Gå til innhold

Spørsmål angående One Call.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke vet svaret, ikke gidd å svar.

9049510[/snapback]

Jeg leste at de hadde det for maks et par uker siden, og var rimelig overbevist om at det ikke hadde endret seg. Poenget mitt var at det er opplagt hvorfor de har den policyen. Hadde de ikke hatt det, så kunne de droppet å si at det er 120 min og 90 SMS gratis per mnd, for det hadde i praksis vært "uendelige mange gratisminutter og -sms'er". Hadde de endret den delen av kontrakten, så hadde de gått konkurs.
Lenke til kommentar

9049510[/snapback]

Jeg leste at de hadde det for maks et par uker siden, og var rimelig overbevist om at det ikke hadde endret seg. Poenget mitt var at det er opplagt hvorfor de har den policyen. Hadde de ikke hatt det, så kunne de droppet å si at det er 120 min og 90 SMS gratis per mnd, for det hadde i praksis vært "uendelige mange gratisminutter og -sms'er". Hadde de endret den delen av kontrakten, så hadde de gått konkurs.

9052458[/snapback]

Hvorfor skulle de det? Å forholde seg til flere nummer er tungvint og vanskelig for de aller aller fleste. At noe er opplagt for deg trenger ikke bety at det er opplagt for oss andre. Selv ser jeg mange gode grunner til at de ikke burde ha denne policyen.

Lenke til kommentar

9049510[/snapback]

9052458[/snapback]

Hvorfor skulle de det? Å forholde seg til flere nummer er tungvint og vanskelig for de aller aller fleste. At noe er opplagt for deg trenger ikke bety at det er opplagt for oss andre. Selv ser jeg mange gode grunner til at de ikke burde ha denne policyen.

9053352[/snapback]

Eg venta på gode grunnar... :)

Lenke til kommentar

9049510[/snapback]

9052458[/snapback]

9053352[/snapback]

Ja jeg er spent jeg også på disse gode grunnene. Er jo helt opplagt at denne regelen må være der, men du har vel noen knakende gode grunner?

Har vært onecall-kunde i et par måneder nå og det fungerer utmerket! Ingenting å betale, god dekning og ingenting å utsette på kundeservice! Leste meg litt opp om selskapet, og det virker som et godt selskap som kommer til å være på markedet fremover. Anbefales så absolutt, supert at det finnes billige alternativ til blodsugerne som har regjert i alle år!

Lenke til kommentar

Herregud, jeg har ikke bedt om noe med teskje. Det finnes så alt for mange mennesker på dette forumet som bare kommer med påstander om at "sånn er det", uten at de har den fjerneste anelse om hva det er de svarer på. Det er av den grunn mange (inkl. meg selv) ønsker kilder til der man finner svar på spørsmål, og ikke bare flåsete innlegg med "Det er vel ganske garantert?" og "Det er jo opplagt (at du i det hele tatt gidder å lure)".

Jeg sier ikke at du er slik, bhsand, men det finnes ufattelig mange idioter på dette forumet. Takk for at du tok deg tid til å finne kilde!

Men fortell meg hvorfor det er så opplagt at man ikke kan ha et abbonement, og flere kontant-"kort" hos OneCall? Hvorfor skulle de gå konkurs pga det?

Lenke til kommentar
Men fortell meg hvorfor det er så opplagt at man ikke kan ha et abbonement, og flere kontant-"kort" hos OneCall? Hvorfor skulle de gå konkurs pga det?

9058330[/snapback]

Avtalevilkårene som ble linket til omhandler jo maksimalt et abbonement, det står ingenting om kontantkort der.

Lenke til kommentar

Joda, det inkluderer kontant. Hvorfor? Fordi prisene på kontant-abonnementet er lavere enn på faktura-abonnementet etter gratisminuttene. Jeg kunne derfor, hvis jeg bare hadde giddet å ha to numre, først brukt faktura-abonnementet til gratisminuttene og -SMSene, for så å sende SMS for 0,35 øre i stedet for 0,42 og ringe for 0,65kr/min i stedet for 0,80kr/min.

Lenke til kommentar

lurer på erfaringer om hvor lang tid dere måtte vente før dere fikk simkortet og porteringen ble gjort? er de veldig trege med å få sendt ut og portert nye kunder? vurderer sterkt å portere over et par frea netcom kontant til onecall sin mobil faktura abn.

Lenke til kommentar

Jeg sa opp abmnt mitt i netcom på tirsdag, fikk bekreftelse på mail etter noen minutter, på kvelden fikk jeg ny mail om at mitt abmnt skulle bli aktivert 25 og ble minnet på om jeg hadde operatørlåst telefon så måtte jeg åpne det.

der sto det oxo at jeg skulle få sim-kort noen dager før aktivering.

ganske informativt.

fikk en masete telefon idag fra netcom om å ikke bytte abmnt, men må innrømme at når de uten å gi noen slags beskjed 3dobler prisene på sms til utlandet..så synes jeg ikke de hadde noen stor sjans i det hele tatt.

blir spennende å se hvordan One call blir videre...jeg får ihvertfall mindre kostnad for wap og for sms som er det eneste jeg bruker. så jeg kutter jo regningen min med 2/3.

Lenke til kommentar
lurer på erfaringer om hvor lang tid dere måtte vente før dere fikk simkortet og porteringen ble gjort? er de veldig trege med å få sendt ut og portert nye kunder? vurderer sterkt å portere over et par frea netcom kontant til onecall sin mobil faktura abn.

9061117[/snapback]

Bestillte 4. MAI (!), fikk SIM-kortet 1. Juli, ble portert i dag 12. Juli ...

Lenke til kommentar

Cato, grunnen til at jeg mener det er ganske opplagt er, rent bortsett fra det med kontantkort som har blitt nevnt - onecall ønsker å tjene penger :9 Enkelt og greit, det gjør et hvert foretak som selger noe. Hvordan skal de tjene penger hvis jeg kan ha 3 ab. fra dem som gir meg gratis bruk av mobiltelefonen?

Lenke til kommentar

Fordi du ikke nødvendigvis benytter dem til samme formål?

En jobb-telefon, en personlig telefon, en telefon til barna, en til hytta, en til båten, en til din syke bestemor? Men, OneCall åpner for at man kan ha flere nummer, er ikke verre enn å ringe kundeservice og ordne det med dem.

Lenke til kommentar

Det er jo derfor de IKKE gir ut flere numre med inkludert ringetid/sms'er - når du bruker telefonen mye skal du bruke opp gratisminuttene sånn at de kan begynne å tjene penger. Hvor tjener de penger hvis du har 120 min gratis til hytten, 120 gratisminutter til båten, 120 gratisminutter til den vanlige telefonen osv osv?

Lenke til kommentar
Det er jo derfor de IKKE gir ut flere numre med inkludert ringetid/sms'er - når du bruker telefonen mye skal du bruke opp gratisminuttene sånn at de kan begynne å tjene penger. Hvor tjener de penger hvis du har 120 min gratis til hytten, 120 gratisminutter til båten, 120 gratisminutter til den vanlige telefonen osv osv?

9068008[/snapback]

Var det bevisst eller ubevisst at du elegant hoppet over at noen kanskje ønsker en jobb-telefon og en privat-telefon?

Uansett gidder jeg ikke bruke krefter på å kverrulere. Du har tatt mitt poeng for lenge siden (regner jeg med) og jeg har tatt ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...