Tunky Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det må vel være noen ulemper med One Call Faktura. Det er jo billig på alt. Hva er det de er forsiktige med å oppgi? Det MÅ vel være noe? Suger kundeservicen? Er det få ansatte? Åssen kan de ha så billige priser, i tillegg til 90 gratis SMS og 120 ringeminutter hver måned? Jeg har akkurat bestilt nytt One Call-abb. Sånn som forbruket har lugget på med Chess kommer jeg til å betale 0 kroner med One Call. Jeg kommer til å klare å holde meg innenfor Gratis-SMS og Gratis ringetid-grensene. Er det noen minstefakturering? Kommer jeg til å betale 0 kroner, eller er det bare i teorien? Fra Onecall.no: Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Ingen minstefakturering, og så lenge du velger at du skal ha epostfaktura når du bestiller, så er det ingen kostnader utenom det du bruker utover gratis minutter/SMSer. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Så lenge jeg holder meg innenfor de grensene er det altså gratis for meg? Jeg har pleid å sende over 90 sms, men har bare ringt 10 minutter før. Jeg kommer til å bruke opp SMS'ene først og så bare ringe når jeg er tom for gratis-SMS. Jeg vil klare å holde meg innenfor uansett. Da blir det gratis for meg, da? Skal selvfølgelig ha efaktura. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Henger meg på denne tråden. Har nettopp bestilt abb. selv. Valgte selvfølgelig e-postfaktura, og jeg kommer til å holde meg innenfor de 120 minuttene og 90 SMS-ene. Har alltid hørt at; Ting som høres for godt ut til å være sant, er som regel det. Men One Call virker bra. De har solid økonomi, helt OK kundeservice (Litt ventetid må medregnes) og enn så lenge er det registert få klager på One Call hos Forbrukerrådet (I allefall etter det jeg har hørt) Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Ja, ting som høres for godt ut til å være sant, er som regel det, ja. Det MÅ jo bare være en ulempe med One Call?! EDIT: Det var jo fri etablering og portering av nummer òg. Er dette med 90 gratis SMS og 120 gratis ringeminutter et mmidlertidig tilbud, eller er det faste priser? Endret 8. juni 2007 av PingvinKnut Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Faste priser. For ett par uker siden var det 88 gratis ringeminutter og 80 gratis SMS. Forresten: http://www.amobil.no/artikkel/operatorer/s...illioner_/40167 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Så kan jeg jo nevne at kundeservicen deres tilsynelatende er fraværende. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=779027 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Som sagt i tråden: Kundeservice via telefon er antagelig bedre og lettere. Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Så kan jeg jo nevne at kundeservicen deres tilsynelatende er fraværende. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=779027 8815691[/snapback] Merkelig påstand. Jeg har tatt kontakt med de 3 ganger siste 2 uker. Den ene gangen pr. mail, fikk svar dagen etter, 2 ganger pr. telefon, ventetid 1,5 minutt og 2,5 minutt. For meg og flere av de jeg kjenner fungerer kundeservice meget bra. Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Har også bestilt onecall. Ser frem til billigere regning. Tror iallefall det blir en fin overgang fra telenor. Har hatt en henvendelse på mail til dem utenom bestilling, og det var spørsmål om det kosta det samme uansett hvilken operatør jeg ringte til. Fikk svar etter 3 dager om at det var samme pris til alle inkludert fast telefoner. Da var jeg solgt Lenke til kommentar
Emla Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Har selv vært abonnent siden februar, og har bare gode erfaringer. Det er ingen "haker" ved prisingen. Når det gjelder kundeservice er denne, etter min erfaring over all forventning: Jeg fikk omsider overtalt fruen til å skifte fra Telenor, og porteringen gikk smertefritt forrige fredag. Så natt til i går (søndag) gikk telefonen tom for strøm, og papiret med PIN-kode osv. var selvfølgelig forsvunnet. Hun sendte e-post til kundeservice søndag formiddsg, og fikk svar, med PIN og PUK etter mindre enn 2 timer. Dette til tross for at kundeservice er STENGT på søndag. Altså One Call anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Husk en viktig ting: De 120 gratisminuttene kan kun brukes på norske mobiler og norske fast-telefoner. Altså ikke diverse kundeservicer (815-numre), 5-sifrede numre, stedsuavhengig IP-telefon mm. Er sikkert noen typer numre jeg har glemt, så vær altså obs på dette! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Det regnte jeg nesten med. Lenke til kommentar
Cassius Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 dersom man bestiller abbonement, kan man bruke sitt gamle abbonement i de ukene man må vente til man mottar nytt sim-kort osv? eller går man uten telefon i to uker? er relativt grønn på dette området... Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) dersom man bestiller abbonement, kan man bruke sitt gamle abbonement i de ukene man må vente til man mottar nytt sim-kort osv? eller går man uten telefon i to uker? er relativt grønn på dette området... 8854016[/snapback] Ja i de fleste tilfeller kan man bruke det vanlige abbonementet man porterer fra mens man venter på simkortet. Jeg fikk One Call simkortet mitt ca 1 uke før porteringen skjedde og kunne bruke det gamle simkortet helt frem til portering. Var noen klager tidligere på at folk hadde blitt portert en stund før de fikk kortet og ble sittende med inaktivt sim men det var ikke så mange dette skjedde med. Endret 13. juni 2007 av AeroX Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Er det gratis å ringe utanfor Norge samt og sende sms? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det er bare gratis I Norge og TIL norske mobil-/fasttelefoner. Spesialnumre, utlandet osv har egne priser. Lenke til kommentar
larsthestar Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Ser ut som et svært bra tilbud men virker som veldig mange har hoppet på dette for min ordre har hengt i flere uker nå uten noe som helst informasjon.. også flere jeg kjenner har ventet leenge Men, det er jo forøvrig flere som tilbyr samme prismodeller nå så det er jo håp. Dette er jo perfekt for de som ikke bruker telefonen men trenger å ha nummeret aktivt. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg fikk simkortet mitt idag. Kan ikke bruke det før 29 Juni, da. Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Noen som kan forklare fakturaen man får i epost fra dem? <tlfnr> <navn> Faktura 01.06.2007 30.06.2007 0.00 0.00 0.00 <tlfnr> <navn> Gratis minutter: 22 min, 12 stk 01.05.2007 31.05.2007 -19.84 -4.96 -24.80 <tlfnr> <navn> Gratis SMS: 8 stk 01.05.2007 31.05.2007 -2.69 -0.67 -3.36 <tlfnr> <navn> Samtaler/bruk av telefon 01.05.2007 31.05.2007 62.16 15.54 77.70 I mailen sto det å betale : Totalt å betale 49.54 Og det er diff mellom bruk og gratis bruk. Jeg har ikke ringt utlandet, 5 siffer eller andre betalings tjenester... Og den vedlagte fakture pdf'en var bare en tom side.. men det sto beløpet 49.54 i selve mailen. /vonGrepa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå