papirvann Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 hva? når man blir solbrent så burde jo kroppen reagere med å bli brunere slik at den tåler så mye sol neste gang, slik som knekte bein blir sterkere på knekkpunktet. 8816133[/snapback] så når en kotelett blir svidd, så burde den reagere med å bli enda mørere, slik at den tåler så mye varme neste gang? Kan hende at dette ble en dobbelpost.. Edit: noe det ikke ble 8816145[/snapback] koteletten er jo dau da men hvis du brenner handa di litt så vil huden der bli hardere. det ahr skjedd med meg. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Solkrem skal brukes for å beskytte deg mot de farlige solstrålene, og brukes utifra grunnlag, hud og erfaring. Mange tror også at solkrem er en negativ faktor ved soling, men som egentlig er den viktigste. Huden trenger fuktighet fordi den blir tørket ut av solen, og solkremen bevarer fargen du får. Personer med lys hud bør starte med høy faktor. Personer med godt grunnalg og erfaring bør også bruke solprodukter med overkommelig solfaktor, men sverger heller til oljer eller produkter med minst solfaktor. Bruk derfor solkrem, det er heller ikke sagt at man skal kjøpe det billigste man finner, men gjerne noe av et kjent merke. Les også hva solkremen inneholder og hva den beskytter mot. Mot solbrenthet så er vel aloevera det som fungerer utmerket. Nyt solen med beskyttelse og garantert en farge som er fin og holder lenge! PS: Les også tråden til Lambada om solarium/soling. Endret 8. juni 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Ja, AloVera. Men ikke hvilken som helst. Det er forskjell på de ulike produsentene.Den som heter noe slikt som Janson/Jason eller lignende på Vita er god. Den aller beste heter Aloha, men den finnes ikke på markedet i Norge. Jeg hamstrer stort når jeg er utenlands. Poenget er at Alovera geleen skal være myk og god, den skal gjøre huden myk, kjølig og smidig. Hvis Alovera geleen "stivner" på huden, da er det en dårlig type som ikke gjør noen nytte. Smør på der du er solbrent (el. har sol eksem) flere ganger, hold det mykt og smidig. I løpet av en dag, max to er problemet helt borte. (Noe avhengig av hvor ille brent det er) Men, det smarteste er å ikke bli solbrent, bruk god solfaktor. :-)))) NB: Alovera kan også brukes ved insektstikk, brennesle-kontakt, brannmanet-kontakt og mye annet sommer-ubehag. 8815776[/snapback] Hvorfor ikke bare ha en ekte aloevera plante Har det her, knekker av en bit når det trengs til diverse, fungerer som en drøm Det enkleste er ofte det beste ^^ Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Dæven, den planten må ha blitt fin over tiden! Avknekte blader og greier. Men som mange andre her sier: ikke stressol dere. Sommerferien er lang nok. Brenner dere huden løper dere risikoen for hudkreft. Men jeg kan fortelle hva jeg bruker som middel mot solbrent hud: En T-skjorte! Jeg er naturlig skeptisk ovenfor apotekvarer, og foretrekker egentlig å begrense solslikkingen fremfor å bruke åttogtyve forskjellige kremer for å fortsette solprosjektet. Billigere er det også. Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 er bare 16 så jeg tenker ikke så mye på kreft, selvom faren min hadde det. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Salt? Prøv Dove Body Milk med Vit. E Vit E hjelper med hudvekst og vil lindre smertene i 24times tid. vaio Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Sliter med samme problem. Brukte alo vera en time etter å ha dusjet, så lunket og kaldt omslag før jeg dusjet og brukte lotion på ryggen. Håper det fungerte Fikk tips om at det ville kunne hjelpe bra. (brukte solkrem, men tydeligvis var ikke faktor 16 nok i dag, og ble ikke brukt ofte nok) Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Dæven, den planten må ha blitt fin over tiden! Avknekte blader og greier. 8828196[/snapback] Mange år siden sist jeg brukte den Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Lå med dama ute i sola i noen timer idag. Sta som jeg er nekta jeg seff å bruke solkrem. Har jo pleid å gå bra før, men nå ble jeg fettebrent! Svir som satan på skuldrene, magen og leggene. Siste gangen jeg soler meg uten solkrem! Har putta på en aloeverakrem, men svir jo som pokker fortsatt. Hun tok på meg en body lotion og :/ Lenke til kommentar
Raines Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 jeg var på flystevne på sola. så på himmelen hele dagen. vart 2 grads forbrent. det jeg fikk hos legen heter Hydrokortison. hjalp ganske greit. flassa som fa*n :!: Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 jeg var på flystevne på sola. så på himmelen hele dagen. vart 2 grads forbrent. det jeg fikk hos legen heter Hydrokortison. hjalp ganske greit. flassa som fa*n :!: 8833919[/snapback] Hehe jeg gjorde det smame når jeg var vakt der i 2004. Det gjorde vondt ja! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 det jeg fikk hos legen heter Hydrokortison. 8833919[/snapback] Kjøpes reseptfritt, behandler eksem og utslett; ikke vanlig solbrenthet. 2.grads forbrenning går ikke under "vanlig solbrenthet", for ordens skyld. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Alle burde smøre seg med alovera etter de har sola seg uansett om de er brent eller ikke. Det er utrolig bra for huden! 8816259[/snapback] Du og alovera altså <3 Endret 12. juni 2007 av Nyhus Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Du og alovera altså <3 8839258[/snapback] Jeg skal tvinge på deg alovera neste gang du er solbrent, så kan du se. Det funker! Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Alovera hjelper... Men eg berre lurer... Sterk sol --> Høg solfaktor? eller er eg heilt på jupiter... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) om jeg ikke tar helt feil er det sånn som dette: Bleik så folk blennes eller brannskade=høy solfaktor brun=lav sol faktor neger= ingel solfaktor evnt. fakotr 1-2 :S Edit: så det kommer vel ann på hvor mye du har vært ute i sola ... Endret 18. juni 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Alovera hjelper... Men eg berre lurer... Sterk sol --> Høg solfaktor? eller er eg heilt på jupiter... 8887421[/snapback] På jupiter må du ha nogså høy solfaktor ja Joda, du har rett i at jo sterkere sol, jo høyere faktor må du ha... Måtte ha faktor 40-50 når jeg var i brasil Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Men er ikke 100% fersk Aloe vera rett fra planten det beste eller er beharbeidet krem med masse kjemikaler bedre :S 8816111[/snapback] Om du har en plante så funker det helt konge. Kutt av en tuppen på en av "stilkene", og smør på. Endret 18. juni 2007 av J@cob Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 jeg var på flystevne på sola. så på himmelen hele dagen. vart 2 grads forbrent. 8833919[/snapback] På sola må du nok bruke ekstremt høy solfaktor, ja -men på Sola trenger du ikke riktig så høy faktor... Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hey, det er varmt nok på Jæren, det skal jeg fortelle deg! Kongestrand der også, forøvrig. Kan være ganske kaldt også da.. og forblåst.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå