ChrML Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Dette er riktignok et eksosanlegg til moped, men det er akkurat det samme som med bil. På mandag skal jeg sandblåse eksosanlegget mitt med Biltemas sandblåseutstyr, men hva skal jeg gjøre for at det ikke skal ruste igjen? Har pussa det ned og lakkert det med varmebestandig sort lakk en gang før i sommer, men det har begynt å ruste etter 2 måneder. Hadde riktignok ikke pusset lakken helt blank overalt, men håpa at det skulle holde. Skal jeg sandblåse metallet helt blankt først med 1 mm sandkorn, så ha på varmebestandig zink grunning (fåes kjøpt her i byen). Så bruke varmepistolen for å herde det skikkelig, og så gå på med varmebestandig sort? Så herde det med varmepistolen mellom hvert lag? Forkromming og sånnt beskytter vel også metallet permanent mot rust, men det er vel for dyrt? Kommer vel på mange tusen kroner det. Hva med å bruke sånn rust konverter som gjør rusten om til vanlig metall? Funker det på såpass varme flater? Coroless Rust Konverter? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Vanskelg å få noe holdbart på sånne varme ting desverre. Lenke til kommentar
cola boy Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 uansett så ruster det innenfra. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Du får bygge deg eksosanlegg i syrefast, da holder det. EDIT: Men kaldgalvanisering er nok ditt beste alternativ for å utsette rustproblemet. Endret 9. juni 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Nei det du gjør er å sparyer litt 55-6(husker ikke navnet men du skjønner vel hva jeg mener) på den da går rusta bort fort som svint sammen med at du tørker litt av med klut.. Det har alltid jeg gjort. drit i å sandblåse og alt det tullet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå