtalekvalitet, tilnærmet fraværende kundeservice, mangelfull oppfølging. Lurer på om de ikke skylder meg en 1000-lapp fremdeles? Men, YMMV. Og telio er heller ikke så billig til utlandet, dersom dine kjære bor i feilt utland. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå