cybervision_ Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg bruker i dag en slik usb-dongle for wlan, men får elendig mottak, og avstand fra sender er max 10 meter gjennom 2 vegger. Vil jeg får bedre signal med internt kort og antenne? Og hvilket rimelige kort vil dere anbefale? (Windows Vista ) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Anbefaler at du skaffer deg en Linksys WRT54GL eller Buffalo airstation og legger inn Hyperwrt eller DD-WRT som så brukes i klientmode.. Disse har brukbar rekkevidde og kan evt påkobles bedre antenne. Buffalo har best følsomhet, men er hakket mere kompliser å endre firmware på. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Slike interne usb-dongler er ofte elendige. Her er billig og greit pci-kort som jeg er veldig fornøyd med: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=15846 Hvis den lille antenna som følger med ikke er brukbar, har kortet RP-SMA kontakt så du får koblet til noe bedre. Anbefaling av grei antenne får andre komme med Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Hmm, har en SMC retningsbasert antenne liggende, kanskje den funker. Vet ikke hvor bra Sparklan routeren vår er heller da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå