Gå til innhold

vifta på 8800gts starter ikke før noen sekunder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vifta starter ikke på skjermkortet før noen sekunder etter jeg har tryket start og maskinen kjører seg opp., ca 2-4 sek.

er dette helt normalt eller?

8814521[/snapback]

Ja det vil jeg tro, siden det sikkert er en liten forsinkelse før strømmen kommer til den. ikke noe å være redd for.

Lenke til kommentar

Mitt Gainward 8800GTS er også slik så jeg tror det er "normalt".Når den har startet opp skikkelig går den veldig seint rundt også.Har heller ikke kunnet høre den "gasse" opp tempo under spilling.Blir nesten litt nervøs :D .Tempraturene ser greie ut så jeg lever i troen på at den funker som den skal.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt ett knyst fra denne viften på min iallefall.. jeg har to 12cm og en 12cm cpu vifte som er justerbare, skrur jeg disse på fullt letter nesten kabinettet.. ett himla bråk.. hører ikke skjermkortet selv med disse på minimum så hehe

Lenke til kommentar
Mitt Gainward 8800GTS er også slik så jeg tror det er "normalt".Når den har startet opp skikkelig går den veldig seint rundt også.Har heller ikke kunnet høre den "gasse" opp tempo under spilling.Blir nesten litt nervøs :D .Tempraturene ser greie ut så jeg lever i troen på at den funker som den skal.

8814637[/snapback]

Er ikke så rart at man ikke hører det gasse på når vifta ligger alltid på 60 % vis du ikke stiller på det selv. Personelig syntes jeg mitt 8800GTX ble for varmt på 60%(85 grader) så jeg satt den opp til rund 80%-100% under spill. Da fikk jeg ca 73-67 grader load. 73 på 80% og 67 på 100%

Lenke til kommentar

funker ikke org prog like bra til å stille hastifhetene med.

det er vel ganske høy temå på alle g80 ene såg på en 8800hts 320mb i dag 61 grader idle, det er varmt.

Endret av froZZo
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt meningen med å ha noen "luftespor" inne i kabinettet.Kjøleren har jo noen åpninger bakerst som slipper noe av den varme lufta ut igjen inne i kabbet ser det ut som.Ville vel gitt bedre temp om all varmlufta ble blåst ut av kabbet.luftstrømmen ut bak er så svak at jeg kjenner den ikke engang ved å holde handa foran.Noen som vet hvorfor den er laget slik ?

Lenke til kommentar
Det hørtes ut som en fornuftig forklaring ja..fristende å "teipe" de igjen.Noen som har en god ide for å få tetta de,er vel neppe lurt å bruke teip med tanke på varmen.

8829294[/snapback]

Tja, om det er så lurt å teipe dem igjen er det bare å teste. Har sett flere med negative resultater på dette. Flere grader opp, men det har noe å si om man har under-trykk eller ei.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at temperaturen hadde økt da også. Da blir det mindre luftstrøm over kjøleribben, noe som vil resultere i høyere temperatur. Tror nok at nvidia vet hva de holder på med :)

Edit: Leif

Endret av Megern
Lenke til kommentar
Jeg tror nok at temperaturen hadde økt da også. Da blir det mindre luftstrøm over kjøleribben, noe som vil resultere i høyere temperatur. Tror nok at nvidia hvet hva de holder på med  :)

8830009[/snapback]

det tror jeg og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...