Gå til innhold

Spørsmål angående One Call.

Anbefalte innlegg

Når det gjelder kun et abonnement per person så skriver One Call på bestillingsskjemaet følgende;

" Det tillates maksimalt 1 stk. registrerte abonnement per myndige person. Flere abonnement kan etableres etter særskilt avtale med One Calls kundeservice. "

Syntes det er moro at One Call på hjemmesiden sin fortsatt skryter av å levere "høyhastighets mobilnett" og lenker til Amobil.no sin test av 3G hvor Netcom kom hastighetsmessig bedre ut enn Telenor. Det blir litt ironisk nå som de om litt ikke kan levere 3G i det hele tatt over en periode på flere måneder.

Var det bevisst eller ubevisst at du elegant hoppet over at noen kanskje ønsker en jobb-telefon og en privat-telefon?

9068643[/snapback]

One Call leverer abonnement til privatpersoner og dermed kan han med god grunn hoppe over ditt poeng om å ville ha en jobb-telefon og en privat-telefon. Det er andre vilkår og priser for bedriftsabonnement (som One Call ikke leverer i det hele tatt) og et abonnement beregnet på privatpersoner skal ikke brukes i næringsøyemed.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onecall skal over til Network Norway sin nett etterhvert - hvertfall her i Oslo. Er det noen som har erfaring med Network Norway sin nett i Oslo (talekvalitet, dekning osv...)

Jeg fant ingen dekningskart på hjemmesiden til Network Norway er det noen som vet hvor jeg finner det hen??

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se, er ikke nettet deres oppe å går enda (du får det vel ikke opp hvis du gjør et nettsøk på mobilen din?). Så mest sannsynlig er det ingen som har fått testet nettet enda. Imidlertid vil det bli slått på til høsten, så da får man se hvordan dekningen her.

Man vil jo selvsagt får Netcom-dekning når det ikke er Network Norway-dekning, men det er som er viktig her er at de har avtaler og har lagt teknisk tilrette for at samtalen kan hoppe over på Netcoms nett hvis du er på vei ut av Network Norway-dekningen. De kommer selvsagt ikke til å ha dekning i tunneller og på T-bane med det første - så da er det viktig at du hopper over på Netcom hvis du er i en samtale og er på vei disse stedene.

Det er imidlertid ikke mulig å sjekke dette nå - annet enn å spørre Network Norway mer om hvilke planer de har på dette.

Lenke til kommentar

Satt 8-10 minutter og vente på kundeservice hos dem akkurat nå og det er snakk om Netcom-dekning eller Network Norway. Forstod det som et både og i en overgangsfase. Den fasen må vel være ganske lang antar jeg, men hvis det er snakkom begge deler så...

Lenke til kommentar
Satt 8-10 minutter og vente på kundeservice hos dem akkurat nå og det er snakk om Netcom-dekning eller Network Norway. Forstod det som et både og i en overgangsfase. Den fasen må vel være ganske lang antar jeg, men hvis det er snakkom begge deler så...

9089006[/snapback]

Selv om OneCall ikke lenger leier nett av NetCom, men av Network Norway, vil du fortsatt få NetCom-dekning der Network Norway ikke har dekning (dvs. stort sett overalt, for øyeblikket) - fordi NN har roaming-avtale med NetCom. Dvs at der NN ikke har dekning, bruker de NetComs nett.

Hva de mener med "dobbel dekning" aner jeg ikke, men kanskje kan man velge når man vil gå over til NN-SIMkort...?

Lenke til kommentar

Det med dobbel-dekning er vel min tolkning av dette.

Men la oss tenke hva som skjer i grenseland mellom en Network Norway-sender og en Netcom-sender, vil man kunne roame i 'fart' eller blir det brudd som mellom Norge og Sverige....for det blir vel brudd der?

Lenke til kommentar

Regner med det vil fungere likt Teletopia sin roaming-avtale med Telenor, jeg har ikke vært kunde hos dem selv men forstår det slik at det er satt opp prioritering i sim-kortet. Altså at telefonen er satt opp til å sømløst skifte til Telenor så fort Teletopia-dekningen forsvinner, og omvendt.

Man kan nok tvinge mobilen til å velge enten Netcom eller Network Norway, men aner ikke om det er mulig for One Call å overstyre dette.

Lenke til kommentar
På min W880 har jeg valg for og prioritere og velte nett.

9090248[/snapback]

Det har de fleste mobiler men når man ikke "roamer" så blir man automatisk prioritert til hjemmenettverket sitt som i One Call sitt tilfelle blir Network Norway med tid og stunder.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært under grensen, men har hørt at man ikke får noe som helst da. Hvis du er over grensen (eller har brukt gprs, sms-innhold, roaming osv), så får du:

Hei!

Vedlagt følger faktura fra One Call.

Fakturanr. : XXXXXX

Beløp      : <beløp>

Forfall    : 31.07.2007

Kontonummer: 5082 06 06164

KID        : XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fakturaen kan betales via nettbank eller ved å fylle ut en blank giroblankett.

Husk å betale innen fristen slik at du unngår purregebyr.

For at innbetalingen ikke skal bli forsinket er det viktig at du oppgir riktig KID-nr. ved betaling.

Spesifikasjon av fakturaunderlag er tilgjengelig på www.onecall.no under  mine sider .

Spørsmål om faktura kan sendes til [email protected].

Med vennlig hilsen

Kundeservice

One Call AS

Du trenger Acrobat Reader for å lese vedlagte faktura.

Acrobat Reader kan gratis lastes ned fra http://www.adobe.no/

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9812398713
Ja, kom til å tenke på det. Om jeg overstiger grensa kan jeg bruke brevgiro, hva blir det da. noen kr for frimerke og noen kroner gebyr, kanskje 10 kr. Har ikke nettbank, kanskje jeg må få ordna det, så slipper jeg styret med å poste  :/

9115023[/snapback]

Er du myndig kan du få gratis nettbank hos flere banker. Blant annet Skandiabanken.

Er du ikke myndig kan du sikkert få dine foresatte til å betale disse småbeløpene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5dhrKosa

Hmmm. Onecall Faktura er vurderbart. Har per dags dato Chess kontant og er i og for seg fornøyd med det.

Det viktigste for meg er at det er billig og at jeg ikke får brev eller reklame i postkassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...