renz0 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Halla Skal bygge meg ny Gaming PC, som jeg forventer at kjører CS source med grafikk på maxs, ikke noe hakking aka "lagging" og generelt god FPS (rundt 100 standard) Dette er alle komponentene jeg tenkte å bestille meg: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=48616 Det jeg lurer på, er om det kan vært lurt å bytte ut hovedkortet mot noe bedre *dyrere* Har hørt både negativt og positivt om dette hovedkortet, som f.eks lett å utvide, og god plass. Men det kjører 1.9 V mens RaM brikker kjører 2.1 V som vil si at mange RaM brikker kan ha problemer med å samkjøre med det! Ønsker helst svar fra profersionelle som har peiling. oppsummering: - Er det noen av disse delene som kan byttes med andre "bedre" gaming deler slik at maskinen blir bedre, uten at prisen stiger altfor høyt - Hovedkortet.. fynker det greit? eller bør jeg ha et annet? - Noen tips ? Takker for alle svar MvH Thomas Olsen edit: trur det også var noe snakk om SLI.. men jeg har ikke peiling på hva det er Endret 8. juni 2007 av renz0 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) RAM Skal ikke komme med "Hvorfor ikke Intel?" spørsmålet, lar andre ta seg av det SLI er når man kjører 2 nvidia kort på samme hovedkort. Crossfire er det tilsvarende fra AMD/ATI Endret 8. juni 2007 av sn0dig Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Skal ikke komme med "Hvorfor ikke Intel?" spørsmålet, lar andre ta seg av det Så gjør jeg det, hehe. Det står da også "Alternativt med Core2Duo" i handlevogna hans. Best å kjøpe Intel nå fremfor AMD, i hvertfall i den prisklassen der. Ville kjørt enten en Core 2 Duo E 6*20 eller E6600 og valgt et passende HK utfra om du skal klokke eller ikke. Du kan evt sjekke hw.no's egne anbefalinger, ellers ligger det en milliard tråder på forumet her som handler om C2D og HK. SLI er forresten noe tull dersom du ikke har altfor mye penger. Bedre å legge mer penger i ett skikkelig skjermkort, og 8800GTS 320MB skal holde i mengder for CS Source selv på full pupp Lenke til kommentar
renz0 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Har kommet med en ny handle liste, ta en titt, og si deres mening. noe som bør skiftes? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=48616 Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 grei pc. Jeg har ASUS p5b-e Plus og er storfornøyd. kan stille inn alt på det om du vil .. både volt på ram og cpu osv. (se signatur) får 100fps i cs : source hvis ikke mer... i Battlefield 2142 kjører jeg 1600x1200 og alt på fullt. ikke lagging i det hele tatt. I Company of heroes og supreme commander samme innstillinger uten problem... Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg anbefaler på det sterkeste at du kjøper et P35 kort istedenfor P965, som er på vei ut. P35 har full støtte for 45nm CPU, flere USB porter, og vil med tiden gi bedre ytelse en et 965 kort. Dette kortet fra Asus har alt PB5dlx har, utenom 2 netverkskontrollere, og er i tillegg litt rimeligere. Som Rambo82 sier, justerer du minnespenning i BIOS og trengerr ikke bekymre deg for det. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Glem Raptor, kun 150 GB som har skikkelig ytelse, men den er for dyr til en gaming-PC. http://www.storagereview.com/HDS721010KLA330.sr?page=0%2C3 Kjøp heller 2 Hitachi T7K500 eller 1 7K1000 (prisguide). Endret 8. juni 2007 av EasyRaider Lenke til kommentar
pasilac Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det skjermkortet er jo en kraftpakke! Men vær obs på at det krever mye av strømforsyningen, husker ikke her og nå. Men det skal nok holde med den du har der. Men jeg ser ikke noe cpu vifte der, som regel er det et must med en annen cpuvifte en den intel greia som følger med. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Er det ikke bedre å gå for en E6420 fremfor 6400? Mener å huske det er blitt sagt at de ekstra 2 MB L2-cache skal gi litt forskjell i ytelse, og prisforskjellen er jo kun en knapp 50-lapp... Edit: PSU'en skal fint kunne klare et 8800GTS Endret 9. juni 2007 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
pasilac Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Er det ikke bedre å gå for en E6420 fremfor 6400? Mener å huske det er blitt sagt at de ekstra 2 MB L2-cache skal gi litt forskjell i ytelse, og prisforskjellen er jo kun en knapp 50-lapp... Edit: PSU'en skal fint kunne klare et 8800GTS 8817785[/snapback] Enig med deg..... Mer cache minne er bra, gjør faktisk en del forskjell på hastigheten på pcen. Lenke til kommentar
renz0 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 EasyRaider jeg gjør som du sier, det så vel passe fornuftig ut ;p Her har dere hele handlelisten min fra Komplett.no Noen som har noen siste ord før jeg skal bestille delene på mandag Vil takke alle her som har vært til hjelp.. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Men hallo, hvorfor kjøpe E6400 for 1650 kr?! Lenke til kommentar
renz0 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 hvorfor ikke? har lite peiling jeg... får bare forslag fra andre :} Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Se postene om E6420. Og har du virkelig bruk for over 1 TB lagringsplass nå? Kan droppe Seagate-disken vel... Lenke til kommentar
renz0 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 er det ikke 500GB da? Lenke til kommentar
renz0 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg anbefaler på det sterkeste at du kjøper et P35 kort istedenfor P965, som er på vei ut. P35 har full støtte for 45nm CPU, flere USB porter, og vil med tiden gi bedre ytelse en et 965 kort. Dette kortet fra Asus har alt PB5dlx har, utenom 2 netverkskontrollere, og er i tillegg litt rimeligere. Som Rambo82 sier, justerer du minnespenning i BIOS og trengerr ikke bekymre deg for det. 8814956[/snapback] Du mener jeg bør ta dette kortet istede? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335581 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå