Gå til innhold

Hvorfor er det så mye billigere å oppgradere 15"?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er rundt og titter på mange forskjellige PC'er. Jeg må si zepto znote 6625WD (eller noe lignende) er ekstremt fin. Etter å ha sett på forskjellige Laptoper har jeg lagt merke til at prisforskjellen er helt ekstrem. På de fleste 17" laptoper må du betale sinnsykt mye mer for bedre ytelse. Noen eksempel:

Å få en Dell XPS M1710 fra 1GB ram til 4gb ram, vil koste 6500kr ekstra

Derimot å få en 6625WD fra 1GB ram til 4gb ram vil kun koste 1500 ekstra

Å få en Dell XPS M1710 med 256MB GeForce Go 7900 GS til å oppgradere til

512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX koster jo over 4000 kroner

Derimot vil en Zepto znote allerede ha et nVidia 8600 512MB som standar. (Og om jeg ikke har missforstått så er det skjermkortet mye bedre enn go 7950 GTX

Dette gjelder også alle andre 17" gaming laptoper jeg har sett på som feks alienware og rock.

Hvorfor er det så mye dyrere og oppgradere 17" laptoper?

Jeg vil så gjerne ha en 17" laptop, men hvis jeg må betale nærmere 25K for en 17" laptop med samme specs som en 15" til 15K gidder jeg ikke det.

Endret av Oscar2107
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å få en Dell XPS M1710 med 256MB GeForce Go 7900 GS til å oppgradere til 

512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX koster jo over 4000 kroner

Derimot vil en Zepto znote allerede ha et nVidia 8600 512MB som standar. (Og om jeg ikke har missforstått så er det skjermkortet mye bedre enn go 7950 GTX

Langt i fra! 7950GTX er mye kraftigere enn 8600GT, men 8600 kortet har jo støtte for DX10....

Tviler uansett på at det blir noen krise før en stund!

Lenke til kommentar

ALDRI oppgrader RAM fra DELL !!!!!! De tar betalt for RAM som om de hadde forgylt brikkene med diamanter. Kjøp originalt oppsett, og sett i nye RAM brikker sjøl, noe som ikke krever at du er spesielt flink eller datakyndig. Minner om at 2 GB DDR2 RAM koster fra 600 kroner i nettbutikkene nå.

Lenke til kommentar
ALDRI oppgrader RAM fra DELL !!  De tar betalt for RAM som om de hadde forgylt brikkene med diamanter. Kjøp originalt oppsett, og sett i nye RAM brikker sjøl, noe som ikke krever at du er spesielt flink eller datakyndig. Minner om at 2 GB DDR2 RAM koster fra 600 kroner i nettbutikkene nå.

8814771[/snapback]

Kanskje grunnen er at det koster 5k og åpne en ferdig nedpakket DellPC, så går resten til arbeidsgiveren og få til den som faktisk setter i rambrikken..

Wirdo...

(tror de ikke pakker de ned da med engang, men uansett)

Lenke til kommentar
ALDRI oppgrader RAM fra DELL !!!!!!  De tar betalt for RAM som om de hadde forgylt brikkene med diamanter. Kjøp originalt oppsett, og sett i nye RAM brikker sjøl, noe som ikke krever at du er spesielt flink eller datakyndig. Minner om at 2 GB DDR2 RAM koster fra 600 kroner i nettbutikkene nå.

8814771[/snapback]

Men så er det ikke ddr2 ram man skal ha, men ddr2 so-dimm ram man skal ha. I de fleste bærbare hvertfall. Forskjellen er antall pins (240 vs 200 og mindre), altså størrelse. SO-DIMM ddr2 ram fåes vel til rundt tusenlappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...