JXXJ Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Altså ingen kroner å spare på å fortolle via TVINN slik det var før. Ha en fin dag. Det begynner nå kanskje å demre hvorfor jeg aldri tok dette i bruk. Takk for svar. Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 hvis jeg kjøper to spill: ene til 110 ca og andre til 155 ca må jeg betale moms da? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Vis de kommmer i en pakke ja. Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Vis de kommmer i en pakke ja. play.com sender det individuelt så jeg kan bare bestille på Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Da er det bare og kjøre på ja Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Er det riktig at det ikke er toll på sko.? Har tenkt å kjøpe meg et par fra USA, de koster omtrent 1200,- kr. Hvor mye må jeg betale for de totalt.? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det er ikke toll på sko, men mva må du betale Hvis de koster 1200 kr. legger du til bare 25% på den prisen + 199 kr. som posten skal ha for fortollingen. Da havner de på rundt 1.700 kr. Husk at 25% må legges til på varens verdi inkl. frakt når varen koster over 200 kr. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Okei, men f.eks disse: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...s%3DI%26otn%3D2 Det står at han markerer det som gift og at jeg ikke trenger å betale noe duty. Må jeg fortsatt legge til 25% på disse.? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ja, grensen for gift er 1000kr. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Okei, men går det ann å spørre om han kan skrive at de koster under 1000,- kr.? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ingen problem det, men vis tollerne sjekker pakken og finner ut at den kostet mer så må du bare punge ut Lenke til kommentar
zennox Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg har kjøpt en brukt iPhone fra USA, denne pakken er merket med "gift". Kan jeg forvente meg toll? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hvis den blir åpnet og salgsverdien i USA er mer enn 1000,- NOK. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg har bestilt varer for noen tusenlapper fra en utenlandsk nettbutikk. Butikken spurte på forhånd om jeg ønsket at de skrev en lavere verdi utenpå pakken og lot være å legge ved kvittering, noe jeg var dum nok til å takke ja til. Nå er pakken stoppet i tollen, og Tollvesenet krever faktura som viser pakkens innhold og verdi. Spørsmålet er da om jeg løper noen risiko for bot eller straff dersom jeg sender dem fakturaen som viser pakkens virkelige verdi. Er det noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ingen fare, da du ikke kan skyldes for at avsender ikke vedlegger de korrekte fraktbrevene. Du må allikevel regne med å betale moms og eventuell tollavgift på produktet. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ingen fare, da du ikke kan skyldes for at avsender ikke vedlegger de korrekte fraktbrevene. Du må allikevel regne med å betale moms og eventuell tollavgift på produktet. Takk for svar. Er det en sjanse for at Tollvesenet returnerer pakken når de ser at det ikke er samsvar mellom beløp på faktura og beløp som står skrevet på pakken, eller slipper man alltid unna med å betale moms og fortollingsgebyr i slike tilfeller? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Neida, du vil få beskjed om å fremskaffe en kvittering/faktura på kjøpet. Hvis du ikke kan det (det er vel ca 0% av kjøp på internett som ikke har en eller annen form for bekreftelse på avtalen gjort mellom selger og kjøper), vil tollvesenet sette en skjønnsmessig verdi på sendingen. Dette gjør de faktisk ved å gå på nettet og se hva varene ligger på av verdi rundt om i verden! Usikker på om du må ned til tollvesenet for å tolldeklarere sendingen eller om de kan gjøre det for deg når du sender faktura. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg har tenkt å kjøpe meg et par sko fra ebay. Selgeren kan ikke send som gift, men kan markere at jeg betaler under 500,- kr. Kommer dette til å gå fint, eller kan det skje noe drastisk? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Sålenge du er over 200kr (1000kr vis gift) så må du betale 25% moms pluss 97kr i tollgebyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå